Ga naar inhoud

Hulp bij vertalen van freeware


Aanbevolen berichten

Omdat ik veel vrije tijd krijg zou ik graag freeware-programma's voorzien van vertalingen in het Nederlands. En eventueel handleidingen. Ik weet niets van computer-programmeren af. Hoe gaat zoiets ? Hoe kan ik buitenlandse freeware-programmeurs daarmee blijmaken. Wat heb ik daarvoor nodig ? Beeldschermafdrukken, met daarin mijn Nederlandse verbeteringen ? Ik hoop dat iemand mij op het spoor kan zetten. groetjes
Link naar reactie
ach, je ziet met enige regelmaat bij free/shareware-aanbieders dat ze vertalers op prijs stellen. heb zulks nooit vastgelegd dus kan even geen concrete urls geven. kom je iets tegen in die sfeer, waarvan je denkt dat er wel een nederlandse taalmodule bij zou mogen, dan kan je via de site van de maker toch ook zelf contact zoeken?
Link naar reactie
Je zou eens kunnen beginnen bij programma's die je zelf gebruikt en handig vindt. Misschien zitten daar programma's tussen die (nog) geen nederlandse vertaling hebben. Via de site/maker kun je dan informeren of er interesse is in een vertaling. Dan komt de vraag hoe je zoiets kunt vertalen. Ik ken een aantal open source projecten die per taal gebruik maken van normale tekst bestanden, als .txt, .xml of .php. Als voorbeeld kun je kijken naar de [url=http://www.truecrypt.org/localizations]taalbestanden van truecrypt[/url]. Dat ziet er dan zo uit. [code:1:b65b9f6cd2] <language langid="nl" name="Nederlands" en-name="Dutch" version="0.1.0" translators="Jan van der Wal" /> <!-- Fonts --> <font lang="nl" class="normal" size="11" face="default" /> <font lang="nl" class="bold" size="13" face="Arial" /> <font lang="nl" class="fixed" size="12" face="Lucida Console" /> <font lang="nl" class="title" size="21" face="Times New Roman" /> <!-- Controls --> <control lang="nl" key="IDCANCEL">Annuleren</control> <control lang="nl" key="IDC_ALL_USERS">Installeer &amp;voor alle gebruikers</control> <control lang="nl" key="IDC_BROWSE">Bro&amp;wse</control> <control lang="nl" key="IDC_DESKTOP_ICON">Voeg TrueCrypt icoon toe aan &amp;desktop</control> <control lang="en" key="IDC_DONATE">Donate now...</control> <control lang="nl" key="IDC_FILE_TYPE">Associeer de .tc bestand &amp;extensie met TrueCrypt</control> <control lang="nl" key="IDC_OPEN_CONTAINING_FOLDER">&amp;Open de bestemmingslocatie zodra gereed</control> <control lang="nl" key="IDC_PROG_GROUP">Voeg TrueCrypt toe aan &amp;Start menu</control> <control lang="nl" key="IDC_SYSTEM_RESTORE">Maak Systeem &amp;Herstel Punt</control> <control lang="nl" key="IDC_UNINSTALL">&amp;De-installeer</control> ... ... enz [/code:1:b65b9f6cd2]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...