Ga naar inhoud

VB6.0 - Zoeken in database.


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal. Ik heb een database, met sorteer mogelijkheid voor sorteren op naam of woonplaats met SQL via een button. Maar nu wil ik kunnen zoeken op maximaal vier karakters die ik heb ingetypt in een textbox. Dus als ik in een textbox de volgende vier karakters intyp, dus bv de [b:e9621d56a6]z,o,e [/b:e9621d56a6]en de [b:e9621d56a6]k [/b:e9621d56a6], ofwel "[b:e9621d56a6]zoek[/b:e9621d56a6]" dan moet na een druk op de button de record met bv het woord "[b:e9621d56a6]zoekfunctie[/b:e9621d56a6]" tevoorschijn komen. Er van uitgaande dat er natuurlijk wel naar de eerste 4 karakters wordt gekeken. Ik gebruik een Access database die ik via de visual data manager aan een data control heb gekoppeld. Hebben jullie enig idee hoe mij op weg te helpen. groetjes, Yvonne
Link naar reactie
Formuleer de SQL query die je afschiet naar de database in code. Dus zoiets als: [code:1:e363898f51] Dim strSQL as string strSQL = "SELECT * FROM tabel WHERE veldnaam LIKE '%" & zoekstring & "%';" [/code:1:e363898f51] zoekstring is hierbij de waarde van je tekstbox. Het is wel even vogelen met de quotes, want bovenstaande zal wel weer leiden tot uitgecommentarieerde stukken. Suc6,
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...