Ga naar inhoud

Hoeveel per kilo instellen twindos


Aanbevolen berichten

Goedeavond, Ik heb een miele twindos en nu wil ik eigen wasmiddel gaan gebruiken ipv de utrafase 1-2 van Miele. Ik heb hem netjes gereinigd en alle stappen uitgevoerd en nu moet ik aangeven hoeveel hij moet doseren per was buurt. Dit moet ik van de verpakking aflezen. Maar daar staat op wat ik moet toevoegen als ik 4-5 kilo was goed heb of 6-7 kilo. De miele wasmachine kan 9 kilo aan maar ik doe hem niet altijd vol. weeg hij nu niet meer af dan en gaat hij altijd uit can 9 kilo? Of moet ik per kilo wasmiddel in voeren? Dit staat namelijk niet beschreven in de gebruiksaanwijzing en ik kan het nergens vinden op internet. Ik ben blijkbaar de enige die dit dus induidlijk vindt ;). Dit geld ook voor de wasverzachter.
Link naar reactie
Uit ervaring weet ik dat je eigenlijk gewoon de dosering voor 4/5 kg moet aanhouden aangezien de fabrikant altijd iets teveel geeft en deze machine veel minder Water gebruikt dan waar de fabrikant rekening mee houd Je kan een paar wassen draaien en dan kijken hoeveel schuim je ziet. Het mag nooit meer dan 2 cm zijn Wasverzachter gewoon de juiste hoeveelheid van de verpakking Let wel op dat was die je met wasverzachter wast. Dat je die niet in een Miele droger mag doen !!!
Link naar reactie
  • 8 maanden later...
Je bent niet de enige. Ik vind het super onduidelijk. Het lijkt er namelijk op dat miele wil verdoezelen dat ze niet zo exact doseren als dat ze aan geven. Je verwacht een instelling per KG. De wasmachine moet dan bepalen hoeveel kg je erin doet en past hier de dosering op aan. Ik heb net contact gehad met het servicecentrum van Miele. Die begrepen mijn vraag niet eens. Terwijl het een hele logische vraag is. Het is zoiets als zeggen dat de auto 10 liter benzine gebruikt. Dan begrijp je meteen dat het wel belangrijk is om te weten hoe ver je met die 10 liter komt. Anders weet je niets. Mijn aanname: Miele wil iets verbergen, want ik kan me niet voorstellen dat ze de vraag niet begrijpen. Ik ben er wel benieuwd naar hoe je nu uiteindelijk je instelling hebt gekozen.
Link naar reactie
Ik snap het probleem niet !! De instelling van de zeep is ingesteld op de waterhardheid dus bij lage water hardheid is het 48 ml voor nr 1 en 36 ml voor nr 2 Achterop staat de instelling voor de andere waterjardheid De machine werkt niet met kg wasgoed maar met het aantal liters water wat er ingenomen wordt Hierbij wordt de hoeveelheid zeep bijgevoegd zodat je een goede verhouding hebt Ik hoop dat het nu duidelijk is anders lees ik het wel
Link naar reactie
@Miele fan: Dat u het probleem niet begrijpt is duidelijk uit uw reactie. Miele biedt in haar verkoop en handleiding aan dat je ook je eigen vloeibare wasmiddel kunt gebruiken. Ze vertellen echter nergens wat je dient in te stellen. Dit schreef Renate ook, wellicht heeft u het over het hoofd gezien. Ik heb inmiddels ook de klantenservice gebeld, die weet het ook niet en is het antwoord nog schuldig en gaat in overleg met de techneuten. Ook de monteur die vandaag bij mij was kon het mij niet vertellen. De instellingen die u noemt hebben betrekking op de 2-fasenwasmiddelen van Miele zelf. Als u het antwoord wel weet, dan horen wij het graag!
Link naar reactie
Oke uw vraag is me duidelijk Als je vloeibare zeep in een losse fles met z’n geel dop doet Volg dan de volgende stappen Doe het op de plek van reservoir 1 Roep de instellingen op Kies universeel wasmiddel Kies dan bij het aantal ml wat op de verpakking staat bij licht vervuild voor uw waterhardheid Zo moet het goed zijn Het blijft wel bij benadering want elke zeep is anders Je kiest voor de minimale dosering omdat de machine in vergelijking met andere types en merken minder water gebruikt dus altijd een andere meng verhouding heeft Ik hoop dat je vraag nu opgelost is
Link naar reactie
@Miele fan Dank voor uw reactie. Helaas wordt de vraag die Renate en ik beschrijven hiermee niet beantwoord. Duidelijk is dat er een dosering op de verpakking van het eigen wasmiddel staat. Echter, nergens beschrijft Miele voor welke hoeveelheid was je de dosering instelt. Is dit voor een volle machine? Voor 9 kg was? Of voor 1 kg was? Zelfs de klantenservice kon me dit niet vertellen. Hoe je het menu vindt op de wasmachine van de dosering is ons allemaal wel duidelijk, dat staat in de handleiding. Wat er echter niet in staat is voor hoeveel kg was je instelt. U schrijft: "Kies dan bij het aantal ml wat op de verpakking staat bij licht vervuild voor uw waterhardheid" Bij mijn wasmiddel staat dan bijvoorbeeld 36ml voor 5kg licht vervuild wasgoed. Van hoeveel KG gaat Miele echter uit? Een raadsel. Zou dit 9 kg zijn, dan zou ik bijvoorbeeld 64,8ML moeten invullen. Helaas kan ik nergens vinden van hoeveel KG Miele uitgaat bij de instellingen. Als we dat weten, is het probleem opgelost.
Link naar reactie
Ik snap precies wat jij bedoeld en het doseren vanzeep is ook heel lastig De hoeveelheid die instelt is de maximale zeep hoeveelheid bij een maximale water inname. Denk bij bijv aan handdoeken nemen veel water op maar hebben droog een hoop volume dus er past nooit 9kg IND e trommel Als je dan naar beddengoed kijkt is een zware stof die weer weinig water opneemt. De machine houd dus niet rekening met het aantal kg maar met het aantal liters water. Waarmee de machine dus een juiste mengverhouding bedenkt. Doordat de machine minder water gebruikt dan de gemiddelde machine van 15 jr en jonger houd de zeepfabrikant altijd een hoge hoeveelheid zeep aan zodat zij nooit een klacht kunnen krijgen hierover ( denk ik ) Ik hoop dat je vraag hiermee beantwoord is
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Hallo allemaal, De vraag van Renate is zeer terecht. Ik zit met exact hetzelfde probleem en er is hier enkel ontwijkend geantwoord. Ik ben ook van plan om contact op te nemen met miele want dit kan echt niet. Ik ga akkoord met de hypothese dat ze iets proberen te verbergen zodat de mensen ‘gedwongen’ worden om Miele wasmiddel te kopen.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...