Ga naar inhoud

Wasmachine maakt raar geluid bij draaien


Aanbevolen berichten

Goededag allen, Mijn eerste post op dit forum. Ik hoop dat iemand wat advies kan geven in welke richting ik moet denken met mijn probleem. 2 weken geleden begon mijn machine een hard ratelend geluid te maken. Geen speling op de trommel, de pomp zit geen afval in en tot op heden ook nog geen bh beugel of iets dergelijks in de trommel kunnen vinden. Monteur vorige week dacht dat het aan de v-snaar lag. Heb afgelopen weekend de snaar vervangen, deze was wel wat uitgerekt in vergelijking tot de nieuwe, maar dit heeft het euvel niet verholpen helaas. Soms draait de trommel gewoon goed, na 10 minuten komt er een hard vervelend geluid. Wellicht dat bijgevoegde youtube video kan helpen. https://youtu.be/GU8FoPp-Pn8 Ik hoor graag jullie gedachtes.
Link naar reactie
Lieve/Beste Rowan, 't schijnt me toe, dat 1 of meerdere uwer ophangings-veren is gaan loszitten, ofwel geheel losgelaten heeft. Wellicht kan uwen monteur der wasmachine dit euvel verhelpen tegen circa € 150,--. Zo niet, dan kunt u best een nieuwe machine gaan aanschaffen, want dat is dan economisch gunstiger dan daarna wederom een nieuw mankement gaan repareren. Tot uwer dienst, Rowan. Met vriendelijke groet, Hr. H. Gelders
Link naar reactie
draaide de wasmachine op het filmpje met of zonder belading? mogen we de gegevens van het typeplaatje , merk typenummer enz. wat ik zo uit het filmpje opmaak is dat de motor heel hard moet trekken om de trommel rond te krijgen en door dat rukken van de motor de trommel gaat schudden. vandaar dat het vreemd is dat hij met de hand wel fatsoenlijk te draaien is zit er helemaal geen speling in de trommel ten opzichte van de kuip? als je de machine aanzet zonder snaar, draait de motor dan wel zonder rare geluiden?

Met vriendelijke groeten, Tukkertje

Link naar reactie
Bosch Logixx 8 Varioperfect E-nr WAS28443NL/07 De machine op de video was voorzien van was. Halfvolle trommel en gevuld met water. Ik kan geen speling op de trommel of kuip vinden. Ik heb de machine zojuist even zonder riem laten draaien. De eerste 5 a 10 sec. Lijkt deze te rammelen, daarna draait deze normaal en soepel. Op de as zelf geen speling als ik met de hand draai of probeer te wiebelen
Link naar reactie
heb je ook geprobeerd om de trommel voor langere tijd snel te laten draaien, met de hand aan het vliegwiel? anders zou je ook nog het verwarmingselement eruit kunnen halen en dan met een lampje erin schijnen, kijken of er geen vreemde voorwerpen onderin liggen, het is mogelijk dat er bijv. een sok tussen de trommel en de kuip is doorgeglipt middenop het verwarmingselement zit een moertje, als je deze losdraait haal je de spanning van het rubber af en kan je het element er voorzichtig uithalen

Met vriendelijke groeten, Tukkertje

Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Hallo Rowan. Was het probleem opgelost met die nieuwe printplaat? Mijn machine heeft al een jaar het zelfde probleem. Op internet kan ik 3 personen vinden met hetzelfde probleem maar niemand heeft de oplossing. Ben heel benieuwd hoe het met uw machine is afgelopen. Groetjes Martin Dijkstra
Link naar reactie
een aandrijfriem maakt soms vreemde geluiden. als je de achterplaat wegneemt kan je op je vliegwiel controleren of je riem mooi op zijn plaats blijft door aan het vliegwiel te draaien. Is dit niet het geval dan kan je de riem vervangen of opnieuw plaatsen. Een bh beugel is veel een oorzaak van geluiden en defecten. Dit kan je echt inspecteren door een sterke lamp onder de kuip te plaatsen, deze schijnt dan door de kunststof behuizing, en met je hoofd in de trommel naar beneden te kijken door met je andere hand de trommel te laten bewegen. links/rechts. Kraken van lagers kan ook. Trommellager / motorlagers. Toch nog benadrukken dat een riem geluiden kan maken alsof je lager defect blijkt te zijn. Maar je zond reeds dat je dit getest had door riem af te koppelen en trommel te laten draaien. Aandrijfmotor of motorsturing.... of toch BH-beugel. Laat iets weten als het defect verholpen is hé.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...