Ga naar inhoud

externe harde schijf verdwenen


Aanbevolen berichten

heey, vandaag zette ik mijn computer aan zoals normaal en dus ook me externe harde schijf... hij start gewoon op en staat ook gewoon aan zoals normaal maar me computer kan hem niet meer vinden. ik heb hem ook al aangesloten via een andere usb poort maar dat maakt geen verschil... hebben jullie enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Link naar reactie
Als er in apparaatbeheer ook niets meer te bekennen valt (wellicht nog een "onbekend"apparaat met geel uitroepteken?), denk ik dat de usb x ide controller van de externe hdd naar de eeuwige jachtvelden vertrokken is. Je kunt dan de schijf er uit sleutelen en even direct aan je MB verbinden om te zien of je dan nog bij je bestanden kan. Als die nog werkt, dan leeg extern kastje halen.
Link naar reactie
Startte je altijd op met de externe HD ingeplugt? Zo ja, Dan kunnen het 2 dingen zijn: 1- Je HD heeft de geest gegeven. 2- je bootsektor is beschadigt. bijde gevallen kan komen omdat je de HD niet via "veilig verwijderen van hardware" hebt afgesloten. Wat je kan doen is je pc opstarten in veilige modus, daarna de HD inpluggen en kijken of er iets gebeurd. je kan ook je pc normaal laten opstarten zonder de HD en daarna inpluggen. Gebeurd er in bijde gevallen nog niets? dan kun je via systeem / device manager de USB controlers un-installeren. Daarna je pc herstarten, dan zal hij vanzelf de usb controlers weer vinden. wellicht dat het dan wel lukt. Je kan idd de kabel proberen. en in het ergste geval je externe HD uit elkaar schroeven, er zit namelijk een normale IDE schijf in, die je als master of slave in je pc kan hangen.
Link naar reactie
me computer start gewoon op via me harde schijf die in me computer hangt.. tijdens het opstarten van me computer zette ik normaal altijd me externe HD aan maar hoe komt het dan dat hij zomaar beschadigd kan raken ?? andere kabel werkt trouwens ook niet... en in die lijst met die usb dingen staan er 18 tussen.. een paar met intel universal host controller een paar alleen usb hoofdhub en nog wat andere... welke moet ik dan deinstalleren?
Link naar reactie
een externe HD moet je altijd los gekoppeld hebben als je een pc afsluit of opstart. het kan namelijk gegevens schrijven van en naar de HD tijdens opstarten en afsluiten. Dat kan fataal zijn voor je externe HD. Dat zie je maar al te vaak gebeuren bij usb sticks. Waarom mensen deze regel massaal negeren begrijp ik ook niet...... maar als er gegevens geschreven worden naar een HD en de HD sluit af, dan is de kans erg groot dat de bootsector beschadigt. Dat gaat 999 keer goed, en 1 keer goed fout. Echter zal je pc wel iets van een apperat moeten herkennen als de bootsector beschadigt is. herkent je pc helemaal niks? dan is er een probleem met de stroomvoorziening van de HD of de kabel is niet goed meer, of je usb drivers doen om wat voor rede hun werk niet goed.
Link naar reactie
Als je bootsector beschadigt is? dan zou je pc zowiezo iets herkennen. maar dan krijg je van die rare tekens te zien. ziet er een beetje chinees uit zegmaar. Als je pc helemaal niets herkent? doe dan het volgende: - koppel alle usb apparaten los - ga naar apparaatbeheer - klik zonodig op het plusje om alle usb-vermeldingen te openen - klik rechts op bovenste usb-vermelding en kies ´installatie ongedaan maken´ - werk zo alle usb-vermeldingen in apparaatbeheer af - zet pc echt uit - zet pc weer aan, en dan worden alle usb-poorten opnieuw geïnstalleerd Als bovenstaande niet werkt? dan moet je de kabel controleren. kijk ook of je HD wel stroom krijgt. door even met je oor tegen dat ding aan te zitten als je hem start zegmaar. Als laatste optie heb je de HD slopen. althans, de ombouw er afhalen en dan hou je een normale schijf over die je vervolgens gewoon in je pc kan aansluiten.
Link naar reactie
[quote:5722c9e8b3="SecondSight"]@ passer... wat bedoel je precies??? :oops:[/quote:5722c9e8b3] portable: kleine externe hd's die je in je zak kan steken en geen eigen voeding nodig hebben. Je sluit ze aan met een usb en ze werken non portable: grotere en zwaardere externe hd's die bedoeld zijn om nààst je systeem te laten liggen. Ze hebben naast een usb-kabel ook nog een eigen (220 V) voedingsblok die hen een eigen voeding bezorgt. Als je die voeding niet inplugt, werkt de schijf natuurlijk niet, ook al zit je usb wèl ingeplugd.
Link naar reactie
ik ben naar de winkel geweest met mijn externe harde schijf en hij heeft hem uit de omhulzing gehaald en in een aparte dock gezet.. speciaal voor harde schijven. dat leverde ook geen resultaat op... een andere harde schijf in de orignele omhulzing deed het wel gewoon. nu zegt hij dat et groene plaatje wat erin zit stuk kan zijn... en hy zegt ook dat misschien al mijn data wel weg is... maar ik denk bij mezelf... al die data kan toch niet uit zichzelf verdwijnen ??? dus dat moet er nog op staan... zijn er nog andere manieren om eventueel mijn data te redden?? op het moment heeft hij een nieuwe externe harde schijf gekocht om uit die nieuwe het plaatje te halen en ik mijne te schroeven... zo kunnen we dus bekijken of het daaraan ligt... maar dat weet ik donderdag pas.... ik hoop dat jullie me misschien nog wat informatie kunnen geven? ik heb ook wat gelezen over de programma's testdisk en photorec of moet ik daar niet mee aan de gang gaan ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...