Ga naar inhoud

Toetsenbord blijft branden


Aanbevolen berichten

Ik heb sinds donderdag een nieuwe Acer pc. Na het uitzetten viel me een uur later op dat het toetsenbord nog brande. Ik heb een toetsenbord met blauw licht onder de toetsen, die bleef aan. Had de pc toch echt goed afgesloten. Maar dit blijft ie dus doen, moet nu de stekkerdoos uitzetten om het toetsenbord ook uit te krijgen. Met de oude pc had ik dit probleem niet. De muis gaat wel uit, en die is net als het toetsenbord usb aangesloten.
Link naar reactie
Deze ervaring heb ik inmiddels ook. Na het uitschakelen van het systeem (door Windows) blijkt er inderdaad nog spanning te staan op diverse onderdelen. Aangezien de pc-kast geen echte aan/uit schakelaar heeft, trek ik simpelweg de stekker uit het stopkontakt. Bijkomend voordeel: ik weet nu zeker dat de computer echt spanningloos is en da's toch wel een veilig idee.
Link naar reactie
Bij Mijn Logitech G15 precies hetzelfde. Ik trek gewoon de Usb eruit, en er daarna weer terug in. Er staat dan ook geen spanning meer op. In het toetsenbord zitten ook condensatoren, waar ook altijd nog spanning opstaat. Als je hem dus een aantal uur laat aanstaan, gaat de spanning er meestal uit, en brandt hij ook niet meer.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...