Ga naar inhoud

Problemen met USB stick (memory stick) >4GB


Aanbevolen berichten

Ik heb een 8GB memory stick. Dat werkte allemaal OK, [b:bf3718380d]tot[/b:bf3718380d] ik [b:bf3718380d]over de 4GB[/b:bf3718380d] ging schrijven. Die data vind je niet meer terug, mappen zien er anders uit dan de oorspronkelijke inhoud en op bepaalde systemen wordt de stick niet meer herkend. Nu had ik al eens gelezen dat er sticks zijn die hoewel aangegeven groter dan 4GB, dat toch niet blijken te zijn. Waarschijnlijk heb ik er dus ook zo een. Wat is daar (nog) aan te doen? Je begrijpt dat herformateren niet mijn eerste optie is omdat ik graag de eerder opgeslagen data graag wil behouden.
Link naar reactie
het enige waar ik zo snel aan kan denken is dat net als met RAM geheugen je 32bit systeem (meeste systemen zijn dat, behalve xp pro en een aantal versies van Vista) niet meer dan 3,2 gb aankunnen. Dit lijkt me trouwens wel enorm onlogisch, maar toch. Rechtsklikken op de usb-stick en dan eigenschappen geeft wel de goede grootte aan?
Link naar reactie
Opdelen in 2 of 3 partities zal de oplossing zijn, denk ik; toevallig vandaag ook zo'n 8 GB stick gekocht en die is tijdens/door manipulaties (o.a bootable proberen te maken) inderdaad in 2-en opgedeeld geraakt máár ik heb niet gemerkt HOE. Partition Magic ziet de stick helemaal niet en Paragon wèl maar geeft mij niet de gebruikelijke opties. Hoe partitionering in Windows (XP) zelf kan heb ik nog niet ondervonden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...