Ga naar inhoud

krakend geluid uit luidsprekers


Aanbevolen berichten

hallo , ik heb een probleem met mijn geluid op de pc. als ik de luidsprekers aanzet , zonder iets af te spelen, dan krijg ik een constant krakend geluid. ik heb ook met een nieuwe headset geprobeerd , idem dito. als ik iets afspeel (film, muziek) dan krijg ik het audio-geluid, maar vergezeld van kraken. ik heb een Soundblaster Audigy 2 geluidskaart en Altec Lansing luidsprekers. alles heeft altijd probleemloos gefunctioneerd , tot voor enige tijd af en toe een zacht knisteren begon, dat over is gegaan in het krakende geluid. bij voorbaat dank voor hulp/info bij mijn probleem. groeten , cormar.
Link naar reactie
Ook af en toe heilzaam bij vage klachten: - computer uit - stroom er af - alle uitneembare kaarten en ook de geheugenstrips, VOORZICHTIG enige malen uitnemen en weer terugzetten, daarbij goed voelend dat de contacten stabiel pakken. Als er 1 van die dingen een keer niet 100% goed ingestoken was vormt zich makkelijk een beetje oxide en/of stofaanslag op/tussen contacten, wat door een paar maal VOORZICHTIG maar wel stevig aandrukkend herplaatsen meestal wel verdwijnt. Grijp niet zomaar naar een contactreiniger, want daarvan bestaan er net als plastics erg veel en geen enkele contactreiniger is heel vriendelijk tegen iedere kunststof; teveel slots en schakelaars heb ik al seconden tot minuten na bestuiving met contactreiniger, zien breken/barsten op de eigen veerspanning. Gebruik je toch contactreiniger, dan alléén een voorzichtig snuifje op de contacten van het uitneembare deel maar nooit op vaste fitting of slot; ik doe zoiets alleen als de vorige behandeling niets oplevert en LIEVER NIET.
Link naar reactie
Kraakt het ook als je de verbinding tussen luidsprekers en computer verbreekt? Zo ja, dan zit het in de luidsprekers of eigenlijk de versterker. Zo nee, dan zou je, na de vorige adviezen (zonder succes) te hebben opgevolgd, eens een andere audiokaart (als je die hebt of kunt lenen) kunnen proberen. Als het effect dan nog optreedt wordt het lastiger. Kraken komt vaak door slechte contacten maar het kan ook een electronische component zijn op de geluidskaart.
Link naar reactie
sorry voor de late reactie. bedankt voor jullie info/adviezen. heb (bijna) alles geprobeerd , maar niets heeft resultaat (gehad). vreemd is dat bijv. bij sommige dvd-filmen het kraken zodanig is , dat je de audio nog hoort cq verstaat. bij divx-filmen daarentegen hoor je alleen maar kraken. soms maar uit een luidspreker , dan weer uit alle luidsprekers. het is voor weken terug begonnen als een hinderlijk kraakje / knisteren in een luidspreker en heeft zich tot heden ontwikkeld als niet meer om aan te horen lawaai. als ik het volume hoger zet, dan wordt het kraken ook harder. als ik het geluid op de luidsprekers uit zet of de luidsprekers van de pc ontkoppel , dan hoor ik niets. groeten , cormar.
Link naar reactie
Een Soundblaster Audigy 2 geluidskaart gebruikt nogal wat geheugen, Ik heb dat kraken ook als ik bijvoorbeeld adobe audition gebruik in combinatie met wat teveel plugins die tegelijkertijd open staan. Ook ik gebruik een Soundblaster Audigy 2 geluidskaart . Wat gebruik je om dvd's mee af te spelen? bv power dvd gebruikt ook nog wel een en ander aan geheugen. dus hoeveel geheugen heb je beschikbaar? en wat draait er allemaal mee op de achtergrond? kortom, ik wil niet gelijk vertellen dat het een hardware probleem is namelijk. Het kan evengoed software zijn. Je kan ook met bijvoorbeeld driver cleaner of zoiets, even de creative drivers er af halen en opnieuw installeren.
Link naar reactie
Probeer eens een andere kabel tussen de pc en de versterker. Heb je het volume op je pc misschien harder staan nu? Als ik op m'n pc het volume voluit zet, en ik zet hem ook in bijvoorbeeld winamp voluit, dan ben ik aan het oversturen. Probeer die dus beide eens op half te zetten (weet niet hoe je normaal gesproken je geluid harder zet). Is het trouwens meer een soort gebrom of is het echt kraken? In het eerste geval is het een goede kans dat het de aarding is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...