Ga naar inhoud

Nieuwe PC kopen, controle en advies..


Aanbevolen berichten

[quote:37cd15912a="TOIVIIVIY"]Betekent dat dan dat ik wel wat meer geld kwijt ben aan een goede koeler en/of fan? Want ik snap dat dit een goede prestatie winst is met, in eerste instantie, weinig prijsverhoging, maar als de kosten van andere onderdelen mee omhoog gaan wordt het een ander vehaal.[/quote:37cd15912a]Op stock speeds is de E5200 al stukken sneller dan een X2 5000+, voor maar een tientje meer. Daarnaast kun je met de standaard boxed Intel koeler die 3,33GHz al halen, dus zonder extra kosten. En dan heb je een veel snellere processor dan een X2 5000+ ooit overklokt kan halen. [quote:37cd15912a="Obi-wan-kenobi"]Eerst 2x1GB kopen en later verwisselen met 2x2GB bij een geheugen opgrade? Of juist naar 4x1GB?[/quote:37cd15912a]Eerst 2x1GB erin, later 2x1GB erbij. Da's gewoon de goedkoopste oplossing. Maak je niet druk over minimale prestatieverschillen.
Link naar reactie
[quote:192ed63fb8="Obi-wan-kenobi"]Op stock speeds is de E5200 al stukken sneller dan een X2 5000+, voor maar een tientje meer. Daarnaast kun je met de standaard boxed Intel koeler die 3,33GHz al halen, dus zonder extra kosten. En dan heb je een veel snellere processor dan een X2 5000+ ooit overklokt kan halen. Eerst 2x1GB erin, later 2x1GB erbij. Da's gewoon de goedkoopste oplossing. Maak je niet druk over minimale prestatieverschillen.[/quote:192ed63fb8] Ok, ik zal het er met mijn broertje over hebben, dan nemen we waarschijnlijk de configuratie die jij bij 4Launch bij elkaar had gesprokkeld, alleen dan zonder de HDD, want die halen we wel uit de oude PC (WD Raptor 36,7GB). Later stoppen we er dan eventueel een extra schijf in (of een externe erbij), een videokaartje erbij, en wat geheugen. We halen dan misschien geen compleet nieuw systeem binnen maar over de prijs (€210) ben ik zeker tevreden ;) Heel erg bedankt voor jullie adviezen, en nu maar hopen dat het bouwen lukt :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...