Ga naar inhoud

Nieuwe PC kopen, controle en advies..


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb de afgelopen dagen wat op internet lopen speuren naar budget-pc configuraties, maar helaas niets gevonden naar mijn wensen, meestal omdat er teveel bij zat wat ik niet hoef en dus niet voor wil betalen. Uiteindelijk heb ik mij dan toch gestort op losse onderdelen om dan maar zelf te bepalen wat in de kast komt te zitten en ook alleen daarvoor te betalen. De volgende configuratie is het resultaat: [img:5761496189]http://i34.tinypic.com/w6qx5g.jpg[/img:5761496189] Voor de processor heb ik gekozen voor AMD omdat het allereerst een stuk goedkoper is. Daarnaast is het goed om AMD te sponseren om de concurrentie met Intel hoog te houden :) Als laatste zijn alle mogelijkheden van Intel óf te duur, of gewoon niet echt wat ik zoek (single core o.i.d.) De behuizing weet ik niets van af en heb gewoon maar iets gekozen wat niet al te duur was en waar een Voeding bij inbegrepen was zodat ik daar niet ook een keuze over moest maken zonder enige achtergrond informatie. Ik hoop dan ook dat jullie mij kunnen vertellen of alle compnenten compatible zijn met elkaar. DVD re-writer is puur voor het aanwezig moeten zijn van een lees station. Keuze hierbij was dan ook weer voornamelijk de laagste prijs en vanuit daar naar mogelijkheden en snelheden gekeken. Moederbord is hetzelfde verhaal als de behuizing, ik weet echt niet wat ik uit moet kiezen. Onderscheid tussen chipsets kan ik dan nog net maken, maar de keuze blijft dan nog steeds zo groot dat ik er maar gewoon een gekozen heb. Het heeft dan misschien wat weinig mogelijkheden, maar dat is ook redelijk naar de prijs. Een alternatief rond deze prijs sla ik echter zeker niet af ;) HDD is optioneel. Ik weet niet eens of ik die er wel bij doe, want ik heb van mijn oude PC nog een HDD liggen van 40GB wat ik voorlopig ook wel genoeg vind. Maar wederom, een goed alternatief is altijd welkom. En dan als laatste het geheugen. 2GB lijkt me genoeg, want er komt toch óf Win XP óf Linux op te staan en naar mijn weten doet 4GB het in beide gevallen niet uitzonderlijk beter. Maar als het de bottleneck wordt in deze configuratie wil ik dat graag horen. Ook als jullie een andere module (of modules) adviseren. Mijn doel was om een complete configuratie te maken zonder teveel fratsen en zonder dat je portemonnee spontaan aan hongersnood lijdt. De uiteindelijke prijs komt nu op €230, en daar ben ik heel tevreden mee. Nu hoop ik alleen nog dat al mijn keuzes ook mogelijk zijn. Alvast bedankt, TOIVIIVIY
Link naar reactie
Nou kijk, het is eigenlijk een pc voor me broertje. Hij moet er natuurlijk zijn schoolwerk op kunnen doen, maar ook games moeten goed speelbaar zijn. Het hoeft geen monster van een pc te zijn, en dat gaat ook moeilijk want zijn budget is redelijk beperkt. (+- €250) Naarmate hij weer wat meer geld verdiend kan hij toch altijd uitbreidingen doen? Ik snap dat de onboard videochip heel miniem is, maar er kan altijd later nog een videokaart in worden gestopt, of heb ik dat verkeerd? Het ging mij er voornamelijk om dat de bovenstaande configuratie in elkaar te zetten is zonder complicaties.. Overigens bedenk ik me nu wel dat het mogelijk is dat de voeding niet toereikend genoeg is voor een uitbreiding d.m.v. een videokaart. Suggesties voor een andere voeding (of gehele kast)? Suggesties voor andere componenten zijn ook welkom :) Edit: Heb net even gekeken naar die Dell pc die je voorstelde. De bezwaren daartegen zijn bijvoorbeeld dat er geen DualCore processor in zit, zo wel kost dat €30 extra. Je betaalt voor een Windows Vista licentie die we niet hoeven (meerprijs ca. €50). Er zit maar 1GB geheugen in (2x 512MB) en voor 2x1GB betaal je alweer €50 meer. Harde schijf is natuurlijk hoe groter hoe duurder, maar bij hen lijkt het wel een exponentiele functie :o Dan de grafische chip, die zal niet veel onderdoen voor de chip in het Foxconn moederbord denk ik. Hij is in ieder geval niet zo goed als een losse grafische kaart. Stop je die erin kost je dat ook alweer minimaal 60€. Ook de optische schijf is ter miniem. Het is wel handig om ook je eigen dvd's te kunnen branden, maar dat is wel weer €30 erbij. Als laatste zit er een toetsenbord en muis van Dell bij die we echt niet nodig hebben, we hebben een heleboel van die dingen thuis liggen, dus een paar extra hoeft niet. Helaas is die keuze er niet en moet je er dus gewoon wel voor betalen. Als ik de configuratie ongeveer gelijkstel aan die van mij hierboven komt ik uit op €294 excl. BTW en verzendkosten.[b:730316f03c] Dan bouw ik liever me eigen pc ;)[/b:730316f03c]
Link naar reactie
[quote:e3984d9824="gerben"]Gamen moet je gewoon vergeten bij een dergelijk budget. Of je moet tweedehands gaan kijken, denk dat je daar meer kans hebt voor een redelijke gamebak.[/quote:e3984d9824] Ik zeg toch ook niet dat het een pure Game pc moet zijn. Het ding moet gewoon af en toe een (simpel) spelletje kunnen draaien. Daarmee bedoel ik niet het allernieuwste op een te hoge resolutie en het beste detail. Om als voorbeeld een spel als WarRock (FPS) te nemen, dat is iets wat erop moet kunnen draaien, al dan niet met een (latere) uitbreiding van een videokaart. Mijn broertje is al lang blij als ie zijn eigen pc heeft, en als alles eenmaal loop dan overweegt ie later misschien om uitbreidingen om upgrades uit te voeren. Het gaat er nu voornamelijk om dat er een basis is die geen problemen oplevert.
Link naar reactie
[quote:deb324c8c6="TOIVIIVIY"]Edit: Heb net even gekeken naar die Dell pc die je voorstelde. De bezwaren daartegen zijn bijvoorbeeld dat er geen DualCore processor in zit ...[/quote:deb324c8c6]Goed lezen, ik zei de Dell aanbieding van [b:deb324c8c6]199[/b:deb324c8c6] euro, niet de eerste van [b:deb324c8c6]169[/b:deb324c8c6] euro ... Uiteraard zijn de meerprijzen bij Dell onzinnig, dus ook niet afwijken van de aanbieding en evt. uitbreidingen zelf uitvoeren. [quote:deb324c8c6="TOIVIIVIY"]Het gaat er nu voornamelijk om dat er een basis is die geen problemen oplevert.[/quote:deb324c8c6]Dan zou ik zeker gaan voor de eerder genoemde Dell oplossing (van [b:deb324c8c6]199[/b:deb324c8c6] euro dus!): voor dat geld heb je een complete dual core PC met 2GB RAM, geassembleerd en thuisbezorgd en met Vista voorgeinstalleerd. Later kun je er dan bijv. een Radeon HD4670 bijprikken om een beetje te kunnen gamen. [URL=http://imageshack.us][img:deb324c8c6]http://img402.imageshack.us/img402/5884/dellru0.jpg[/img:deb324c8c6][/URL]
Link naar reactie
[quote:3fbef6ef0e="Obi-wan-kenobi"][quote:3fbef6ef0e="TOIVIIVIY"]Edit: Heb net even gekeken naar die Dell pc die je voorstelde. De bezwaren daartegen zijn bijvoorbeeld dat er geen DualCore processor in zit ...[/quote:3fbef6ef0e]Goed lezen, ik zei de Dell aanbieding van [b:3fbef6ef0e]199[/b:3fbef6ef0e] euro, niet de eerste van [b:3fbef6ef0e]169[/b:3fbef6ef0e] euro ... Uiteraard zijn de meerprijzen bij Dell onzinnig, dus ook niet afwijken van de aanbieding en evt. uitbreidingen zelf uitvoeren.[/quote:3fbef6ef0e] Excuses, ik ging automatisch voor het goedkoopste :/ [quote:3fbef6ef0e="Obi-wan-kenobi"][quote:3fbef6ef0e="TOIVIIVIY"]Het gaat er nu voornamelijk om dat er een basis is die geen problemen oplevert.[/quote:3fbef6ef0e]Dan zou ik zeker gaan voor de eerder genoemde Dell oplossing (van [b:3fbef6ef0e]199[/b:3fbef6ef0e] euro dus!): voor dat geld heb je een complete dual core PC met 2GB RAM, geassembleerd en thuisbezorgd en met Vista voorgeinstalleerd. Later kun je er dan bijv. een Radeon HD4670 bijprikken om een beetje te kunnen gamen.[/quote:3fbef6ef0e] 199 euro klinkt misschien wel aantrekkelijk maar met toevoeging van verzondkosten en btw kom je al op 266 euro. Dat is meer dan de configuratie die ik hierboven bij elkaar had gesprokkeld, en naar mijn idee krijg ik er minder voor van hetgeen ik wil hebben. De processor is lager geklokt en bovendien een oud model. Er geldt nog altijd: AMD Athlon X2 > Intel Pentium Dual Core. Het geheugen is in principe niets mee mis, al is door de 2x1GB opstelling een uitbreiding ws niet mogelijk. Optische drive en HDD is ook niets mee mis. Helaas zit er wel verplicht een Windows Vista licentie bij en ook een toetsenbord en muis die ik geen van allen nodig heb en er ook niet bereid ben ervoor te betalen. Nu kun je wel zeggen dat een tientje voor een toetsenbord en muis niet zal schaden, maar in dit geval tellen alle kleine beetjes aan =/ Het liefst wil ik gewoon een aantal componenten bestellen en er zelf mee knutselen zodat het voor mij ook een beetje leuk is. Ondanks dat wil ik jou en de anderen wel bedanken voor jullie moeite :) Oh, en mijn broertje zei mij vanavond nog dat hij een ander moederbord had gevonden wat hij liever erin wilde hebben, maar daar kijk ik morgen naar. Ook daar wil ik dan graag jullie mening over horen.
Link naar reactie
[quote:69413f7a07="TOIVIIVIY"]De processor is lager geklokt en bovendien een oud model.[/quote:69413f7a07]Die processor is wel heel makkelijk overklokbaar, zo'n Athlon64 X2 niet. En zo'n processor kan later ook vervangen worden door veel krachtigere processoren. [quote:69413f7a07="TOIVIIVIY"]Het geheugen is in principe niets mee mis, al is door de 2x1GB opstelling een uitbreiding ws niet mogelijk.[/quote:69413f7a07]Jawel hoor, er zit een moederbord met Intel G33 chipset in met vier DIMM-sloten. [quote:69413f7a07="TOIVIIVIY"]Helaas zit er wel verplicht een Windows Vista licentie bij[/quote:69413f7a07]Wat is er dan mis met Vista (met SP1)? En als je Dell belt, kun je waarschijnlijk voor hetzelfde geld ook XP krijgen. Moet je ff navragen. [quote:69413f7a07="TOIVIIVIY"]Het liefst wil ik gewoon een aantal componenten bestellen en er zelf mee knutselen zodat het voor mij ook een beetje leuk is.[/quote:69413f7a07]Ja is wel leuk, maar voor je broertje niet leuk als het niet of niet goed werkt. En dan is het jouw probleem. Met die Dell heb je gewoon een solide systeem dat nog erg stil z'n werk doet ook. De efficiënte voeding die erin zit, is krachtig genoeg voor videokaarten van het caliber GeForce 9500GT/Radeon HD4670. Maak van goedkoop geen duurkoop zou ik zeggen.
Link naar reactie
[quote:67255e7e43="Obi-wan-kenobi"]Die processor is wel heel makkelijk overklokbaar, zo'n Athlon64 X2 niet. En zo'n processor kan later ook vervangen worden door veel krachtigere processoren.[/quote:67255e7e43] Ok, maar ik zie niet helemaal waarom die Athlon niet goed over te klokken is. Commentaar van kopers van die site klokte hem ook over tot wel 2.8GHz, lijkt me toch wel redelijk. En een Intel Pentium Dual Core != Intel Core 2 Duo, maar zoals je al zei kan die later nog vervangen worden :) [quote:67255e7e43="Obi-wan-kenobi"]Jawel hoor, er zit een moederbord met Intel G33 chipset in met vier DIMM-sloten.[/quote:67255e7e43] Ow, ok, daar kon ik op de site zo gauw niets over vinden, maar het is goed om te weten dat er 4 in kunnen :) [quote:67255e7e43="Obi-wan-kenobi"]Wat is er dan mis met Vista (met SP1)? En als je Dell belt, kun je waarschijnlijk voor hetzelfde geld ook XP krijgen. Moet je ff navragen.[/quote:67255e7e43] Ik wil gewoon de kosten van zo'n licentie niet betalen, we hebben namelijk genoeg licenties van XP én Vsta thuis liggen. Om dan €50 extra uit te geven is dan zonde van het geld. [quote:67255e7e43="Obi-wan-kenobi"]Ja is wel leuk, maar voor de broertje niet leuk als het niet of niet goed werkt. En dan is het jouw probleem.[/quote:67255e7e43] Het is de bedoeling dat hij hem zelf gaat bouwen met hulp van mij. Het is voor ons beide dan een leuke ervaring, want we doen het niet zo vaak (lees: eerste keer). [quote:67255e7e43="Obi-wan-kenobi"]Met die Dell heb je gewoon een solide systeem dat nog erg stil z'n werk doet ook. De efficiënte voeding die erin zit, is krachtig genoeg voor videokaarten van het caliber GeForce 9500GT/Radeon HD4670. Maak van goedkoop geen duurkoop zou ik zeggen.[/quote:67255e7e43] Ik zal het in ieder geval voorleggen aan hem, zodat hij zelf kan kiezen wat hij wilt. Overigens heb ik van voedingen amper verstand dus ik moet je er maar op geloven dat er, zonder complicaties, later een flinke videokaart in kan :)
Link naar reactie
[quote:2aafdc31ec="TOIVIIVIY"]Ik zal het in ieder geval voorleggen aan hem, zodat hij zelf kan kiezen wat hij wilt. Overigens heb ik van voedingen amper verstand dus ik moet je er maar op geloven dat er, zonder complicaties, later een flinke videokaart in kan[/quote:2aafdc31ec]Mja, wil je een nog zwaardere videokaart dan ik noemde, dan zou je daar nu al rekening mee moeten houden bij de aanschaf van de voeding. Maar dan ga je dus wel over die 250 euro heen. Ik heb hier trouwens nog een alternatief in de vorm van losse componenten, zonder Windows licentie (waar je bij Dell dus echt geen 50 euro betaalt, maar dat terzijde) en met een wat krachtigere processor. Kom je ook op die 266 euro uit. [URL=http://imageshack.us][img:2aafdc31ec]http://img529.imageshack.us/img529/4324/4launchpv1.jpg[/img:2aafdc31ec][/URL]
Link naar reactie
[quote:c01266a207="TOIVIIVIY"]Ok, ziet er opzich wel goed uit, al zie ik er toch liever een AMD processor staan, maar dat is persoonlijk.[/quote:c01266a207]Ja sommige mensen rijden ook liever een Skoda i.p.v. een BMW ... :lol: Geloof nou maar dat je met zo'n E5200 qua prijs/prestatie beter zit dan met een X2 5000+. [quote:c01266a207="TOIVIIVIY"]Al vraag ik me wel af waar jij je keuze van Moederbord op baseerd, kies je er gewoon een uit of kijk je ook naar specifieke dingen?[/quote:c01266a207]Nou, dat P5B-VM SE moederbord had ik gekozen vanwege de vier DIMM-sloten. Plus de ondersteuning voor 1066MHz FSB processoren (helaas geen expliciete ondersteuning voor 1333MHz FSB processoren, maar wat wil je ook voor die prijs ...). [quote:c01266a207="gerben"]haal dan alsjeblieft een packard bell bij de dixons.[/quote:c01266a207]Of komen we toch weer uit bij die Dell? :wink:
Link naar reactie
[quote:be374a7bc4="gerben"]Jep, hij prikt gewoon met de natte vinger eentje... Als je zo weinig vertrouwen hebt in een ander, haal dan alsjeblieft een packard bell bij de dixons.[/quote:be374a7bc4] Het was niet bedoeld om hem af te kraken, ik wilde gewoon weten waar hij zijn keuze op baseerd zodat ik voor mijzelf in de toekomst een paar richtlijnen weet waar ik op moet letten en welke prijs daaraan verbonden zijn. Maar als jij hier alleen maar bent voor de sarcastische opmerkingen, zoek dan alsjeblieft een ander topic. [quote:be374a7bc4="Obi-wan-kenobi"][quote:be374a7bc4="TOIVIIVIY"]Ok, ziet er opzich wel goed uit, al zie ik er toch liever een AMD processor staan, maar dat is persoonlijk.[/quote:be374a7bc4]Ja sommige mensen rijden ook liever een Skoda i.p.v. een BMW ... :lol: Geloof nou maar dat je met zo'n E5200 qua prijs/prestatie beter zit dan met een X2 5000+.[/quote:be374a7bc4] Ok, en dat komt dan bijvoorbeeld door de hogere snelheid en/of betere overklokmogelijkheden? Daarnaast is mijn keuze voor AMD producten deels door de lage prijzen t.o.v. van Intel, en omdat het toch wel concurrenten zijn van elkaar en AMD niet mag verliezen. Concurrentie tussen die 2 is voor ons als consument heel handig. Ze proberen elkaar continue de loef af te steken met nieuwe technieken, hogere snelheden, lager stroomverbruik en ze verlagen continue de prijzen zodat hun product beter verkoopt dan die van de ander. In dat opzicht heeft het niet veel met de kwaliteit te maken, maar mij leek een processor met een redelijke snelheid (2.4GHz met overklokmogelijkheid naar wel 2.8GHz) voor 58.50 (heb goedkopere gevonden en is ook nog eens een 5200+) een betere keus dan een ietwat snellere processor voor 105 euro. In eerste instantie dacht ik dat de Pentium Dual Core met zijn verouderde technologie niet eens de moeite waard was, maar de E5200 die jij beschrijft heeft een aantal specificaties die je ook terug vind in de Core 2 Duo serie. Alleen vind ik dit ietwat vreemd: [quote:be374a7bc4]Type / Model: Intel Pentium Dual Core E5200 Multi-Core Technologie: Dual-Core 64-bit Computer: Ja Aantal processoren: 1[/quote:be374a7bc4] Waarom noemen ze het Dual Core als er maar 1 processor inzit, en is het ineens een 64bit, terwijl dat niet voorkomt in de naam? [quote:be374a7bc4="TOIVIIVIY"]Al vraag ik me wel af waar jij je keuze van Moederbord op baseerd, kies je er gewoon een uit of kijk je ook naar specifieke dingen?[/quote:be374a7bc4]Nou, dat P5B-VM SE moederbord had ik gekozen vanwege de vier DIMM-sloten. Plus de ondersteuning voor 1066MHz FSB processoren (helaas geen expliciete ondersteuning voor 1333MHz FSB processoren, maar wat wil je ook voor die prijs ...).[/quote] Ok, want ik keek eerst bijvoorbeeld ook naar de aansluitingen aan de achterkant (DVI, S-Video, etc., etc.), maar wist eigenlijk met geen mogelijkheid precies wat nou goed was en wat niet. En is het ook handiger om 4 sloten te hebben als het maximale geheugen maar 4GB bedraagd, oftewel, is 2x1GB sneller of anderzins beter dan 1x2GB? Zelfde geld voor 4x1GB t.o.v. 2x2GB.
Link naar reactie
[quote:e9c1c3a2ab="TOIVIIVIY"]Maar als jij hier alleen maar bent voor de sarcastische opmerkingen, zoek dan alsjeblieft een ander topic.[/quote:e9c1c3a2ab]Gerben is een mod, dus hij mag overal op dit forum dergelijke opmerkingen maken ... en je moet het ook met een korreltje zout nemen. :wink: [quote:e9c1c3a2ab="TOIVIIVIY"]Ok, en dat komt dan bijvoorbeeld door de hogere snelheid en/of betere overklokmogelijkheden?[/quote:e9c1c3a2ab]Nee, dat komt omdat de E5200 gebaseerd is op de Wolfdale core van Intel (45nm, efficiënter), en da's een veel modernere core dan die waar de Athlon64 X2 op gebaseerd is (die al heel lang meedraait en alleen een beetje ge-evolueerd is). [quote:e9c1c3a2ab="TOIVIIVIY"]In eerste instantie dacht ik dat de Pentium Dual Core met zijn verouderde technologie niet eens de moeite waard was, maar de E5200 die jij beschrijft heeft een aantal specificaties die je ook terug vind in de Core 2 Duo serie.[/quote:e9c1c3a2ab]Inderdaad, plus hij is ook nog eens hoog geklokt met een lage FSB, dus daar zit ook het overklokpotentieel in. Deze processor draait moeiteloos op 3,33GHz op een FSB van 1066MHz. En met een zwaardere koeler en het verhogen van de vCore zijn nog hogere snelheden mogelijk. [quote:e9c1c3a2ab="TOIVIIVIY"]Waarom noemen ze het Dual Core als er maar 1 processor inzit, en is het ineens een 64bit, terwijl dat niet voorkomt in de naam?[/quote:e9c1c3a2ab]De E5200 heeft wel degelijk twee kernen. En alle nieuwe desktop processoren (behalve de ultrazuinige misschien) zijn tegenwoordig 64-bit. De juiste info staat op de site van Intel: http://processorfinder.intel.com/Details.aspx?sSpec=SLAY7 [quote:e9c1c3a2ab="TOIVIIVIY"]is 2x1GB sneller of anderzins beter dan 1x2GB?[/quote:e9c1c3a2ab]2x1GB is doorgaans sneller vanwege dual channel technologie. [quote:e9c1c3a2ab="TOIVIIVIY"]Zelfde geld voor 4x1GB t.o.v. 2x2GB.[/quote:e9c1c3a2ab]2x2GB is in theorie sneller, maar je merkt er niets van.
Link naar reactie
[quote:5f6c27a5c0="gerben"]Het probleem is, dat je om advies vraagt, vervolgens alles terugkaatst, en dan alsnog je eigen zin doet, lijnrecht tegen de adviezen in. Wat dit topic geheel overbodig maakt.[/quote:5f6c27a5c0]Ik heb nog niets besloten hoor, en daarnaast wilde ik gewoon graag weten wáárom mijn keuze dan minder goed was ipv alleen te horen wat beter is..[quote:5f6c27a5c0="eduard33"]Klok snelheid zegt lang niet alles over een processor. En AMD verliest het toch echt van Intel op dit moment. Dat het duo core is, is omdat er weldegelijk 2 processoren inzitten. Ook al zie je er maar 1 :wink: Dat de processor 64bit is betekend niet dat je ook een 64 bit systeem hoeft te draaien.[/quote:5f6c27a5c0]Ik weet dat AMD minder snel is, maar daarvoor zijn ze ook goedkoper toch? En ik vond gewoon dat de beschrijving op die site een beetje vreemd was, nogal tegenstrijdig. [quote:5f6c27a5c0="Obi-wan-kenobi"]Nee, dat komt omdat de E5200 gebaseerd is op de Wolfdale core van Intel (45nm, efficiënter), en da's een veel modernere core dan die waar de Athlon64 X2 op gebaseerd is (die al heel lang meedraait en alleen een beetje ge-evolueerd is).[/quote:5f6c27a5c0] Ja, een van de dingen die ik bedoelde was bijvoorbeeld het feit dat deze processor gebaseerd is op de 45nm technologie i.p.v. de 65nm, wat bijvoorbeeld ook voor lager stroomverbruik zorgt. Alleen de naam (Pentium = redelijk oud) was voor mij in eerste instantie een nee, maar blijkbaar is het dus schijn die mij hier bedriegt. [quote:5f6c27a5c0="Obi-wan-kenobi"]Inderdaad, plus hij is ook nog eens hoog geklokt met een lage FSB, dus daar zit ook het overklokpotentieel in. Deze processor draait moeiteloos op 3,33GHz op een FSB van 1066MHz. En met een zwaardere koeler en het verhogen van de vCore zijn nog hogere snelheden mogelijk.[/quote:5f6c27a5c0] Betekent dat dan dat ik wel wat meer geld kwijt ben aan een goede koeler en/of fan? Want ik snap dat dit een goede prestatie winst is met, in eerste instantie, weinig prijsverhoging, maar als de kosten van andere onderdelen mee omhoog gaan wordt het een ander vehaal. [quote:5f6c27a5c0="Obi-wan-kenobi"]2x1GB is doorgaans sneller vanwege dual channel technologie. 2x2GB is in theorie sneller, maar je merkt er niets van.[/quote:5f6c27a5c0] Ok, maar wat is nu dan slimmer als tussenstap? Eerst 2x1GB kopen en later verwisselen met 2x2GB bij een geheugen opgrade? Of juist naar 4x1GB? Of nu 1x2GB erin stoppen om later alleen maar 1x2GB toe te hoeven voegen? Toelichting waarom zou fijn zijn :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...