Ga naar inhoud

Toetsenbord: ik krijg geen streepjes op mijn klinkers


Aanbevolen berichten

Het toetsenbord dat ik nu gebruik is super... antibacterieel en typt heel fijn. Ik heb alleen 1 probleem: Ik kan geen copyright tekens, euro teken, en streepjes of puntjes op klinkers getyped krijgen. Weet iemand waar dat aan zou kunnen liggen en hoe ik het op kan lossen? Bij al mijn andere toetsenborden zit bijv. het euro teken onder ctr alt E of ctr alt 5 bij dit toetsenbord krijg ik het met geen mogelijkheid gevonden. En toewijzen via Word heeft geen effect op andere toepassingen, dus dat lost mijn probleem niet op.
Link naar reactie
[quote:b225ffa70f="plextor"]bij mij staat het euro teken onder de knoppen ALT+5 €€€€€€ ik heb taal nederlands en toetsenbord US internationaal[/quote:b225ffa70f] Nee, daar doet ie 't ook niet onder. Instellingen zijn bij mij overigens hetzelfde... Maar ook de streepjes op de e,a, of puntjes op de o en u doen het niet. Normaal moet dat met het ' en dan gevolgd door e, maar dat werkt dus niet
Link naar reactie
Wanneer je je oude toetsenbord terugzet, dan werkt het dus wel? Zo ja, dan is gewoon een kwestie van landinstellingen. Ik heb zelf al zoveel toetsenborden gewisseld, dat werkt gewoon op die manier. Alleen ja, kennelijk is het nee. Wat voor toetsenbord is het? Speciale drivers moeten installeren? Op basis van euro, metrieke stelsel ed kies je voor een landinstelling, in Nederland kies je dan iha voor NL. De toetsenbordindeling maakt gebruik van een andere landinstelling, veel gebruikt is de US layout. In dat geval voldoet de indeling VS of VS-internationaal. Die laatste levert je die speciale tekens op. Maar goed, er zijn ook veel toetsenborden met een andere indeling, zoals NL indeling, die hebben iha een ALt-Gr toets. Die moeten dus geen VS instelling hebben, kies daarvoor NL. In principe kan vervolgens met de Alt-Gr letter toets de bijzonder tekens worden gekozen. Tijdens reparaties van notebooks kom ik de meest gekke instellingen tegen, bv Azerty met ENgels keuze, of Duitse indeling met NL .... tja ... Omdat je in het geheel niets zegt over de landinstellingen en layout, kan ik geen enkele conclusie trekken of je alles wel/niet goed hebt ingesteld. Graag veel meer informatie.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...