Ga naar inhoud

Externe HD van grotere HD voorzien. Gaat dat?


Aanbevolen berichten

Ik heb een externe HD van 200GB Ik loop tegen de grens aan en zou deze willen vervangen door een (b.v.) 400GB HD. Kan ik die zondermeer vervangen in de kast? Ik bedoel, is de interface van deze externe HD universeel? De HD kast heeft zowel een USB2.0 alswel twee IEEE1394 aansluitingen. De Ext HD is van Western Digital. Ik heb de vraag daar gesteld via mail, maar krijg geen antwoord. MVG perloc
Link naar reactie
De schijven zijn wel identiek, het is of ide of sata. Heb wel eens horen beweren dat de interface in een externe disk beperkingen kan hebben. Een voor de hand liggende beperking zou 128GB kunnen zijn. Jouw schijf is al groter, dus zou er ook wel een nog grotere schijf in moeten kunnen. Maar of het werkt, is een kwestie van uitproberen. En het is ook afwachten, of ie een beetje makkelijk uit elkaar te halen is natuurlijk. Een los kastje kost ook de wereld niet, dus kun je ook gewoon een nieuwe maken, en deze verkopen.
Link naar reactie
Het is een kwestie van en-en. Ik zou de 200GB HD in de (desktop) kast willen monteren en de 400GB in het ext. huis. Ik heb het kastje van de ext. al eens opgemaakt, dat gaat vrij makkelijk, dus vervangen zou geen probleem moeten zijn. Alleen nog werken.... Ik wil de ext. graag apart houden om zo nu en dan aan te sluiten op de desktop of de laptop, voor videowerk en Image-backup. Via het netwerk kan ik natuurlijk altijd bij de 400Gbyte schijf, maar ben dan afhankelijk van de verbinding. Ik woon in Mozambique, dus het kopen van ext. kastjes is onmogelijk hier: zelfs een gewone IEE1394 PCMCIA-kaart is niet te koop in deze stad. MVG perloc
Link naar reactie
Nog nooit van gehoord. Dat heb je als je al 20 jaar uit Nederland weg bent. Het enige Nederlands is mijn bibliotheek (ik lees veel) en de kontakten via voornamelijk E-mail. Per post is mijn enige mogelijkheid. Dat heeft zo zijn problemen: 10-20% komt niet aan, de tijd dat het onderweg is 2-4 weken, en dan ben ik afhankelijk van mijn zoon of zaakgelastigde die de tijd moet vinden om mijn "bestelling" aan te schaffen en op de post te doen, dat alles afgezien van de kosten (altijd aangetekend). Tot nog toe, behalve downloads, nog geen rechtstreekse bestelling gedaan. Er zijn niet zoveel bedrijven die verzenden naar landen buiten hun eigen land. MVG perloc
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...