Ga naar inhoud

systeem hangt bij opstarten.. door HP920c..


Aanbevolen berichten

Hoe komt het dat een systeem blijft hangen op de printer.. HP 920c..

Systeem: AMD Athlon XP 1600+ MSI K7T Pro2 KT266A DDR moederbord.. 256 DDR geheugen, Creative 5.1 geluidskaart, Std Geforce2 MX200 32Mb AGP TV.

verder zit de scanner (Canon) op de usb en een muis..

Als ik de PC opstart met de printer aangesloten loopt hij bij het opstarten al vast. En als ik de printer na het opstarten in de usb poort doe dan doet hij het gewoon..?????

wie helpt mij..

bvd Jos Kikkert

Link naar reactie
Ik weet niet of je USB poorten ook met IRQ's werken, maar zo ja, check dan in je BIOS even de toewijzingen van de IRQ's aan die poorten.

Als bijvoorbeeld de printer en scanner op hetzelfde adres zitten, zullen ze volgens mij een conflict geven als hij opstart.

Dit lijkt me zo, omdat hij tijdens het opstarten dus alle poortjes even checkt, en zijn er geen conflicten, dan gaat hij door met opstarten. Plug jij daarna je printer in, en je scanner is niet bezig, dan spreekt hij maar 1 van beide poorten tegelijk aan en komt er ook geen conflict...

ik kan het helemaal mis hebben, maar je kunt het altijd even in je BIOS checken.

------------------ Toeter ::been.there::learned.that::came.back:: www.heidi.stylite.nl

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...