Ga naar inhoud

van .mp4 naar .mp3 formaat


Aanbevolen berichten

Theoretische mumbo jumbo... ;) Ik heb voor de lol eens een vergelijking gedaan tussen een 128 KBPS mp3, een flac en een youtube video. Alle drie afgespeeld op mijn PC, optisch verbonden met een HiFi installatie (Yamaha RX-V1065 receiver, Pure Direct stand, Mordaunt-Short Mezzo 6 zuilen. ) Het betreft hier [url=http://www.youtube.com/watch?v=bnVUHWCynig&ob=av2e]Beyonce - Halo[/url]. Ten eerste omdat nummer niet totaal doodgemixed is. Ten tweede omdat het zowel zachte stukken heeft als meer dynamische. Ten derde omdat ik dat nummer al op 128 KBPS MP3 en als FLAC van de originele CD had. MP3 vs Video. Eerst eens de online versie vergeleken met de MP3. De youtube video wint hands down. In de MP3 zit veel meer vervorming, dan op de video. Video vs FLAC. Flac wint. de video klinkt een fractie minder dynamisch. Het is dat ik ze een paar keer hetzelfde stukje audio afspeelde van beide bronnen, dat ik wat verschil hoorde. Zou ik het horen, zonder weten wat afgespeeld wordt, zou ik niet kunnen zeggen wat de bron is. Daarna eens de video omgezet naar flac. Eerst maar eens een [url=http://audio.online-convert.com/convert-to-flac]website geprobeerd[/url] die aanbood de conversie naar flac voor mij te doen. Bitrate naar max gezet, (320 KBPS), andere instellingen niet veranderd. Youtube url erin geplakt, en na een paar minuten, had ik de file. Het klonk slechter als de mp3. Veel vervorming, en een hiss die ik niet kon thuisbrengen waar die vandaan kwam. Complete bagger.... Dat kon beter, dus maar even http://www.sound-recorder.biz/download_freesoundrecorder.html gedownload. Omdat dat programma geen flac kent, en ik het eerlijk wilde houden, heb ik het ingesteld op Wave, 44.1 khz, 16 bit. Na een paar pogingen begreep de software eindelijk dat ik mijn Asus Xonar DS, Wave out, wilde gebruiken, en kon het wachten beginnen. 3:45 later had ik een wave van 38,795 MB. Wave vs flac. Na tien minuten luisteren, stukjes herhalen uit beide opnames, moet ik de Flac laten winnen. Het verschil wat ik hoorde tussen de video en de flac, hoor ik ook tussen de wave en de flac. De verschillen zijn miniem, maar wel aanwezig. Als ik een van de twee blind zou horen, zou ik niet kunnen vertellen welke van de twee ik zou horen. Mijn conclusie: Als steekproef zou ik veel meer muziek moeten vergelijken om een gefundeerde conclusie te kunnen maken. Als deze video representatief is voor alle video's op youtube, valt mij de kwaliteit heel erg mee, ik had, gebaseerd op ervaring van een paar jaar geleden, een veel lagere geluidskwaliteit verwacht. Zou ik Youtube gebruiken om muziek te downloaden? Nee, in de tijd dat ik dat ene nummer van youtube rip, download ik een of twee FLAC album(s) uit een andere bron.
Link naar reactie
Tja, maar dat was wel goede informatie (alweer) van Rwilligen dat kennelijk door moderator uit dit audio-topic is gestript vanwege "ruzie". Sowhat, vraag ik me af. Rwilligen heeft talent om moeilijke video/audio-zaken op een begrijpelijke manier weer te geven en zijn bijdrage had ik graag in mijn archief vastgelegd. Kan de informatie van Rwilligen in dat topic -eventueel in aangepaste vorm- nog worden opgeroepen, misschien in de vorm van een nieuw topic met de vraag: Wat is beter, audio opnemen of rechtstreeks downloaden (of zoiets)?
Link naar reactie
Het spijt me, ik heb zelf het topic "opgeschoond" en daarbij alle post die te maken had met de narigheid verwijdert en helaas weg=weg, ik heb er zelf ook geen backup van.(ja, in mijn hoofd :wink: ) Dit is sneu voor iemand als jij die kennelijk wel leest wat ik in mijn vrije tijd typ, de meeste mensen realiseren zich dit niet maar de moderatoren van C!T doen een vrijwillige,niet vergoede bijdrage in hun eigen tijd. Er is, en daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken ,bij geen van de moderatoren enig ander belang dan de wens andere mensen te helpen met juiste, verifieerbare informatie. Doorgaans begrijpen lezers wel dat de moderator zijn best doet om lezers zo goed mogelijk te helpen met degelijke informatie die terug te zoeken en te verifiëren is op kennis sites maar toch dringt dat niet altijd door en dan kan zoiets ontstaan als wat gebeurd is. Je begrijpt dat ik nu niet zo 1-2-3 even de zin heb om weer dat hele verhaal te typen, jammer maar helaas. Je bent uiteraard vrij om een nieuw topic te openen met de vraag, er zijn ook meestal wel voldoende andere lezers die nuttige bijdragen kunnen leveren en als ik de puf kan vinden reageer ik wellicht ook wel weer...
Link naar reactie
[quote:c9126086cf="Tirm"]Kan de informatie van Rwilligen in dat topic -eventueel in aangepaste vorm- nog worden opgeroepen (...) [/quote:c9126086cf] Zoals je wellicht weet, is deze informatie nog tijdelijk beschikbaar in de Google Cache. Echter om dat te vinden, heb je de juiste zoekwoorden nodig. Ik heb deze zoekwoorden inmiddels kunnen uitproberen. Namelijk [code:1:c9126086cf] mp4 mp3 theorie praktijk [/code:1:c9126086cf] Die laatste twee zoekwoorden stonden in het laatste verwijderde bericht van eduard33. Met die vier zoekwoorden in Google, zie je bladzijde twee van dit topic staan. Alleen moet je dan niet op die hyperlink klikken, maar met de muis erop wijzen. Dan zie je >> waarop je eveneens met de muis erop wijst. Vervolgens klik je op "In Cache". Dan verschijnt de verwijderde pagina. Let wel. Zodra Google deze pagina opnieuw indexeert, is die die info daar ook verdwenen.
Link naar reactie
Hebbes, netjes geprint met DoPDF, Jolo bedankt. De laatste postings had ik nog niet gelezen. Ruzie tussen "veelweters" op forums zie je wel meer maar schelden kan natuurlijk niet. Ik heb ooit wel eens geluidsfragmenten opgenomen m.b.v. Nero Wave Editor en Audacity. Dat loopt via de "Stereo Mixer" (XP) van de Volumeregeling. Het geluid klonk best aardig, geen bijgeluiden. Maar er zijn meer en betere opties zoals blijkt uit dit topic, dank aan ieder voor zijn bijdrage. Edit: Volledigheidshalve een verwijzing naar deze C!T-cursus waarin ook opties voor muziek downloaden worden gegeven http://computertotaal.nl/software/25313-download-streaming-video.html
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...