Ga naar inhoud

van .mp4 naar .mp3 formaat


Aanbevolen berichten

Dat is een teleurstelling. Ik ben niet goed thuis op YouTube, dus ook nooit de behoefte gevoeld om wat te downloaden. Maar nu kwam ik wat bijzonders tegen. Ook wat verbaasd. Ik dacht dat er hele volksstammen een groot deel van hun tijd doorbrachten met downloaden van muziek van YouTube. Hoe doen ze dat dan, en maken ze zich niet druk om het feit dat het resultaat "bagger" is?
Link naar reactie
[quote:acff6ddc35="Marc H"]Hele volksstammen gebruiken download tools ;) voor het downloaden van muziek. En dan heb je MP3 bestanden met een fatsoenlijke bitrate (kwaliteit), of als je audiofreak bent, Lossless formaten als FLAC en APE.[/quote:acff6ddc35] Sorry, maar ik ben wellicht naïef of niet van deze tijd, maar om welke tools gaat het, en van Lossless formaten verneem ik nu voor het eerst.
Link naar reactie
Ik gebruik bijvoorbeeld [color=red:aca370147a]soundtap streaming audio recorder[/color:aca370147a]. In feite rip je het geluid. je neemd het geluid op wat je hoort. Ik neem op met een verliesloze kwaliteit WAV file. En zet het daarna om in een 320kbit mp3. Echter ik maar er soms een dagtaak van. Want dat omzetten doe ik weer met adobe audition 3.0
Link naar reactie
Audioformaten kan je in twee groepen delen: Lossy en Lossless Bij Lossy formaten, bijvoorbeeld MP3, wordt tijdens het omzetten subtiele wijzigingen in het geluid aangebracht, waardoor het bestand kleiner wordt. hoeveel data wordt weggegooid is afhankelijk van de Bitrate. hoe lager de bitrate, hoe kleiner de file, maar klinkt ook slechter. Bij afspelen op een simpele mp3 speler, met 13 in een dozijn oordopjes, klinkt het goed. Heb je echter een dure HiFi stereo installatie staan, dan ga je die verschillen wel horen. Bij lossless formaten, als FLAC, wordt de data zonder verlies, gecomprimeerd, net als een zip file voor pc bestanden. omdat die bestanden zonder verlies af te spelen zijn, zijn ze identiek aan de originele versie. Het grote nadeel van lossless formaten is de grootte, een CD omgezet naar flac is veel groter als dezelfde cd naar MP3, en lang niet alle portable mp3 spelers kunnen ook Flac afspelen. Kijk eens op http://www.duken.nl/ voor meer info over download tools.
Link naar reactie
Een 320kbit mp3 is ongeveer 9 MB. Afhankelijk van hoe lang het audio bestand is. Een nummer van 4 minuten is ongeveer 10 a 11MB. Maar is zeker aan te raden, want dat verschil hoor je ook met een mp3 speler. Wat wellicht wel handig is om te weten is: Als je een mp3 van 320kbit omzet naar een lagere bitrate bv 196kbit, dan kun je daarna nooit meer terug naar dezelfde kwaliteit die het was met 320kbit. Omdat je dan de kwaliteit van 196 naar 320 zet, je krijgt dus alle storingen ook in een hogere kwaliteit weer terug.
Link naar reactie
[quote:cffc904800="eduard33"]Ik gebruik bijvoorbeeld [color=red:cffc904800]soundtap streaming audio recorder[/color:cffc904800]. In feite rip je het geluid. je neemd het geluid op wat je hoort. Ik neem op met een verliesloze kwaliteit WAV file. En zet het daarna om in een 320kbit mp3. Echter ik maar er soms een dagtaak van. Want dat omzetten doe ik weer met adobe audition 3.0[/quote:cffc904800] Ik heb SoundTap Stream Recorder gevonden. Daar moet voor betaald worden. Niet onoverkomelijk, maar toch. Misschien ook een freeware uitvoering beschikbaar? Een dagtaak om een bestand om te zetten is nogal wat. Is er een snellere methode? Voor nu, dit liedje, hoeft het geen studiokwaliteit te zijn.
Link naar reactie
Een dagtaak maak ik er zelf van. omdat ik veel doe. lol Verder is het inderdaad geen freeware, maar er zit wel een grappigheid aan. je kan namelijk als het na 14 dagen verlopen is, het weghalen en weer opnieuw installeren. Dan heb je weer 14 dagen. Foutje van de maker denk ik? :D Maar wel effectief dus. Overigens gebruik ik soundtap omdat ik een Maudio geluidskaart heb. Als je een gewone geluidskaart hebt is er meer als genoeg freeware voor geluidsrecorder. Even bij google[color=red:6aa4a05278] free soundrecorder [/color:6aa4a05278]intoetsen en je vind genoeg.
Link naar reactie
[quote:45eb74de11="eduard33"]Als je een gewone geluidskaart hebt is er meer als genoeg freeware voor geluidsrecorder. Even bij google[color=red:45eb74de11] free soundrecorder [/color:45eb74de11]intoetsen en je vind genoeg.[/quote:45eb74de11] Ik gebruik Audacity voor andere doeleinden. Kan ik dat programma ook voor deze "sound tap" gebruiken?
Link naar reactie
Ik ken het programma niet. Maar zo te zien ziet het er ongeveer net zo uit als adobe audition. Of je er mee kunt opnemen is afhankelijk van wat je kunt instellen. Als er bij opties recording de optie "What you hear" staat? dan kan dat. De optie "What you hear" is feitelijk wat je hoort. En dat neemd hij dan op. Ik kan dat niet gebruiken vanwege mijn geluidskaart. Die is namelijk voor professioneel gebruik, niet voor games e.d. Met Audacity kun je dus wel je opgenome geluid bewerken en opslaan als mp3. En waarschijnlijk ook in verschillende kwaliteiten. Kies dan voor de kwaliteit 320kbit. Of 256 indien je het bestand wat kleiner als 10 a 11MB wilt houden. Lager zou ik niet gaan ivm de kwaliteit. hier kun je eventueel een recorder programma downloaden: http://www.sound-recorder.biz/download_freesoundrecorder.html Werkt prima met een normale geluidskaart.
Link naar reactie
[quote:1976bca4cf="eduard33"]Ik ken het programma niet. Maar zo te zien ziet het er ongeveer net zo uit als adobe audition. Of je er mee kunt opnemen is afhankelijk van wat je kunt instellen. Als er bij opties recording de optie "What you hear" staat? dan kan dat. De optie "What you hear" is feitelijk wat je hoort. En dat neemd hij dan op. Ik kan dat niet gebruiken vanwege mijn geluidskaart. Die is namelijk voor professioneel gebruik, niet voor games e.d. Met Audacity kun je dus wel je opgenome geluid bewerken en opslaan als mp3. En waarschijnlijk ook in verschillende kwaliteiten. Kies dan voor de kwaliteit 320kbit. Of 256 indien je het bestand wat kleiner als 10 a 11MB wilt houden. Lager zou ik niet gaan ivm de kwaliteit. hier kun je eventueel een recorder programma downloaden: http://www.sound-recorder.biz/download_freesoundrecorder.html Werkt prima met een normale geluidskaart.[/quote:1976bca4cf] Hartelijk dank voor de hulp. Ik ga er mee aan de slag. Zowel met Audacity, alhoewel ik mij herinner van een opname die ik een tijd geleden eens maakte van een MP3 bestand dat ik afspeelde, dat er een behoorlijk storende ruis mee kwam, als met de freesoundrecorder.
Link naar reactie
Eigenlijk moet je gewoon [url=http://www.sound-recorder.biz/download_freesoundrecorder.html]DEZE[/url] hebben. Deze heb ik jaren lang gebruikt met een soundblaster geluidskaart. Bij options kun je zelfs kiezen voor een rechtstreekse mp3 opname, en bij settings kun je de bitrate gelijk op 320kbit zetten. Ben je in 1 keer klaar.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...