Ga naar inhoud

2 speakers in progress (dus s.i.p)


Aanbevolen berichten

  • Reacties 104
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    105

[quote:54ce4a7f4c="Sander_e_s"]pak gewoon een lang stuk staal.. (tochtstrip ofzo) altijd recht..[/quote:54ce4a7f4c] Zal het gaan proberen maar deze week komt er niks van heb nog een paar repetities en een excursie. En mischien krijg ik een sponsor voor mijn casemod :P Er reageren hier eigenlijk maar 4 mensen interficior, kid jansen, joddi, en ik en soms nog is iemand anders maar dat zijn er pas twee :roll:
Link naar reactie
Sja, waarom er zo weinig mensen reageren... Ik vind zulke dingen zelf meestal wel interessant en volg het altijd wel af en toe. Maar als je in de winkel goeie speakers (met perfecte afwerking én garantie) kan kopen, is het maar of je de tijd erin kan steken om zoiets te maken. Trouwens ik zou alleen aan zoiets beginnen als ik AL het materiaal had om het perfect te kunnen afwerken. (ok wat improvisatie is altijd van doen). Wat niet wegneemt dat ik het wel leuk om volgen vind :wink:
Link naar reactie
Idem hiero, ik lees wel mee maar daar blijft het dan meestal wel bij. Ik denk dat het ook wel voor meer mensen geldt...... Je topic is ondertussen toch wel 1140 x bekeken... Je moet ook niet vergeten dat dit soort topics af en toe behoorlijk technisch zijn en mensen het wellicht niet kunnen volgen en zich zodoende ook niet in de discussie (durfen te ) mengen.
Link naar reactie
[quote:681cc290e2="bbbb"]Mij maakt het echt niks uit hoor dat er 5 mensen zijn is ook wel gezellig en je snapt elkaar tenminste en niet iedereen ''praat'' door elkaar heen met allemaal andere informatie.[/quote:681cc290e2] [quote:681cc290e2="bbbb"] Er reageren hier eigenlijk maar 4 mensen interficior, kid jansen, joddi, en ik en soms nog is iemand anders maar dat zijn er pas twee :roll:[/quote:681cc290e2] Beetje tegenstrijdig toch :wink:
Link naar reactie
Het project ligt aardig stil zoals je kan merken. Heb het gewoon heel druk met school 29 november worden de cijfers ingeleverd. Dus willen ze nu nog allemaal een repetie geven. Sorry :cry: Edit: Vandaag ff tijd gehad om ermee bezig te gaan. Heb vandaag de randen gekit. Maar had ze in een ijzeren schuur gezet en er was echt dikke condens dus het mdf is een beetje vochtig geworden maar zet het te goed te drogen en dan gaan we wel weer verder.
Link naar reactie
En weer wat nieuws. Het hout word nu gratis op maat gezaagt. Maar mischien komen deze subs er ook nog bij. Heeft iemand mischien ervaring met deze. En zegt of ze een beetje lekker klinken. Is wel mooi die van die sub maak je er 2 en de sattelieten sluit je weer op de sub aan. http://www.visaton.com/english/artikel/art_543_6_23.html Als je op deze site naar beneden scrollt kan je op construction klikken en zo moet die gebouwt worden. Als ik deze ga maken die er zoiezo pas komen nadat de speakers af zijn. Worden ze ook met multiplex ''beplakt''. Deze subs passen mooi onder mijn bureau.
Link naar reactie
Hmm, iets zegt me, dat het niet echt een sub is met 13 cm drivers, en een 13 liter bandpass kabinet. Je ziet ook dat ze maar tot 50Hz gaan, en daarna enorm afvallen. Ik zou sowieso dan niet de W130 nemen, maar voor luttele euro's meer een W200, om nog iets van Slam te creeeren. Anders denk ik dat je een soort van 'creative' subwoofer krijgt.
Link naar reactie
Die subs zijn bedoeld voor de [url=http://www.visaton.com/english/artikel/art_603_6_20.html]Alto Genesis[/url] satellietspeakers. Deze satellietjes vallen al ruim boven de 100 Hz af en hebben daarom deze "sub" nodig. Eigenlijk zou ik het niet eens een sub willen noemen met de W130 als driver, het is meer een uitbreiding voor de satellietjes om deze iets lager te laten klinken. Mocht je een goedkope sub willen bouwen, dan zou je de Raveland AXX1010 als driver kunnen overwegen, op [url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/918897]GoT[/url] hebben verschillende mensen een aardige actieve sub gebouwd met deze driver voor ongeveer 100 euro.
Link naar reactie
[quote:0896bfbebf="Interficior"]Hmm, iets zegt me, dat het niet echt een sub is met 13 cm drivers, en een 13 liter bandpass kabinet. Je ziet ook dat ze maar tot 50Hz gaan, en daarna enorm afvallen. Ik zou sowieso dan niet de W130 nemen, maar voor luttele euro's meer een W200, om nog iets van Slam te creeeren. Anders denk ik dat je een soort van 'creative' subwoofer krijgt.[/quote:0896bfbebf] Nou de w200 is zelfs goedkoper. Maar waar kan je bouwtekneningen vinden die een beetje bij deze satellieten passen. En die niet zo heel groot zijn? Kijk hier maar is daar ga ik de luidsprekers, basspijpjes, en tweeters bestellen. http://www.bmm-electronics.com/brands.asp?ID1=1&ID2=11
Link naar reactie
Die raveland ziet er wel lekker uit. Die zou wel mooi in mijn kamer passen met gelakt multiplex. Is die versterker module ofzo iets ''verplicht'' of kan het eerst nog wel zonder dat ik hem er later pas in zet? En waar kan je de bouwtekening van deze sub vinden heb ff rond gekeken maar kan niks vinden. Zal nog een keer kijken. En bedankt voor de link. Als ik hem maak komt de 10 inch versie erin te hangen. Man wat ziet die er wreed uit. Edit: laat maar heb de bouwtekeningen al gevonden. Maar ga pas inkopen doen als ik de speakers die ik nu heb heb verkocht en dat schiet niet echt op.
Link naar reactie
Ik heb even zitten rekenen enzo. En ik krijg straks 24mm mdf maar op de bouwtekening zijn ze van 19mm mdf uitgegeaan. Daardoor komt de woofer minder ''diep'' in de kast te hangen waardoor er een klein beetje meer inhud inzit. Zal dit de speaker verpesten of zelfs beter maken. Heel mischien ben ik zlefs van plan om eerst nog 12mm mdf erom te doen en dan nog dat multiplex. Laat het me a.u.b. snel weten zaterdag ga ik het laten zagen dus moet ff weten wat beter is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...