Ga naar inhoud

dvd op tv, hoe?


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik wil graag mijn dvd's op mijn tv spelen via m'n pc. Ik heb een Leadtek 4200 128mb kaart met tv-out (svideo). Daarnaast heb ik een superdeluxe Philips breedbeeld-tv met surround boxen. Twee vragen: 1) Hoe lang kan een s-video kabel zijn? Mijn tv staat op plm 4 meter van de pc. 2) Ik las op http://users.pandora.be/sectie/ dat je ook een aparte kabel voor geluid moet hebben. Ik heb een SB Audigy live met allerlei audio uitgangen. Mijn tv heeft een audio ingang, maar krijg ik dan ook het surround geluid mee? groet, N.
Link naar reactie
Er gaat inderdaad een enkele kabel met alleen video van de videokaart naar de tv, maar ik weet niet hoe lang deze mag zijn. ik zou maar vertrouwen op de gebruiksaanwijzing... Let erop dat wanneer de tv en de computer aan staan je niet de kabel uit een van de twee trekt, dit kan ernstige gevolgen hebben voor de videokaart. Je moet een apparte audio kabel leggen naar de audio-ingang van je geluidsinstallatie, als dit in sterio gebeurd zal de installatie er zelf dolbi geluid uit trekken.
Link naar reactie
dat zal dan wel 'maar' Dolby Surround zijn en geen 'Dolby Digital' of 'DTS' geluid ... Of die tv uberhaupt wel dat stereo-signaal van de ingang naar 'surround'-geluid kan vertalen zou in de handleiding moeten staan. Wat lengte van de s-video-kabel betreft : ik dacht dat 4-5 meter ook een standaardlengte is voor dat soort kabels. Dus zou het niet onmogelijk moeten zijn. Enige nadeel is wellicht wat kwaliteitsverlies.
Link naar reactie
Dag mensen, Ik heb dan nog een vraag over een "compusiet" (tulpplug) uitgang op mijn notebook. Ik krijg nl geen goed beeld (heel wazig en zwart/wit) beeld op TV ondanks dat ik in het menu v.d. videokaart in het notebook deze optie aanvink (keuze tussen tv. mon. of lcd scherm). Ik kom er niet uit en dat is jammer want ik wil ook mijn notebook als dvdspeler gebruiken. Is een svideo een noodzaak om dit te doen??? groeten en succes allemaal. Paula :o [quote:3009001d78="nelizzz"]Hoi, Ik wil graag mijn dvd's op mijn tv spelen via m'n pc. Ik heb een Leadtek 4200 128mb kaart met tv-out (svideo). Daarnaast heb ik een superdeluxe Philips breedbeeld-tv met surround boxen. Twee vragen: 1) Hoe lang kan een s-video kabel zijn? Mijn tv staat op plm 4 meter van de pc. 2) Ik las op http://users.pandora.be/sectie/ dat je ook een aparte kabel voor geluid moet hebben. Ik heb een SB Audigy live met allerlei audio uitgangen. Mijn tv heeft een audio ingang, maar krijg ik dan ook het surround geluid mee? groet, N.[/quote:3009001d78]
Link naar reactie
// paula51 s-video is geen noodzaak, maar zorgt wel voor een aanzienlijke kwalitetisverbetering (= minder wazig beeld). Tenminste dat merkte ik toen ik m'n PS2 via s-video aansloot ipv de composiet-uitgang waar ie standaard mee werkt. 'zwart-wit' beeld zou toch een ander probleem kunnen zijn. Voor zover ik weet gebeurt dat bij dvd-films als ze als NTSC gecodeerd zijn ipv de PAL-codering die we hier in Europa gebruiken.
Link naar reactie
Goede Morgen! Bedankt voor je reactie. Maarrr kun je de ps2 poort gebruiken als een uitgang? Hoe werkt dat dan? OP het notebook zit nl ook een ps2 pluggie.. Is het ook van belang dat de kabel een speciale is? bij de composiet bedoel ik, ik gebruik een gewone tulpplugkabeltje.... Maar ik ga het nog effe proberen. Ik heb wel een dvdrom gebruikt voor weergave op de TV, is dat misschien een probleem? Weer de groeten en ik hoop op een oplossing. Paula Zeist. :roll:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...