Ga naar inhoud

SB Live & on board soundcard


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb een dj-prog onder win98 waarin ik op twee geluidskaarten kan werken. Ik heb een SB Live en de tweede soundcard zit onboard op mijn moederbord (Explorer SM 6511). Als ik de SB inplug en de pc opstart dan verdwijnt mijn onboard geluidskaart plots uit mijn apparaatbeheer. Als ik dan mijn onboard kaart opnieuw wil installeren lukt dit wel, systeem voegt ze weer toe, maar ik krijg er geen geluid uit ... Kan iemand me helpen? Kan ik er iets aan doen? Alvast bedankt Koen
Link naar reactie
Ik denk dat het BIOS de onboard geluidskaart uitzet, wanneer hij een 'losse' geluidskaart detecteerd. Mischien bruikbare tip: Stop de geluidkaart erin, start de computer op, ga naar het BIOS, en daar moet ergens een optie staan waar je de onboard geluidskaart aan kunt zetten. Zet die aan, en voilà, je hebt twee geluidskaarten.
Link naar reactie
Maar je OS Windows dan ? Die accepteert alleen maar 1, (letop:) "actieve" geluidskaart voor de verschillende acties (opnemen, afspelen en "main"-geluidskaart). Ik kan niet de on-board gebruiken voor afspelen en ook aangezet in de BIOS met een SB-live als PCI-kaart erin. Ik wordt "gedwongen" onder "sounds" in je controlpanel en dan bij Advanced het apparaat te kiezen voor de te ondernemen acties. Volgens mij is het onder het OS Windows XX een "of-of" situatie. Althans, ik kreeg het niet voor elkaar.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...