Ga naar inhoud

Xvid format wel beeld geen geluid.


Aanbevolen berichten

Was ook niet lullig bedoel!! Alleen staat een vraag met deze strekking hier een keer of tig... Als je al de coder heb voor Xvid dan kan het heel goed zijn dat het bestand gewoon niet goed is of er een afwijkende audio norm gebruikt is welke codec je hebben moet is niet goed te zeggen omdat ik geen idee heb met welke codec de film gemaakt is. Je boft, net even opgezocht de juiste codec is te vinden op: www.videocoding.de werkt het dan nog niet heb je en probleem dit is de site van de ontwikkelaar van Xvid maar met een simpele Goolge actie had je dat ook kunnen vinden :wink:
Link naar reactie
Hm, op de Xvid site zul je denk ik geen audio codec vinden.... Sterker nog : op de hele Xvid site vind je alleen maar source code en geen binairies. Als je al een codec kan downloaden zul je hem eerst ff moeten compileren.... :o De Xvid organisatie maakt nl geen gebruiksklare codec's dit om te voorkomen dat er rechten moeten worden betaald aan de mpeg organisatie, een beetje vergelijkbaar met de manier waarop Lame MP3 wordt gemaakt. De broncode (welke geen codec is) wordt vrijgegeven onder GPL onder het motto van "lesmateriaal", indien een prive persoon dit wenst kan/mag hij zelf een codec uit deze broncode compileren. Of vervolgens het verspreiden van deze gecompileerde codec toegestaan is weet ik niet . Mocht je een compilatie willen hebben, hier vind je (1 van de vele) http://nic.dnsalias.com/ Xvid kan gemixt worden met een hele reeks audiocompressie technieken. Omdat Xvid mpeg4 is is de meest logische dat er AAC audio bij zit, de video zou dan af te spelen zijn in een mp4 player zoals die van philips. Maar ja, er kan ook nog mp3 audio bijzitten, dit lijkt mij onwaarschijnlijk aangezien ieder windows systeem standaart mp3 kan afspelen. En dan kan er ook nog OGG geluid bijzitten in welk geval je de codec daarvan moet installen. Kortste weg: installeer Nimo codec pack daar zit meestal alles in wat je nodig hebt voor het afspelen van welke divx dan ook, ff zoeken op Nimo met google.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...