Ga naar inhoud

CD-Rewriter doet het niet onder Windows 95


Aanbevolen berichten

Ik heb een Philips CDD3801 CR-Rewriter vervangen in mijn Pentium-III PC met windows 98 Se. Daar was hij in geplaatst door de leverancier (vervanging nadat de originele kaduuk was gegaan). Nu heb ik dit apparaat in een oude Pentium-I 120 mhz geplaatst, maar niet geheel verrassend wordt deze niet herkend door Windows 95. Ik vermoed dat ik nog wat software nodig heb, maar heb geen idee waar ik die kan vinden. Ik neem aan dat die wel op de Pentium-III staat of misschien op een installatie CD. Ik heb wel naar drivers gezocht, maar alleen updates gevonden. Iemand een idee hoe ik dit varkentje kan wassen? Alvast bedankt, Peter
Link naar reactie
Ik zou zeggen: begin eens met de brander software te installeren, bv Nero of EC CD creator van Roxio. Van Nero is een gratis demo te krijgen. CD-rom en branders hebben onder windows geen drivers nodig, voor het laten werken als pure lezer heeft windows (ook 95) standaart alle drivers aan boord die nodig zijn, de rest van de drivers voor het brander gedeelte komen van de brandsoftware. Als een cdrom/brander niet wordt herkend dan is hoogstwaarschijnlijk de bios hiervoor de verantwoordelijke, immers deze moet het apparaat verbinden met de ide bus zodat er datatransport mogelijk is, als je bios de brander niet ziet(als lezer) dan zal windows hem ook niet vinden. Dat wordt dan dus bios updaten... :-? Overigens weet ik niet of dat nou wel zo'n strak plan is om een brander in een PI-120 MHz te bouwen, het lijkt me een beetje te langzaam sys voor een brander, als ie het al doet zou ik niet verder gaan dan 2X speed....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...