Ga naar inhoud

Waarme .mpg afspelen?


Aanbevolen berichten

??? Quick time kan maar een gewone .mpg speelt zonder meer op de mediaplayer van windows! Wel heb je een probleem als het gaat om een mpg2 file. Deze heeft dezelfde extensie maar een anderbestandformaat. (beetje te vergelijken met de vele soorten van .avi) probeer het eens met een software dvd speler meestal heb je de keus een dvd te spelen of een media bestand te openen. Dan moet hij gewoon de file afspelen. Maar vergeet niet dat je soms een file van het net haalt die een totaal verkeerde extensie heeft. Op zicht zegt een extensie niets over de file, je kunt hem dan ok zo hernoemen naar bv .jpg. Helaas zijn er mensen die dat erg leuk vinden en dan kun je voor vreemde verrassingen komen te staan als je een filmpje download. Heb zelf als eens een film van het net gehaald met de extensie .avi alleen was het geen Divx film maar een hernoemde ISO file van het spel Warlords.... Met de juiste software kun je de header van een bestand bekijken en zo zien wat voor vlees je in de kuip heb alleen moet je dan wel weten natuurlijk hoe je die gegevens weer vertaald....
Link naar reactie
[quote:4ce53eed3f="bassment2001"]Bedankt, maar nu krijg ik de foutmelding als ik het bestand wil openen: "Het is niet mogelijk om het bestand te openen .... .mpg omdat een voor de film benodigde softwarecomponent niet kon worden gevonden" Hij speelt dus niets af :-?[/quote:4ce53eed3f] Geeft ie aan welke quicktime ? Er zij verschillende versies. Je moet de juiste van het internet doownloden, die istaleert de codecs etc en een mediaplayer.
Link naar reactie
Ik snap er ook helemaal niets van. Even voor de duidelijkheid: het is een file van Kazaa genaamd: "Getaway.In.Stockholm.3.DVDRip.SVCD-X-Streem" en hij heeft de extensie .mpg Bosje: heb de nieuwste Quicktime net gedownload en geinstalleerd (versie 6) Heb al geprobeerd de extensie te veranderen naar bijv .avi en .mpeg maar dat helpt verder nix Long John: Wat voor een 'software dvd speler' bedoel je? Muchos gracias
Link naar reactie
Punt een heb je dus een Mpg2 file!! een Svcd is een mpg2 gecodeerd bestand dus die speeld inderdaad niet zomaar vanuit de mediaplayer.. Tja, welke software dvd, Ik heb zelf power dvd omdat die bij mijn drive zat en ik gebruik die speler zelf ook om mijn eigen Svcd's te testen. Er is ook wel wat te vinden als freeware voor het afspelen van Mpg2 maar niet al te veel. Bij mijn weten zal elke dvd speler (software) wel die mogelijkheid aanbieden al is het soms wat omslachtig werken. kijk even op towcows en daar moet je wel een simpele Mpg2 speler kunnen vinden suc6
Link naar reactie
Gij ziet het helemal goed! Zo werkt het ook met Divx, standaard werkt dat niet maar als je de codecs heb geinstaleerd werkt ook gewoon je mediaplayer met de divx bestanden. pas wel op als je veel codecs gaat gebruiken want een aantal geven juist weer probelemen doordat ze bepaalde betanden als het ware op gaan eisen en je juist weer een probleem gaat krijgen. Zelf wel eens ruzie gehad met quicktime, wat eigenlijk ook een mpg speler is maar dan weer voor .mov bestanden wat gewoon een bepaalde vorm van Mpg4 is en hoofdzakelijk door apeltjes gebruikt wordt. Mijn (maar wie ben ik) advies is instaleer alleen quicktime als je het echt nodig heb.
Link naar reactie
[quote:fce15dd74d="Marcel v W"]Het is opgelost, mooi!! Het zal vast nog wel eens voorkomen dat je hetzelfde prob. krijgt. Download daarom het Nimo codec pakket. Vrijwel alle formaten zijn dan af te spelen, het maakt dan ook niet uit welke player je dan gebruikt. :D[/quote:fce15dd74d] Dat had ik dus al gedownload he :-? En toen deed ie het nog niet. Maar goed idd alle problemen opgelost
Link naar reactie
Die codecs zijn dan ook nergens voor nodig! Je kunt het beste alleen de codec's gebruiken en instaleren die je werkelijk nodig heb. voor spelen heb je aan een decoder meer dan voldoende met een codec kun je ook de film zelf in dat formaat maken als je daar lol in zou hebben maar er zijn al mer dan genoeg vreemde codecs in omloop. Hoewel een ieder natuurlijk gebruiken kan wat hij of zij het beste denkt. Mpg2 heeft zelden aan een losse codec genoeg je moet gewoon een geschikte speler hebben.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...