Ga naar inhoud

Regiocode LiteOn


Aanbevolen berichten

Ik heb dit weekeinde een NIEUWE dvd-speler van LiteOn (LTD-163) geinstalleerd. Nu probeer ik voor de eerste maal een dvd af te spelen met regiocode 2 (Lord of the Rings) maar ik krijg direct de foutmelding: Error Code: 8090000E This region code does not match the DVD-ROM's region designation. Detailed: The region code of the DVD-ROM drive has been fixed. Only discs that support this region can be played. Ik snap hier dus niets van. Ik dacht dat ik 4 keer kon wisselen tussen de regiocodes en dat hierna pas de definitieve regiocode werd vastgesteld. Even voor de duidelijkheid, dit is dus de eerste dvd die ik met deze speler afspeel. Verder draai ik Windows 98SE en voor de dvd gebruik ik het meegeleverde PowerDVD. Verder heb ik ook al wat geexperimenteerd met DVD Genie, echter zonder resultaat. Wie kan mij hierbij helpen?
Link naar reactie
Met behulp van Drive Region Info V2.1 heb ik nog het volgende opgezocht. In het venster van dit programma verschijnt het volgende: JLMS DVD-ROM LTD-166S DS07 THIS DRIVE HAS REGION PROTECTION [b:6c2c41a18d]Region info[/b:6c2c41a18d] Region code:2 User: 4 changes left Manufacturer: 4 changes left Status: not permanent meer info over Drive Region Info: http://www.visualdomain.net/
Link naar reactie
Dan blijft ook nog eens je garantie van kracht! En met het huidige aanbod van dvd's geloof ik niet meer zo in het regiovrij maken. Heb toevallig ook een Lite-on mar dan een 165 en wel regio 2. Van de week wel een bios voor regiovrij maken gedownload maar zal hem pas gebruiken als ik echt moet (na drie keer veranderen) Het is en blijft maar afwachten hoe het uitpakt en als ik de waarschuwing goed begrepen heb moet je onder Xp en Yk ook nog een patch gebruiken na de bios update voor deze serie Lite-on.... Je leverancier mag je natuurlijk verkopen wat hij wil maar het is niet bepaald netjes als hihj vergeet te vermelden dat hij je een regio1 verkoopt (als hij het zelf al weet, door "grijze" import hebben ze vaak zelf niet door wat ze inkopen....
Link naar reactie
Normaal gesproken kan je in heel Europa geen regio 1 DVD's krijgen. Dat is namelijk illegaal. Als je een regio 1 DVD hebt, is hij dus in de V.S. besteld. Ik zal nooit een DVD daar bestellen, dus hoef vrijwel nooit mijn DVD-speler regiovrij te maken(of te veranderen). Ik zou ook teruggaan met een nieuwe DVD-speler. Als het dan nog niet lukt, kun je hem altijd nog wijzigen naar Regiocode 2.
Link naar reactie
Denk fout!!! Het kopen van een regio 1 dvd (schijf) is niet illigaal net zo min als het gebruiken van een regiovrije dvd (schijf of speler) Wel is het vaak niet toegestaan regio 1 schijven uit te voeren! Het is zelfs zo dat bepaalde titels niet eens in een ander land (met dezelfde regiocode) mogen worden verkocht omdat een bepaald label alleen de rechten heeft voor dat land. Wat wel veboden is het verkopen van dvd-rom spelers met een "verkeerde" regio. Anders zouden vele merken vrij te verkijgen dvd standalone spelers dus illigaal zijn en ik denk niet dat een winkelier daar op zit te wachten. (al ben ik hier niet voor de volle 100% zeker van) Wat ik wel zeker weet is dat je voor eigengebruik dvd's gewoon mag importeren vanuit de hele wereld ongeacht welke regiocode deze hebben. Ik haal al een paar jaar film's met name uit Hong-Kong (Jackie Chan) Dit gaat heel netjes via de douane en betaal er ook netjes de invoerbelasting over als ik voor een te hoog bedrag heb gekocht. De regio staat zelfs netjes vermeld op de factuur maar veel fim's uit het oosten zijn gewoon regiovrij!
Link naar reactie
[quote:64eb832ca3="Long John"]Wel is het vaak niet toegestaan regio 1 schijven uit te voeren! Het is zelfs zo dat bepaalde titels niet eens in een ander land (met dezelfde regiocode) mogen worden verkocht omdat een bepaald label alleen de rechten heeft voor dat land.[/quote:64eb832ca3] Dat probeer ik nou juist ook duidelijk te maken. Als hij een DVD uit Amerika bestelt heeft, moet hij daar niet over gaan zeuren. Maar ik vermoed dat hij de DVD in NEDERLAND gekocht heeft, dus dan moet hij terug naar die zaak waar hij die DVD vandaan heeft gehaald. :wink: [quote:64eb832ca3="Long John"]Wat wel veboden is het verkopen van dvd-rom spelers met een "verkeerde" regio. Anders zouden vele merken vrij te verkijgen dvd standalone spelers dus illigaal zijn en ik denk niet dat een winkelier daar op zit te wachten. (al ben ik hier niet voor de volle 100% zeker van)[/quote:64eb832ca3] De DVD-rom van Thor12 is regiocode 2, dus de DVD is fout. [quote:64eb832ca3="Long John"]Ik haal al een paar jaar film's met name uit Hong-Kong (Jackie Chan) Dit gaat heel netjes via de douane en betaal er ook netjes de invoerbelasting over als ik voor een te hoog bedrag heb gekocht. De regio staat zelfs netjes vermeld op de factuur maar veel fim's uit het oosten zijn gewoon regiovrij![/quote:64eb832ca3] Dat is mooi :D Wat betaal je dan voor een DVD daar?
Link naar reactie
Film's uit Hong Kong kosten over het algemeen tussen de 6 en de 15 Euro Aleen is het vrij moeilijk de goede informatie te krijgen als je de weg niet weet, heel veel aangeboden film's zijn doodgewoon kopieen (wel dvd) Ik werk via 1 leverancier die zich in deze film's heeft gespecialiceerd en ook alle papieren regelt voor over de grens. Maleisie is nog veel goedkoper alleen dan heb je zeker een kopie maar het nadeel is dat dan de meeste films een vaste ondertitel hebben en soms zelfs de logo van de maatschapij in beeld en zijn het gekopieerde recenttie exemplaren. Op deze manier heb ik echter wel de Nieuwe Harry Potter verkregen en ook alle andere recente film's. Maliesie doet niets tegen dit soort dingen maar helaas moet je geen grootte hoeveelheid tegelijk kopen dan gaat het fout bij de grens. Ik ga geen adressen geven hoe en waar dat is voor een echte liefhebber geen probleem en ach op het internet zijn die film's ook te vinden.
Link naar reactie
Ik heb de gehele computer maar naar de dealer gebracht. Deze heeft "iets" verandert in het BIOS. Hij kon (wou :-? ) niet zeggen wat. Iemand suggesties wat er verandert is :D Alles werkt nu in ieder geval naar behoren. Ik heb de DVD's niet eens gekocht, maar geleend van de bibliotheek en ze zijn zo orgineel als wat compleet met regiocode 2. Dus niet in Amerika of zo gekocht! Maar het werkt nu in ieder geval. Bedankt voor jullie hulp/reacties
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...