Ga naar inhoud

cd-r en cd-rw


Aanbevolen berichten

Ja zou heel goed kunnen.ik heb ook dvd en brander op een ide maar ik heb geen problemen.Nero bijvoorbeeld geeft wel een waarschuwing dat de roms op dezelfde ide zitten en dat t beter is om ze op een aparte ide te zetten maar ja zoals ik al zei bij mij werkt t zonder problemen ik denk dat t ook aan je hardware config ligt.Heb je genoeg geheugen?wat is je cpu speed? etc. wat voor foutmelding krijg je, heb je gewoon een buffer underun? is je brander burnproof etc. etc.
Link naar reactie
De beste manier is de manier die bij JOU goed werkt! Er zijn talloze combinaties van apparaten die niet goed werken op een IDE kabel ongeacht wat vaak gezegd wordt wat het beste is. Als je door probere tot een goede en werkende combinatie komt moet je verder gewoon lekker een cd gaan branden en verder niet te veel meer nadenken hoe het zou moeten :P Ik heb zelf's mijn brander via een 40 aderige kabel samen met een IDE zipdrive op een promise 66 controller zitten (onder Win 2K) en brand vrolijk on the fly wat ik maar wil Terwijl je vaak te horen krijgt dat een langzaamapparaat op een bus de uiteindelijke snelheid bepald van beide aangesloten apparaten en geloof me een Zip is traag hoor......
Link naar reactie
Voor on-the-fly kopiëren is het inderdaad het beste, brander en lezer niet op dezelfde ide poort te hebben. Kunnen ze elkaar niet in de weg zitten. Het kan wel zijn, dat je harddisk wat trager werkt, als je systeem niet al te recent is. IDE poorten nemen dan de snelheid aan van het traagste apparaat op een poort. Zou je kunnen testen met HDtach of een soortgelijk programma.
Link naar reactie
Inderdaad dan zou mijn brander de snelheid van de zipdrive moeten hebben en ik dus alleen op twee voudige snelheid kunnen branden! Ik brand gewoon op x16 of 32 (net wat ik brand) Het enige wat een pobleem kan geven als twee apparaten elkar gewoon echt niet moeten, dan kan je soms dagen aan het klooien zijn voor je wat werkend heb. Een collega van mij had dit onlangs met zijn harddsk en een Samsung dvd combo die totaal geen enkele cd wilde branden zonder underrun te geven (hij maakte de bufferleeg en blokeerde dan het hele systeem. Door heel simpel even twee apparaten te wisselen van IDE poort was alles opgelost maar het ging hier gewoon om twee splinternieuwe drives dus ook leeftijd zegt niet alles het is vaak een heel klein verschil in de interface op het apparaat wat dan weer gevolgen heeft voor een ander aangesloten apparaat. Fabrikanten hebben het nog nooit echt sereus genomen te zorgen dat alles echt 100% volgens de standaard werkt en daarbij heb je ook altijd de wet van Murpy sommige mensen hebben gewoon altijd pech en dan maakt het niet uit wat je koopt of doet je weet dat je een probleem ermee krijgt......
Link naar reactie
ALs we toch gaat muggeziften er zijn geen branders e.d meer te koop die puur volgens de IDE standaard werken!!! Tegen woordig werken ze allemaar volgens de ATAPI standaard want een uitbreiding van de IDE standaard is, of beter gezegd van de E-IDE standaard want een IDE controller kan maar twee apparaten tegelijk hebben, al heb je dan een heel erg niet recent systeem.........
Link naar reactie
[quote:4e6441ac51="gerben"][quote:4e6441ac51="gerben"]...als je systeem niet al te recent is.[/quote:4e6441ac51] Lezen is blijkbaar moeilijk.[/quote:4e6441ac51] effe doorgaan : het is ook afhankelijk een courante mobo. [b:4e6441ac51]Maar stoppen hiermee [/b:4e6441ac51], want gerben loopt al een tijdje rond op dit forum en is geen zeikerd of zo. Je kan zelfs LOL met hem hebben :wink: :P :lol: :D :wink:
Link naar reactie
[quote:fd246bd249="Bosje"][quote:fd246bd249="gerben"][quote:fd246bd249="gerben"]...als je systeem niet al te recent is.[/quote:fd246bd249] Lezen is blijkbaar moeilijk.[/quote:fd246bd249] effe doorgaan : het is ook afhankelijk een courante mobo. [b:fd246bd249]Maar stoppen hiermee [/b:fd246bd249], want gerben loopt al een tijdje rond op dit forum en is geen zeikerd of zo. Je kan zelfs LOL met hem hebben :wink: :P :lol: :D :wink:[/quote:fd246bd249] LOL :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...