Ga naar inhoud

maken videocd vanaf mpeg/avi-bestand


Aanbevolen berichten

Ik wil het eens proberen, of het lukt om een mpeg bestand, aangemaakt me studio dv plus. Op dvd te branden en niet op videoband. Wie weet een programma waar dat mee kan? Liefst zo te downloaden. Heb VcDEasy geprobeerd, geen succes, geluidsopnames houden er na 1 minuut mee op en de videocd gaat steeds langzamer draaien in de dvd-speler.
Link naar reactie
Heel vaak is dan de oorzaak een niet vaste bitrate van de Mpg stroom Als je een vaste bitrate kiest zoals voorgeschreven bij vcd moet het lukken, bij werkt dat altijd ook op dvd. Een Mpg 2 bestand kan wel weer een gevarieerde bitstream hebben hoewrel het dan ook beter is wanner je een vaste bitrate kiest en dan een zo hoog mogelijke. Ook de Svcd standaar werkt met een vaste bitrate al kunnen de meeste dvd spelers wel over weg wanneer dat niet zo is maar een van de gevolgen kan zijn dat er variatie in de snelheid optreed. Dat het geluid stopt is op zich vreemd want waneer er een geluidspoor mee gecodeerd word is het uiteindelijke bestand een combinatie van video en audio en dat zou verder gewoon moeten werken. Anders is het natuurlijk waneer al bij het coderen van het bestand de audio na korte tijd niet meer wordt meegecodeerd (Nero heeft dat wel eens) Als je een goede coder zoals bijvoorbeeld TMPEnc gebruikt moet het verder geen probleem geven mits de juiste instellingen zijn gebruikt..
Link naar reactie
Als de AVI/MPEG file compleet is (beeld+geluid) kan je gewoon Nero gebruiken. Ik heb het al zelf gedaan met opnames van mijn PCTV-pro TV kaart met goede resultaten. Nu nog alleen op SVCD kwaliteit wegens ruimtegebrek op CD (ongeveer 30 a 40 minuten max. met stereo geluid) Volgens mij ondersteund NERO ook DVD schrijven...
Link naar reactie
Nero kan natuurlijk prima een vcd maken maar heeft wel een aantal grootte nadelen: De lengte van de film mag niet langer zijn dan er op de cd past Je kunt niets instellen aan het coderingsproces Er is geen controlle vooraf hoe de film zal worden. Wel kan Nero in veel gevallen ook een wmf file coderen naar vcd dat lukt vaak weer niet met andere coders (in virtual dub vanwegen de rechten) Ik gebruik altijd de TMPEnc coder die een hele boel extra opties heeft om de file te coderen zowel op het gebied van bitrates als het gebruik van filters en het geluid kun je ook nog versterken of afzweakken tijdens de codering al gaat dit wel ten koste van de snelheid hoewel met een 1800+ rekent de coder sneller de film door dan de speelduur is dus dat is op zich een mooie snelheid, neem je de laagste kwaliteit gaat het nog veel harder.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...