Ga naar inhoud

hardware test


Aanbevolen berichten

Ja psies.. Hij presteert verder goed. Omdat ik eigenlijk een zwaardere voeding moet hebben voor deze kaart. En ik geen zin heb om weer 100 euro uit te geven aan een voeding. Dat komt volgend jaar wel en tegen die tijd gaat er toch ook weer een andere videokaart in. Ik ga dus weer terug naar een 8800GT of GTS, mijn huidige voeding is daarvoor voldoende.
Link naar reactie
Probeer eens te varieren qua test, veel geheugen, veel cpu, mixed. Atitool lijkt me nogal straightforward. Hou de boel in de gaten met Hardware monitor: http://www.cpuid.com/hwmonitor.php Check of je voltages niet omlaag donderden oid. Denk dat ik zo ook maar es ga testen, maar ik heb eigenlijk geen performance issues bemerkt. edit: ah je geheugen, anders eens http://www.memtest86.com/ draaien
Link naar reactie
ati tool ben ik even nog neit mee bezig. ik ben nu eerst die cpu aan eht testen met dat sp2004. En daar loopt het vast zodra ik het geheugen er bij ga testen. Wat ik nu ga doen is van de 3 strips er 2 uithalen en per stuk die test laten lopen. Memtest heeft nog nooit een probleem gevonden, maar je kan je afvragen welk programma beter zijn werk doet. Op de CPU geeft het geen enkele fout. dus ik ga er vanuit dat daar niks mis mee is. Een probleem met het geheugen kan ook mijn instabiliteit verklaren ten aanzien van de 4850. Kortom, ik ben nog wel een dagje aan het testen.... :x
Link naar reactie
Memtest zegt: [b:7d87b9609b]Your version of windows limits the amount of RAM a single program can allocate. You will need to run 2 copies of memtest and tell each one to test 857 of RAM. [/b:7d87b9609b] Waar gaat dat nou weer over?? Zou dat niet gewoon het hele probleem zijn? dat een programma dus maar de helft van het geheugen kan gebruiken. Want dat zegt memtest in feite :? Edit: Ik weet niet meer waar ik moet beginnen... ATI tool start geeneens op.. en vervolgens word mijn internet raampje een rolluik :? Als ik met mijn muis op ATI tool ga staan in de startbalk, dan zie ik wat chinese tekens bij de core aanduiding.... Edit2: Met ati overdrive geeft hij zelfs geen problemen bij 128% Alleen vaag is wel het volgende: In ATI overdrive heb ik de GPU clock op 690Mhz en de Mem clock op 1120Mhz staan. dan doe ik aply, en dan geeft hij bij current het zelfde aan, alleen na enige seconde zegt hij bij current weer: GPU clock 500Mhz en bij Mem clock 750Mhz. Kortom, ik snap er de ballen niet meer van en begin inmiddels aan mijn mobo te twijfelen.....
Link naar reactie
haha ja mja... Af en toe wou ik dat ik wat minder gevorderd was met die pc's :? Wat niet weet wat niet deert he.. In iedergeval krijg ik het systeem met geen mogelijkheid stabiel met SP2 of 3. En zo zit ik dus weer met SP1, maar dat is ook niet alles. Die 4850 mankeert niets aan, maar ik ben hem toch liever kwijt dan rijk. (Maar dat is weer mijn visie met de combo ATI / Nvidia chipset.) Het feit dat alle testen goed doorlopen worden in SP1 zegt mij wel dat in iedergeval mijn systeem er niet beter op word met al die onzinnige updates. Dan laten we het hier verder maar bij, wachten op windows7 :D
Link naar reactie
[quote:0115448096="eduard33"]Maar dat is weer mijn visie met de combo ATI / Nvidia cq intel chipset[/quote:0115448096] Jij hebt natuurlijk net als ik al 2 verschillende nvidia boarden, 2 intel borden en 1 ati bord met 4 verschillende ATI kaarten en 3 Nvidia kaarten? :P Ik heb er nooit enige negatieve invloed aan bevonden. Zoals ik hierl zeg: [quote:0115448096="Vandread"][quote:0115448096="vuurvos"]Mijn voorkeur gaat eerder uit naar Intel+nVidia.[/quote:0115448096] Heb je daar een reden voor? Intel support qua opties meer ATI als Nvidia (veel intel borden ondersteunen crossfire en slechts weinig SLI (of zelfs geen?)) Tevens zijn de HD4850 en 4870 qua prijs prestaties momenteel toch wel erg goed.[/quote:0115448096]
Link naar reactie
[quote:48b2184f30="MirageH1992"]Voor de mensen die het niet weten. Windows geeft je er standaard al een virus bij bij Service Pack 1. Service Pack 2 verhelpt dit en zorgt ook voor betere compatibiliteit.[/quote:48b2184f30]Een betere compatibiliteit? Nou het moge duidelijk zijn dat die vlieger bij mij niet opgaat dus :wink: Maar dat is weer een andere discussie. [quote:48b2184f30="Vandread"]Heb je daar een reden voor? Intel support qua opties meer ATI als Nvidia (veel intel borden ondersteunen crossfire en slechts weinig SLI (of zelfs geen?)) Tevens zijn de HD4850 en 4870 qua prijs prestaties momenteel toch wel erg goed.[/quote:48b2184f30] Ik weet niet waar het aan ligt Vandread, Maar mijn ervaring is al sins 2002 dat een niet AMD-ATI combo stabiliteits problemen geeft. Kortom ik ga voortaan alleen nog ATI gebruiken in combinatie met AMD. Het is echt super verschillend wat iemand op zijn/haar pc doet, Dat zal er zeker mee te maken hebben. Dan hoef je alleen nog maar te kijken naar de verschillende meningen over vista. Tevens ben ik ook niet de enige die zegt dat een Nvidia / Intel chipset niet stabiel is bij gebruik van een ATI kaart. Ik wilde het weer eens proberen met die 4850, maar als ik ruim 2 weken bezig ben om mijn systeem stabiel te krijgen? Dan weet ik genoeg.
Link naar reactie
Ik kan niet ontkennen dat ik het wel een uitdaging vind om te onderzoeken waar het vandaan komt. Ik ben dan ook wel heel benieuwd naar jou bevindingen. Verder waren er buiten de BSOD's om stabiliteits problemen met gebruik van cubase en Adobe audition. Maar ik durf dat dan toch voorzichtig aan de voeding toe te wijzen, omdat mijn geluidskaart nogal wat voeding gebruikt. En de geluidskaart is ook niet meer de nieuwste he. binnenkort ga ik ook een M-audio aanschaffen. Ik zal zien wat er gaat gebeuren zodra ik die 9600GT er in heb hangen. zowiezo ga ik tussen nu en 6 maanden mijn voeding vervangen en geluidskaart. Wellicht dat ik dan ook maar meteen ga voor een GTX280 of zo.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...