anoniem Geplaatst: 22 juni 2003 Auteur Delen Geplaatst: 22 juni 2003 Alleen in UT2003. De Radeon 9800 pro is alleen beter als je FSAA gebruikt in D3D. Doe je dat niet dan kun je beter de FX 5900 ultra kopen. Ik kijk dan ff niet naar de prijs. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 juni 2003 Auteur Delen Geplaatst: 22 juni 2003 [quote:7758428d1f="Slashhead"]Hoezo? de .61 zijn speciaal voor de ultra[/quote:7758428d1f] Ok, dat wist ik niet. ik dacht dat het gewoon de zoveelste Beta driver was :) [quote:7758428d1f] In bijna alle benchmarks met FSAA is de 256 aanmerkelijk sneller. In combinatie met 8x aniso wordt het effect nog sterker en varieert het tussen 1,5 en 2x zo snel. Ik vind de Radeon 9800 pro met 256 MB de beste. Als je geen FSAA gebruikt dan zou ik kiezen voor de FX 5900 ultra 256 MB[/quote:7758428d1f] Ik denk overigens wel dat een Radeon 9800 pro 256mb DDRII en GeForce FX 5900 ultra alleen nut hebben als je 1280x1024 als standaard resolutie gebruikt. Ik ben dan ook van mening dat je voor een dergelijke videokaart minimaal een 17" TFT of 19" CRT moet hebben. dan haal je het maximale uit zo'n kaart. oftewel. tijd voor een nieuwe monitor voor mij ;) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 juni 2003 Auteur Delen Geplaatst: 22 juni 2003 Ja, ik test alleen nog maar op 1280 x 1024, totdat ik een groter LCD heb :lol: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 juni 2003 Auteur Delen Geplaatst: 22 juni 2003 Test dan op een fatsoenlijke resolutie als 1280*960 of 1152*864. 1280*1024 zou eigenlijk verboden moeten worden :evil: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 juni 2003 Auteur Delen Geplaatst: 22 juni 2003 Regel dat dan even, dan kan je die mini iiyama 18,1" tft aan mij verpatsen voor een prikkie ;) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 juni 2003 Auteur Delen Geplaatst: 22 juni 2003 Ja ik merkte ook het verschil met 256 mb en fsaa op hoge res, lees 1280 en 6xfsaa in UT2003, Gothic2 en Enclave. Slashhead heb je toevallig ook NOLF2 om te testen (intro met fraps), ik vond de fx5800u daar erg traag in tov de R3xx, vooral met AF. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 juni 2003 Auteur Delen Geplaatst: 22 juni 2003 [quote:c4d8a5fc62="Baxcorp"]Ik ben erg verbaast dat 256Mb geheugen nu al zo veel uit maakt. In de benchmarks die ik tot nu toe heb gelezen was het verschil tussen een R9800PRO met 128Mb en een R9800PRO met 256Mb verwaarloosbaar klein (zeker met het verschil in prijs in gedachten). In welke games behalve UT2003 ben je dit verschil tegengekomen Slashhead?[/quote:c4d8a5fc62] Omdat ze hun verstand niet gebruiken en dus niet kijken naar textureintensieve maps/games maar gewoon blind de standaardbenches draaien. Ze moeten eens totaal ander benchen, haal een portie populaire games tevoor schijn en ga aan de slag met fraps, Vietcong, Enclave, Ravenshield, Unreal2/2003 etc. In UT2003, Enclave, Gothic2 heb ik al aardig wat verschil gemerkt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 juni 2003 Auteur Delen Geplaatst: 22 juni 2003 [quote:db9d61f3b4="Baxcorp"]Test dan op een fatsoenlijke resolutie als 1280*960 of 1152*864. 1280*1024 zou eigenlijk verboden moeten worden :evil:[/quote:db9d61f3b4] Natuurlijk niet. 1280x1024 is een breed geaccepteerde resolutie. Daar moet je maar mee leren leven. En dat is ook de resolutie die bijna iedereen gebruikt die een 19 inch of een 17/18 inch LCD heeft. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 juni 2003 Auteur Delen Geplaatst: 22 juni 2003 o = 0 -> BAH! :evil: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 juni 2003 Auteur Delen Geplaatst: 23 juni 2003 [quote:13ff135f38="Baxcorp"]o = 0 -> BAH! :evil:[/quote:13ff135f38] [img:13ff135f38]http://www.nbproducties.nl/smilies/confused.gif[/img:13ff135f38] wat bedoel je? overigens sluit ik me bij Slashhead aan. in desktop/2d is 1280x1024 een vervelende resolutie omdat rondjes niet rond zijn en vierkantjes niet echt vierkantjes zijn. Echter als je een 3D game op 1280x1024 laat renderen heb je dat probleem niet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 juni 2003 Auteur Delen Geplaatst: 23 juni 2003 Precies wat jij aangeeft met die rondjes 'o' die niet meer rond '0' zijn. 8) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 juni 2003 Auteur Delen Geplaatst: 23 juni 2003 ach zo.. op die manier :) Maar ja, draai je gewoon je desktop op 1280x960 en de games op 1280x1024. niets aan de hand. een rondje blijf een rondje in een 3d omgeving. ook al is het 1280x1024. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 juni 2003 Auteur Delen Geplaatst: 23 juni 2003 Hoe kan dat nou? Dan moet het spel wel dat breedbeeld formaat ondersteunen. Krijg je dan gewoon extra informatie te zien aan de zijkanten t.o.v. bijv. 1280*960? Anders moeten er toch vervormingen optreden. :-? Ik krijg die indruk althans altijd wel als ik 1280*1024 aanzet in een spel...of zit ik me dat te verbeelden? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 juni 2003 Auteur Delen Geplaatst: 23 juni 2003 Ik speel zelf niet op 1280x1024 dus ik weet niet of je het je verbeeld. Ik heb het bovenstaande van Skinnered en Slashhead begrepen die wel altijd op die resolutie gamen en benchmarken. Ik heb begrepen dat een rondje rond gerendeerd word, het spel weet namelijk dat je op 1280x1024 werkt en houd daar dan rekening mee. Misschien kan Slahhead het wat beter uitleggen. Of misschien klopt het wel helemaal niet wat ik zeg :) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen