Ga naar inhoud

Lage FPS met prophet 9700 pro.


Aanbevolen berichten

[quote:a817deda58="BA"]Mja, echt hoog is het niet. Ik zou het eerst eens met de Omega driver uit de FAQ proberen, je moet zo rond de 4800 ~ 5000 komen met default setup.[/quote:a817deda58] Echt laag is het ook niet.. niet laag genoeg om zo te klagen. zijn systeem doet het prima. driver updat naar Omega of Catayst 3.2 is prima maar zonder OC is het een normale score hoor die 4400 punten. //E-razoor Je kan gewoon de ATI driver of Omega driver gebruiken. speciale Hercules driver heb je niet nodig voor je Hercules kaart.
Link naar reactie
//RD dus jij denkt dat het hier om een software matige 'ontsteking' gaat??? Dat zou best wel kunnen, want bij de hercules kaart zat ook software van e-color. Deze kon ik echter niet updaten.... :-? -> service was afgelopen of zo. Toen ik 3dmark03 voor het eerst runde kreeg ik een zeer lage score met deze software...4200 ofzo. zonder deze software heb ik dik 4400 bereikt. k denk dat ik 3deep van e-color dan maar uninstalleer.... Niet dat dit veel maakt, maar alle beetjes heelpen... BTW als ik nu ut2k3 botmatch doe, schoppelt de fps van de 31 naar de ±125... Dus dr zit wat verbetering in... ik hou jullie op de hoogte...&suggesties zijn van harte welkom... Grtz, E-razoor
Link naar reactie
ik snap er zelf ook de ballen meer van... ik wou een steengoede videokaart dus kocht ik een Radeon 9700Pro. Maar ik heb hem niet lekker draaiend gekregen. Ik heb nu mijn geld terug, maar heb wel zoiets van dat ik gigantisch baal aangezien ik nu weer met mijn oude GF2 gts pro kaart het te moeten doen. Ik wil ECHT een nieuwe videokaart maar ik denk niet dat een Geforce FX kaart kan tippen aan de Radeon's. Komt nog bij dat mijn moederbord gemaakt is voor de Radeon kaarten, echt heel vreemd dus. Ik ga deze week langs waar ik mijn moederbord gekocht heb, en wil de mijn nieuwe pc daar laten nakijken. Maar het lijkt mij logisch dat daar geen kosten aan verbonden mogen zijn?!
Link naar reactie
//Titan22. begin in Hardware "Anders" een topic met de vraag of er onderzoek's kosten mogen gerekend worden voor je probleem. En ga je off-topic vragen niet hier stellen. Toen jij een probleem had met je Radeon 9700 had je het destijds hier moeten posten (in je eigen aangemaakte topic) dan hadden we je wellicht kunnen helpen. //E-Razoor Ik denk dus niet dat het aan je videokaart ligt. je score in 3dmark '03 is niet hoog maar zeker niet te laag om de conclussie te trekken dat de kaart brak is. Ik denk eerder aan een slechte windows install, of andere componenten die niet helemaal top zijn. draai 3dmark 2001se ook eens. deze is meer CPU e.d. afhankelijk. daardoor zie je eerder of het aan de rest van je pc ligt. Je Radeon 9700 presteert in ieder geval niet verkeerd in 3dmark '03
Link naar reactie
e-color is softwarte dat bij o.a. hercules producten geleverd wordt, onder naam van 3D deep. Het doel van de software is om de kaart goed met de monitor te laten samenwerken. Het heuvel is dat Hercules wel deze software meeleverd, maar de software kan niet uptodate gehouden wordten, omdat hun licensies zijn afgelopen (of zo). Hierdoor kwam dit proggie op mijn pc niet tot zijn recht en bezorgde hij dus meer kwaads dan goeds.
Link naar reactie
Vreemd. Nooit geweten dat er zo'n sterke relatie was tussen E-color en de performance van een videokaart. Ik meende dat E-color uitsluitend iets aan de gamma en brightnes deed. Wat ik ook niet snap is je verhaal over het niet kunnen updaten. E-color wordt gewoon meegeleverd op gelijk dezelfde CD als de installatie software van je kaart. De lecenties zijn dus in orde. Let wel: ik geloof je zondermeer dat je problemen zijn opgelost, maar het is niet begrijpelijk. Ik heb het gevoel dat er toch net ietsje meer achter zit. Hier in ieder geval nog een link RD. Mischien kun je er wat mee. http://www.colorific.com/index.htm
Link naar reactie
LOL. Een onderdeel van dat colorific is juist het (volgens de makers) bijzondere nut TIJDENS de games. Voor de volledigheid; je computer wordt in een aantal stappen 'getuned'. Dat is iets wat je overigens zelf doet mbv de knoppen op je beeldscherm. De instellingen worden 'onthouden' door colorific maar , en nu komt het, het colorific schermpje heeft een handige functie voorhanden. Deze functie zorgt ervoor dat, eenmaal geselecteerd, je hele beeldscherm ligter (brighter) wordt afgesteld SPECIAAL voor games! Zodoende kunnen wij spelers dan de boze vijand beter herkennen in de meest donkere hoekjes van de game. Dus uitzetten tijdens het gamen? Van mij part, maar mik het dan helemaal van je systeem :wink:
Link naar reactie
Hey, k heb hier de pagina van e-color, waar staat dat ze aan vele partners geen "supporten". [url]http://www.colorific.com/nonsupport.pdf[/url] Dit verklaart dus waarom ik niet kon up-tunen. (ik kreeg mijn computer pas in Februari, terwijl de support al in Januarie was stopgezet. Deze URL bevat een lijst aan producenten die dus niet meer supported worden... Dus dan weet ieder waar hij/zij aan toe is... Grtz, E-razoor
Link naar reactie
Hallo, Er zijn een aantal zaken die je ook in het BIOS moet kontroleren. Ik heb hetzelfde mobo als jij met BIOSversie 1010. Wat je moet bekijken is: Menu>Advanced> chip configuratie>Graphics Aperture Size: Wat staat daar? Agp Fast Write Control>Enabelen Video Memory Cacho Mode moet voor de Radeon op UC staan Onder het Advanced menu bij System Performance> Zet deze op Turbo Greets
Link naar reactie
  • 1 maand later...
//Frenky-boy Deze instellingen staan al goed. Heb ik nog ff voor de zekerheid gechecked, maar ze staan goed ten tweede: Het probleem is dus niet opgelost, maar wordt steeds groter :cry: Ik haal nu met ut2k3 hoogstes maar 50!!!!! FPS reso = 1024xblabla de rest in C.P. staat op automatisch fsAa en ainso 3Dmark03 vind mijn kaart ook niet leuk meer, en haalt nu maar 1800!!!!! punten. Als ik allen zeg maar uit heb gezet en mijn kaartinstellingen alla commodore 64 heb staan geeft ie op zn hoogst 2355 punten!!! Niet goed lijkt mij zo.. hercules contact opgenomen.... Misschien andere kaart of zo.. p.s. bios version = mobo = 1011 greetz
Link naar reactie
[quote:6fe746a782] Wat je moet bekijken is: Menu>Advanced> chip configuratie>Graphics Aperture Size: Wat staat daar? [/quote:6fe746a782] Deze staat op 32MB De andere heb ik aangepast, VMCM stond al op UC De andere optie heb ik geenabled. echter merk ik geen vershil. Is de GAS goed 32 mb?? ik heb toch 128 op zie ik dat niet goed? greetz, E-razoor
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...