Ga naar inhoud

Lage FPS met prophet 9700 pro.


Aanbevolen berichten

Ik ben in bezit van een amd2400, winXP, 512ddr en een prophet9700pro. Nu heb ik alleen het volgende vraagje. Ik merk dat ik bij vele spellen een lage fps hebt. Bijv in UT2k3 bereik ik max maar 41 fps (botmatch/multiplayermatch) (1024x..... en alles op highest muv blur). Weten jullie wat hieraan gedaan kan worden. Ik ervaar t zelfde prob bij b-field. gezien de tests kunnen deze fps drastisch oomhoog gekrikt worden. ps ik beschik over de catalyst 3.1 drivers. greets en mzzlz, E-razoor.
Link naar reactie
ja dit probleem had ik ook! Vorige week zondag heb ik op de computerbeurs een FIC Radeon 9700pro gekocht. Ik drukte hem in mijn pc en alles ging goed. Maar ik heb dus ook die achterlijke lage FPS in spellen, bij mij vooral merkbaar in Raven Shield, Unreal3tk demo etc. Ik terug naar de winkel en omgeruild voor de duurste r9700pro n.l de Hercules maar tevergeefs precies dezelfde kuren. Ik heb alle ati drivers geprobeert, en nadat ik wat omega drivers heb geprobeert liep het IETS sneller... maar nog steeds onder de 40fps! Wat mij op valt is als ik met gewoon in control panel van resolutie wil veranderen of naar advanced wil gaan knippert het beeld diverse malen kort, en dat kan al niet goed zijn! Einde van mijn verhaal is, dat ik ook die kaart terug heb gebracht en nu nog steeds dus met mijn Geforce 2 gts pro/64mb zit.... ik heb de Radeon9700pro dus ook niet goed aan de praat kunnen krijgen SCHANDE vind ik het, want na testen op 3 verschillende pc's met WindowsXP toonde hij dezelfde kuren! mijn systeem: Amd 2400+ 512 DDR400 geheugen Gigabyte 7vax1394 mobo Asus Geforce 2 GTS/pro 64mb Windows XP professional geen idee dus waarom die shitkaart niet goed werkt :x
Link naar reactie
Ik heb verschillende Radeon 9700 (PRO) Kaarten in meerder pc geinstaleerd. ik heb nooit dergelijke problemen gehad. ik zorg dan ook altijd voor een krachtige voeding. en direct de juiste drivers erop. (Catalyst 3.2 of de Omega 2.4.07a) Bij instalatie op een bestaand systeem altijd grondig de oude drivers verwijderen anders word alles inderdaad langzamer Bij een nieuwe pc met een nForce 2 moederbord moet je direct na instalatie van Windows Xp de nForce 2.03 drivers instalren omdat je anders ook rare errors en performance verlies krijgt met een radeon 9700 pro.
Link naar reactie
[quote:5e175de805="Slashhead"]Een grafische kaart mag geen IRQ delen. Dit kun je checken in apparaatbeheer. Vaak zit een geluidskaart in de weg. Als dat het geval is moet je die gewoon in een ander PCI slot stoppen.[/quote:5e175de805] !!! Geldt dat ook voor een Netwerkkaart? Ik heb WinXP Home Edition en mij 3d kaart deel IRQ 16 samen met m'n netwerkkaart... Is het dus raadzaam deze in een ander slot te stoppen?
Link naar reactie
mmm ik heb een 450 watt voeding in mijn computer zitten = wel genoeg IMHO mijn irq lijst: IRQ 0 Systeemtimer OK IRQ 1 Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord OK IRQ 3 Communicatiepoort (COM2) OK IRQ 4 Communicatiepoort (COM1) OK IRQ 6 Standaarddiskettestationcontroller OK IRQ 8 Systeem-CMOS/Real-timeklok OK IRQ 9 Systeem dat voldoet aan Microsoft ACPI OK IRQ 12 A4Tech PS/2 Port Mouse OK IRQ 13 Numerieke-gegevensprocessor OK IRQ 14 Primair IDE-kanaal OK IRQ 15 Secundair IDE-kanaal OK IRQ 16 Hercules 3D Prophet 9700Pro Series OK IRQ 17 VIA OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller OK IRQ 17 Win XP Promise FastTrak 376 (tm) Controller OK IRQ 18 ASUSTeK/Broadcom 440x 10/100 Integrated Controller OK IRQ 21 VIA Rev 5 of later USB universele host-controller OK IRQ 21 VIA Rev 5 of later USB universele host-controller OK IRQ 21 VIA Rev 5 of later USB universele host-controller OK IRQ 21 Standard Enhanced PCI naar USB-hostcontroller OK IRQ 22 Avance AC'97 Audio for VIA (R) Audio Controller OK NIX mis mee toch vga kaart zit keurig alleen op IRQ 16....... k dacht dat t misschien aan mijn scherm kan liggen..... LiteOn 17" CRT... Heeft soms last van aardbevingen, zie ook mijn eerdere topic.... K ben aant knutselen gegaan met de drivers, alleen dit levert noppes op..... Bagger duys.... grtz, E-razoor
Link naar reactie
[quote:7ae1fe0779="Titan22"][quote:7ae1fe0779="Slashhead"]Als een kaart te langzaam is moet je altijd eerst je IRQ list checken voor je dergelijke conclusies trekt...[/quote:7ae1fe0779] en wat bedoel je daar precies mee? ik ben wel dagen bezig geweest om het aan de praat te krijgen! :-?[/quote:7ae1fe0779] Ik wil niets zeggen, maar ik heb mijn videokaart(9700pro) en geluidskaart(SB live!) samen op IRQ 10 staan. Ik heb NOOIT te klagen gehad over de preformance in moderne games (unreal2, UT2k3, enz....)
Link naar reactie
Link van 3dmark03= [url]http://service.futuremark.com/compare?2k3=631126[/url] update: [url]http://service.futuremark.com/compare?2k3=631405[/url] p.s. van het 2e filmpje en 3e filmpje was minder te volgen dan van de 4e :-? Klopt dat???? jammer dat er geen geluid bij zit -> grafisch ziet het er top uit. (4308 -> 4461 3dMarks) en heeeeeeel weinig CPU Marks..... grtz, E-razoor[/url]
Link naar reactie
Jepz, is goed. Ik zal wel ff die catalyst 3.2 drivers downloaden. Weet iemand btw hoe het met Hercules zit??? -> heeben ze geen zin om hun site uptedaten, of hebben ze geen tijd om die nieuwe (aangepaste) 3.2 drivers aan te bieden???? Ik zal vannavond wel ff testen met 3dmark03. Ben nu namelijk bezig om de andere comp te formatteren, om te kijken of die POV geforce 4 mx 440 het wel doet. Ik zal jullie wel op de hoogte houden van de uitkomst met nieuwe drivers. BTW als ik nu botmatch speel met ut2k3, ligt de fps te schommelen tussen de 30 en de 130..... Beetje vreemd... Greetz, E-razoor
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...