Ga naar inhoud

-= Radeon Topic deel 14 =-


Aanbevolen berichten

[quote:d28e01b3aa="Red Dragon"]Goeie keuze Edward :D 8) Dat had ik je al gezegd toen ik een paar maanden geleden de GeForce FX 5800 Ultra en de Radeon 9800 PRO teste bij Slashhead thuis :) 3ghz 800mhz fsb CPU is ook lekker. ik las in een ander forum dat je ook een i875 chipset hebt. smakelijk. Ik zelf wacht op de R360. de Radeon 9700 die ik nu hebt loopt overal nog lekker doorheen @ 1024x768 AA4x AF8x[/quote:d28e01b3aa] Ja maar een mens wil wel eens ff veranderen ;) ik begon steeds meer te balen van die fan.
Link naar reactie
  • Reacties 154
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    155

Ik heb de Sapphire, voor het eerst eens een flinke tijd met AA gespeeld, maar mij valt dat gewoon nog steeds niet zo op, ik sta wel verbaasd hoeveel performance de R9800 dan nog geeft, Ravenshield is goed te spelen met 8xAF en 4xAA in 1280, het is toch niet zo'n snel spel, maar ook veel maps van UT2003 gaan goed. RD, ik denk dat ik de 5900U links laat liggen, of in het najaar, even kijken met ATI dan heeft, het is altijd zo moeilijk kiezen, ze gaan erg gelijk op.
Link naar reactie
hoop dat ik bij het goede topic zit, anders kick :wink: Heb net de Catalyst 3.4 op mijn Hercules 9700 Pro gezet, maar wordt niet vrolijk van mijn 3Dmark 2003 score :cry:. Zat eerst, ongetweaked, op 5600 en nu nog maar op 4700 punten!! Heb de vorige, 3.2, netjes un-installed (+ register gecleaned) dus... Ik weet dat je op die scores niet blind moet gaan, maar deze daling is wel erg groot. Iemand anders met dezelfde kaart hetzelfde?
Link naar reactie
[quote:7d6b221a43="DH"][b:7d6b221a43]Dawn Demo for ATi: New patch for T-Bird users.[/b:7d6b221a43] Since the releasing of the patch which enabled ATi cards to now run the Dawn demo, there seemes to be issues for users who are using Older AMD Thunderbird CPU's. The problem has been pin pointed to the lack of SSE implementation in these CPU's, thus a patch has been created and released to solve this issue. This patch was created by Colourless, a forum member over at Beyond3D. [quote:7d6b221a43]Don't thank me till you finish reading the post. Turns out, the 'entire' function that needed to be re-written was actually the last thing that needed to be done. And it was actually pretty straight forward in the end, and converted to 3DNow with no real effort at all. So, what does all that mean? Well it means I got rid of all the SSE code (I think), and Dawn runs pretty well for me on my Thunderbird So, download this: http://www.users.on.net/triforce/dawn_thunderbird.zip You will notice it contains a DLL, glu32.dll. Just copy the DLL to the dawn\bin dir and you should be ok to go. I make no guarantees about if it will work. It is a really big hack. I make assumptions about the memory locations of SSE code in fairy.exe. This *shouldn't* be a problem unless fairy.exe is relocated. There is no reason relocation should occur though. For those curious about what I've done. When the DLLMain function for my glu32.dll file is called by Windows, it goes through and replaces all the SSE code in the loaded fairy.exe with call opcodes to my replacement code. nops are then used to fill in the rest of the space (if any). The glu32.dll is simply a vehicle used so I can execute the patching code. All of the GLU calls are simply passed through to the normal windows glu32.dll.[/quote:7d6b221a43] Thanks goes to Mr.B over at R3D for the heads up, and to Colourless for finding this out. If your not sure on whats going on, please check out the article at R3D to be brought up to speed. [/quote:7d6b221a43] http://www.driverheaven.net/#article_2766
Link naar reactie
[quote:21be29d044="Mastrix"]Il duce, vandaag heb ik mijn systeempje binnen gehad :) zit nu nog op mn werk, maar vroeg in de middag ga ik naar huis om 3dmark03 te installeren... leuk om te weten is, dat ik precies dezelfde onderdelen heb als jij :p op jehardeschijf na :p dus das mooi te vergelijken :)[/quote:21be29d044] Ben errug benieuwd! Heb, by the way, ena laatste versie van 3dmark gebruikt (weet versie effe niet, zit ook op m'n werk :evil: ) en alles op standaard.
Link naar reactie
[quote:7198b3d714="Il Duce"]hoop dat ik bij het goede topic zit, anders kick :wink: Heb net de Catalyst 3.4 op mijn Hercules 9700 Pro gezet, maar wordt niet vrolijk van mijn 3Dmark 2003 score :cry:. Zat eerst, ongetweaked, op 5600 en nu nog maar op 4700 punten!! Heb de vorige, 3.2, netjes un-installed (+ register gecleaned) dus... Ik weet dat je op die scores niet blind moet gaan, maar deze daling is wel erg groot. Iemand anders met dezelfde kaart hetzelfde?[/quote:7198b3d714] Ik denk dat je je vergist. ongetweaked en niet overgeklokt kan je NOOIT 5600 punten halen met een dergelijk systeem. 4600 is wel mogelijk. 4700 punten is dus goed voor jou systeem. Catalyst 3.4 en 3dmark '03 Buil 330 is de juiste combinatie om je systeem te testen. je kan ook de Omega driver proberen, zie FAQ
Link naar reactie
[quote:7b83535874="SkinnerEd"]Ik heb de Sapphire, voor het eerst eens een flinke tijd met AA gespeeld, maar mij valt dat gewoon nog steeds niet zo op, ik sta wel verbaasd hoeveel performance de R9800 dan nog geeft, Ravenshield is goed te spelen met 8xAF en 4xAA in 1280, het is toch niet zo'n snel spel, maar ook veel maps van UT2003 gaan goed.[/quote:7b83535874] De Radeon 9800 PRO is juist met FSAA en AF een stuk sneller dan de Radeon 9700 PRO en GeForce FX 5800 Ultra. erg lekker natuurlijk. [quote:7b83535874] RD, ik denk dat ik de 5900U links laat liggen, of in het najaar, even kijken met ATI dan heeft, het is altijd zo moeilijk kiezen, ze gaan erg gelijk op.[/quote:7b83535874] Het word ook steeds moeilijker. eerder was het om en om, maar nu komen ze beiden met goeie kaarten. Ik wacht denk ik ook op de volgende ATI kaart. maar 17-6 word mijn nieuwbouw woning opgeleverd. daar word eerst duizenden Euro's ingepompt :)
Link naar reactie
[quote:5d8d474964="Red Dragon"] Ik denk dat je je vergist. ongetweaked en niet overgeklokt kan je NOOIT 5600 punten halen met een dergelijk systeem. 4600 is wel mogelijk. 4700 punten is dus goed voor jou systeem. Catalyst 3.4 en 3dmark '03 Buil 330 is de juiste combinatie om je systeem te testen. je kan ook de Omega driver proberen, zie FAQ[/quote:5d8d474964] shit, RD je hebt helemaal gelijk. Heb me 1000-tal vergist :oops: Heb kortgeleden nogal wat verschillende tests gedaan (Sisandra, PCMark , ..) en dacht 'm nog uit mijn hoofd te weten. Heb de link naar de score op PC thuis en zit nu op mijn werk vandaar...
Link naar reactie
[quote:251c20fe22="Il Duce"][quote:251c20fe22="Red Dragon"] Ik denk dat je je vergist. ongetweaked en niet overgeklokt kan je NOOIT 5600 punten halen met een dergelijk systeem. 4600 is wel mogelijk. 4700 punten is dus goed voor jou systeem. Catalyst 3.4 en 3dmark '03 Buil 330 is de juiste combinatie om je systeem te testen. je kan ook de Omega driver proberen, zie FAQ[/quote:251c20fe22] shit, RD je hebt helemaal gelijk. Heb me 1000-tal vergist :oops: Heb kortgeleden nogal wat verschillende tests gedaan (Sisandra, PCMark , ..) en dacht 'm nog uit mijn hoofd te weten. Heb de link naar de score op PC thuis en zit nu op mijn werk vandaar...[/quote:251c20fe22] Oke, dan hoef ik dat dus ook niet meer te testen :p mijn score met de laatste patch is btw, 4756 :)
Link naar reactie
Heb gisteren de 330 patch op 3dmark 2003 nog ff gedraaid en DX geupdate. Score was nu 4693 en scheelt dus niet veel met jou Mastrix. Heb alleen met de 3.2 drivers in maart nog wel 4930 gehaald terwijl ik meestal lees dat de scores positief worden beinvloed door nieuwe versies van de Cat-drivers.
Link naar reactie
//Mastrix & Il Duce Jullie moeten je niet blindstaren op de score's van 3dmark '03, een leuke test maar geen meetlat om je systeem te vergelijken met een ander en al helemaal geen meetlat om drivers mee te beoordelen. De Cat 3.4 drivers zijn met Build 330 overigens langzamer dan met Build 320. en de eerste versie van 3dmark '03. je kan ze dus sowieso niet vergelijken met de Cat 3.2 Test je systeem met games zoals UT 2003 of Splinter Cell e.d. hiermee zul je zien dat de Catalyst 3.4 drivers wel verbeterd zijn en vooral met Anti-Alaising en Anisothropische filtering (AA + AF). met deze beeldverbeterende functie's geactiveert in games scoren de Cat 3.4 driver's een stuk beter. 3dmark '03 score is irrelevant en alleen leuk om te kijken of je systeem een beetje wil draaien. [b:d862c98d03][color=indigo:d862c98d03]Lees over driver's en de Omega driver de FAQ: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=75962 Plaats je 3dmark '03 score voor wat het waard is in deze topic: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=84168&start=420 Lees meer over Build 330 van 3dmark '03 in deze topic: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=92528 Opmerkingen over de ATI Catalyst en Omega driver's kan je hier lezen en plaatsen: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=92177[/color:d862c98d03][/b:d862c98d03]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...