Ga naar inhoud

-= Radeon Topic deel 14 =-


Aanbevolen berichten

Zo zie je maar weer hoe belangrijk die 8 pipelines zijn en 256bits bus. die radeon 9600 PRO haalt zelfs met die extreme overklok niet de score die een radeon 9700 haalt zonder over te klokken. Als de Radeon 9600 PRO een stuk goedkoper word dan de radeon 9500 PRO word het toch een leuke kaart. dan moet je hem dus meer zien ipv de 9500 non pro of zo.
Link naar reactie
  • Reacties 154
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    155

De Ati Radeon 9700Pro kost ongeveer 370 euro. De Ati Radeon 9800Pro kost ongeveer 500 euro. Persoonlijk ben ik nog aan het twijfelen welke ik neem, want is die 120 euro extra het wel waard?? Geef alsjeblieft wat goede argumenten waarom voor de 9800Pro en niet voor de 9700Pro te kiezen, want ik zit hier zeer te twijfelen.
Link naar reactie
Ach WTF! Had geen zin meer om nog langer te wachten. Heb net m`n Hercules Radeon 9500 Pro ontvangen en dat ziet me er toch wel gaaf uit moet ik zeggen. Zal wel een wereld van verschil zijn met m`n Hercules Geforce II MX 32MB kaartje! 8) Ben nu de laatste nieuwe drivers aan het zoeken en dan ga ik hem inbouwen. Mag je 3x raden wat ik van het weekend ga doen.... :D
Link naar reactie
[quote:dc572520d7="wigets"]De Ati Radeon 9700Pro kost ongeveer 370 euro. De Ati Radeon 9800Pro kost ongeveer 500 euro. Persoonlijk ben ik nog aan het twijfelen welke ik neem, want is die 120 euro extra het wel waard?? Geef alsjeblieft wat goede argumenten waarom voor de 9800Pro en niet voor de 9700Pro te kiezen, want ik zit hier zeer te twijfelen.[/quote:dc572520d7]ik zou toch de radeon 9700 pro kopen. voor €340 heb je hem (van club3d). dat is dus €160 en dat is het volgens mij echt niet waard. kijk als je geld zat hebt en het beste van het beste wil hebben koop je die radeon 9800 pro.
Link naar reactie
Ik zou een radeon 9800 pro kopen. maar ik ben 3D gek :P ok.. even serieus. Wat wil je met de kaart gaan doen? Als je veel gebruik gaat maken van FSAA & Anisothropische filtering in games op een redelijke resolutie (1024x768 of 1240x1024) dan zou ik voor de Radeon 9800 pro gaan. als je niets geeft om beelverbeterende fucties zoals FSAA & Anisothropische filtering dan kan je beter een radeon 9500 pro of zo kopen. dan heb je voor weinig geld ook een goeie kaart. als je niet weet wat FSAA & Anisothropische filtering is dan zou ik het zonde van je geld vinden als zoveel geld aan een 3dkaart uitgeeft en niet eens de kracht en praal die hij bied weet te benutten.
Link naar reactie
[quote:5eafbbd7cf="Red Dragon"]Ik zou een radeon 9800 pro kopen. maar ik ben 3D gek :P ok.. even serieus. Wat wil je met de kaart gaan doen? Als je veel gebruik gaat maken van FSAA & Anisothropische filtering in games op een redelijke resolutie (1024x768 of 1240x1024) dan zou ik voor de Radeon 9800 pro gaan. als je niets geeft om beelverbeterende fucties zoals FSAA & Anisothropische filtering dan kan je beter een radeon 9500 pro of zo kopen. dan heb je voor weinig geld ook een goeie kaart. als je niet weet wat FSAA & Anisothropische filtering is dan zou ik het zonde van je geld vinden als zoveel geld aan een 3dkaart uitgeeft en niet eens de kracht en praal die hij bied weet te benutten.[/quote:5eafbbd7cf] Je schreef iets dergelijks ook in een andere topic Red Dragon, maar ergens stotterd je verhaal. 1) je hoeft niets te weten van FSAA & AF om toch wel te zien dat (in games) de beelden mooier zijn en minder gekarteld zijn. 2) speel je geen games dan is er geen enkele reden een andere videokaart te nemen. Het zijn de games die zo verdomd veel rekenpower vragen en de nieuwste beeldverbeteringssnufjes gebruiken. Mijn verhaal is daarom: ga voor de beste en vervolgens ietsje goedkoper totdat je m kunt/wilt betalen.
Link naar reactie
Mijn verhaal stotterd helemaal niet, ik spreek uit ervaring. Als je niet weet wat FSAA is of Aniso en dit dus ook niet gebruikt zul je dus totaal geen verschil merken tussen ene radeon 9500 PRO of een 9700 PRO als je ze in de praktijk in games gebruikt. Beiden halen probleemloos voldoende fps in zware games als Unreal II e.d. (ervanuit gaande dat men een gedegen CPU heeft) De meerwaarde van een Radeon 9700 of 9800 is vooral dat je dergelijke zware games ook kan spelen met FSAA en ANISO geactiveerd. De doorsnee gebruiker maakt vaak door zijn onwetendheid geen gebruik van FSAA en ANISO en is daardoor net zo goed af met een radeon 9500 PRO. Ik vind het dan onzin om iemand een dure Radeon 9700 of 9800 aan te praten terwijl men ook met een radeon 9500 pro goed af is. Gaat men echter WEL gebruik maken van dergelijke beeld verbeterende functies is het meteen te merken dat de Radeon 9500 PRO met zijn 128bits data bus tekort schiet. een radeon 9700 of 9800 is erg snel, zelfs met fsaa en Aniso geactiveerd. mijn advies is koop een kaart naar je gebruik en budget. Mijn verhaal stotterd dus totaal niet maar is volgens mij gebasseerd op testen en ervaringen die ik zelf heb opgedaan met deze kaarten. Ik vind het lukraak adviseren van een dure Hercules kaart omdat deze een beter cooler zou hebben als een "cloon" kaart pas een verhaal wat stotterd :roll: (iets wat ik je in een andere topic zag doen) Voor het geld van een Hercules radeon 9700 koop ik een club-3d radeon 9700 PRO met een degelijke cooler. voor normaal gebruik een prima kaart.
Link naar reactie
Dat is op die pc van je een gigantiesche stap voorwaards :) Als je die radeon 9800 binnen hebt moet je maar meteen de Omega drivers instaleren (zie FAQ) vervolgens FSAA op 4x en Anisothropische filtering op "Performance" level 8x. de rest op High Quality en Vsync Enabled.. je kan met dergelijke settings en die kaart alles games met gemak spelen op hoogste detail en 1240x1024x32. suc6 met je aankoop :) welk merk heb je besteld? en waar?
Link naar reactie
[quote:28807af63d="gewoon iemand van 15"]ik heb ook een hercules gezien bij [url=www.powerline.nl]powerline[/url] maar die is wel wat duurder.[/quote:28807af63d] Dat is heel erg leuk dat je die gezien hebt.. op de site fan informatique staat ie ook en op www.tweakers.net/pricewatch staat hij ook. maar dat wil nog niet zegen dat hij leverbaar is. bij informatique is hij nog niet leverbaar bijvoorbeeld. de Hercules ziet er leuk uit maar 75 Euro meer betalen voor een fan met een blauw lichtje erin.. :-?
Link naar reactie
ik vind hem wel heel mooi en als je toch al een radeon 9800 pro kan kopen. koop dan gelijk een mooie :P [img:3d140958fd]http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1050503952.jpg[/img:3d140958fd] weet wat ik niet snap(wat niks met de videokaart te maken heeft) is dat als je bij [url=www.tweakers.net]tweakers[/url] zoekt met pricewatch search vind hij alleen de sapphire (3 stuks), maar als je in de lijst gaat kijken zijn het er 12 en staat de hercules er ook bij :-? edit: ik snap het al, er staat geen "radeon" in de naam van de videokaart en dan vind hij hem ook niet he :lol:
Link naar reactie
[quote:9d0c061df8="gewoon iemand van 15"]ik vind hem wel heel mooi en als je toch al een radeon 9800 pro kan kopen. koop dan gelijk een mooie :P [/quote:9d0c061df8] Betaal jij maar lekker 75 euro extra voor een kaart die je 95 procent van de tijd dat je achter je pc zit toch niet ziet :-? :roll: Voor dat geld koop ik liever wat anders. Als je een case met een raampie hebt en het prijsverschil was maar 10 a 20 euro was het wat anders.
Link naar reactie
Neem er een met Nforce2. Epox, Asus, Chaintec, Abit. Het zijn allemaal goede bordjes. Je moet alleen ff weten, wat je erop wilt hebben. Firewire vind ik persoonlijk overbodig. Die 1024 ram, die heb je toch wel in meerdere reepjes hoop ik, kun je Dual Channel gebruiken. Scheelt maar iets, maar is toch leuk. Wat betreft case-modding. Ik vind dat eigenlijk maar onzin. Als je aan het computeren bent, kijk je toch naar het scherm en niet naar de neon lichten en drie-kleurige case-fans :-?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...