Ga naar inhoud

-= Radeon Topic deel 14 =-


Aanbevolen berichten

Een vriend had ze nog,... ongebruikt in de verpakking,... ik krijg ze voor niks, dus ach waarom niet, moet toch oefenen, en waarop kun je dat beter doen dan een oude 9700Pro :lol: Ik doe toch eerst die zalman erop en dan de bracket fan erbij,... die mem coolertjes kunnen w88 en zijn niet kritisch,... maar ik hou ze toch maar hier. Ik vind het trouwens raar dat andere coolers zoals die op de hercules zitten, en bij enkele andere merken, niet in de handel verkrijgbaar zijn. Ik heb verschillende gezien die een grote fan hebben en ook over de mem chips heen gaan!
Link naar reactie
  • Reacties 154
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    155

Past deze koeler dan ook niet op de 9700Pro? http://www.thermaltake.com/products/chipset/heatpipe.htm Ik ga namelijk toch maar eens een betere koeling nemen, want hij wordt al behoorlijk heet, welfs als ik hem niet overklok. Stressed is ie namelijk zo'n 53 graden, ik weet niet of dit normaal is, maar ik vind het nogal wat. Ik zat ook te denken aan een waterkoelingsset voor mijn hel pc, maar RD, koelt dat nou echt supergoed op een vga kaart?
Link naar reactie
Dangerden heeft het beste setje dat verkrijgbaar is, ik weet alleen niet hoe het zit met de gpu koeler, de staat als gf4 koeler genoemd, weet dus niet of hij op de 9700 kan. Maar de Maze3 en Eheim pomp zijn super! Zit er zelf ook aan te denken. Op pricewatch is deze set te koop voor 280 euro. Het is wel een echte overclockerset, flinke prijs, maar je hebt dan het beste. Op prometeia en vapochill na dan :wink:
Link naar reactie
Ik vind 280 euro voor een waterkoelingsset wel meevallen, ook al is het natuurlijk een aardige prijs. Maar ik zal me er binnenkort weleens goed over buigen. 14 en 15 juni is de PC Discount weer in de Ahoy, dus dan koop ik er daar misschien wel 1. /edit: Je hebt helemaal gelijk RD. In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden.
Link naar reactie
Lees,... en huiver Voor vandaags klungelarij neme men: 1 Juggernaut met tech kick. 2 [url=http://www.club-3d.nl/files/picWP.jpg]Een bijna nieuwe 9700Pro. [/url] 3 [url=http://www.zalman.co.kr/english/product/zm80a-hp.htm]Een Zalman ZM80A-HP koeler. [/url] 4 Knutseldrang na 8 uur al gewerkt te hebben. Men beginne met een vrolijke Juggernaut die na een dag zwaar werken (zoals gewoonlijk) blij is met zijn postpakketje dat binnen 22 uur na bestelling al bezorgd was. Men drage zijn [url=http://www.hiq24.de/images/225_xaser2_a5000+.gif]25 kilo wegende PC[/url], na het moeizaam ontkoppelen van 15 kabels aan de achterkant, naar beneden om van goed doordacht licht, beter te kunnen knutselen. Na het verwijderen van het stof, opene men de PC en verwijderen men de ATI 9700Pro grafische kaart, nieuwkoop prijs 375 Euro (destijds). Men draaie het ding 25x rond om goed naar de ophanging van de standaardkoeler te kijken. M.b.v. een pincet klopt u samen met een schroevendraaier de pinnetjes eruit, en verbaasd men zich dat de koeler nog gewoon aan de GPU vastplakt. Voorzichtig getrek aan de koeler helpt niets. Men trekke wat harder, en probere er een mes tussen te rammen. Na 20 pogingen dient men op te geven, licht te vloeken, en met een ruk de koeler eraf te plukken met in het achterhoofd de gedachte; "hoe kom ik aan 400€ om een nieuwe 9800Pro te kopen?" Na de opluchting de GPU nog aan het graf. kaart plaatje te zien hangen verwijderd men met een mes de resten op de GPU, en zegt de standaardkoeler vaarwel. Men neme de gebruiksaanwijzing van de nieuwe geluidsloze koeler, en leest hem NOG maar eens door alsof de 10x op werk al niet genoeg waren, men biginne met stap 1,... etc. U verwijdere het primaire koelblokje om er absoluut zeker ervan te zijn dat de pasta ook goed zit. Men gaat voort met de stappen im de handleiding. Na ongeveer 30 minuten zit het hele ding in elkaar, en draait men de schroefjes goed vast. Men draaie de schoefjes nog 1x goed vast om vervolgens het geheel uit de handen te laten flikkeren, en met kundig geklungel via de tafel of de stoel en vervolgens de grond te laten kussen . Geschrokken tilt men het geheel op voor inspectie, en het NOG een keer op bovenstaande manier op de grond te laten flikkeren. Na een 2e inspectie blijkt alles scheef te zitten, en onstaat er een onoverkombare drang het hele huizenblok bij elkaar te vloeken. Helaas is het **** mogelijk dat u zo in shock verkeerd dat het geeneens origineel *** gevloek is maar slechts een herhaling van 5 *** woorden in verschillende volgorde. &$%$*&^$ **** U dient uw moeder gerust te stellen van uw geestelijke gezondheid d.m.v. stoppen met vloeken, alles in te slikken, en uw bloeddruk te laten verdriedubbelen. Na een volledige demontage van alle onderdelen, en de reiniging daarvan, stijgt [url=http://www.zalman.co.kr/english/product/zm80a-hp.htm]Zalman[/url] in uw waarde, doordat ze reserve onderdelen, en een extra tube pasta bijvoegen bij hun betere producten . Met de grotere ervaring die u heeft opgedaan na het al eens in elkaar zetten van de passief koeler is het geheel in 20 minuten weer klaar. Nu is het tijd dat u goed opvalt dat uw vingers onder de pasta zitten, en dat u deze over verschillende delen van de koeler EN de kaart hebt versmeert. Men gelieve de kaart grondig te reinigen! Men vergete zijn atheïsme, bidde tot god, pleurt het geheel in de PC, sleept [url=http://www.hiq24.de/images/225_xaser2_a5000+.gif]dat zware onding[/url] de Kl*** trap weer op, schuift dat **** in de PC-cockpit, perse zichzelf erdoor om de ***kabels er achter weer in te steken.#*&% Men drukke de "aan" knop,... men onttwikkeld een brede glimlach daar alles werkt, en zelf 3D mark 2003 normaal presteerd. Welterusten!
Link naar reactie
[quote:4ec9743ac8="DH"] Well we all know the recent article regarding the new OPENGL patch allowing the Dawn demo to run on ATI cards, for those of you who missed it, Dom posted it earlier here or you can head to the nice article that MrB put up on Rage3d over here. I decided to install the demo and run the patch myself on my overclocked 9800 pro, set to 435 core and 800 ram levels, just so we could all see if you guys can tell the difference between Nvidia and ATI IQ. Is this just a myth that ATI IQ is better or can you really not tell the difference? Far be it for me to attempt to sway your views so ill let you judge for yourself. Using HypersnapDX my tool of choice I set the Demo levels to 1600x1200 with 16 quality aniso and 4FSAA and took 4 screenshots of the demo running. For the links head into the forum, click the "view article comments", but please be aware that this is NOT for dial up users they are really large jpeg files.[/quote:4ec9743ac8] http://www.driverheaven.net/showthread.php?threadid=16493&s=
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...