Ga naar inhoud

-= Radeon Topic deel 14 =-


Aanbevolen berichten

[quote:6ba63cc9bc="Juggernaut"]Mja,... ik ga er pas echt mee aan de slag als ik die koeler hier heb. En btw,... elke kaart is enigszins uniek,... de Clock van de een werkt niet op de ander! Vooral bij de hoge OC's! Ik heb nu een OC van 7,5% voor de MC en die is stabiel,... CC360 MC333 Zie 3DMark link in mijn sig[/quote:6ba63cc9bc] 360 core en 333mem vind ik een magere OC voor een radeon 9700 PRO. Je moet inderdaad geluk hebben met je R300 core en mem. veel zal er niet aan veranderen met een Zalman ZM80A-HP. deze cooler is voor stilte gemaakt niet voor overklokken, alhoewel hij bij mij daar prima voor werkt. Je score vind ik ook behoorlijk laag. slecht zelfs om eerlijk te zijn. Zelfs als je je CPU niet overklokt moet je 5000 punten kunnen halen.
Link naar reactie
  • Reacties 154
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    155

ik heb nu een score van 4504 bij 3d mark 2003 :D . videokaart is overklokt tot 371/351. iets beter als juggernaut dus, ik heb geen artifacts bij deze overklok, kan dus waarschijnelijk nog verder het lukt me niet om hem op internet te zetten :cry: kan hem niet publishen, weet niet waarom, maar ik neem aan dat jullie me geloven. bij game 1 kom ik net niet bij de 100, dat moet ook een keer lukken
Link naar reactie
heb gewoon de normale 3d mark (geen gekraakte pro versie of zo) kan dat vakje published gewoon niet aanklikken, [i:4096fdb5c0]This project can not be published. More information...[/i:4096fdb5c0]. het idioten is dat ik hem wel kan vergelijken met andere en dus ook me eigen kan zien. dan nog mijn score vergeleken met juggernaut, ik snap niet dat ik hetzelfde als hem score terwijl mijn cpu onder de 190 scored. vind het nog steeds laag :o . volgens mij is mijn pc mark 2003 wel redelijk normaal (3800 dacht ik mem 3700 en hd 1100) edit: trouwens die pc mark kan ik wel publishen :-?
Link naar reactie
[quote:526841aeba="Red Dragon"]Het is PCmark2002 niet 2003 ;)[/quote:526841aeba] foutje :) :roll: [quote:526841aeba]als je de normale versie hebt kan je maar 1 project online zetten. ga naar je project manager en gooi je oude project weg als je die hebt. probeer dan je score nog een keer online te zetten.[/quote:526841aeba]ik heb GEEN project online. heb er wel 3 instaan, maar geen daarvan zijn gepublished, wel is de laatste active, waardoor ik dus wel kan vergelijken, maar ik heb al een mailtje gestuurd naar 3dmark zelf. kijken of het probleem zometeen is opgelost :P
Link naar reactie
[quote:c5a7f0f824="Red Dragon"] 360 core en 333mem vind ik een magere OC voor een radeon 9700 PRO. Je moet inderdaad geluk hebben met je R300 core en mem. veel zal er niet aan veranderen met een Zalman ZM80A-HP. deze cooler is voor stilte gemaakt niet voor overklokken, alhoewel hij bij mij daar prima voor werkt. Je score vind ik ook behoorlijk laag. slecht zelfs om eerlijk te zijn. Zelfs als je je CPU niet overklokt moet je 5000 punten kunnen halen.[/quote:c5a7f0f824] Enig idee waar dat aan kan liggen?
Link naar reactie
Dat heb ik al gedaan, vreemd genoeg heeft het nauwelijks effect gehad op de benchmarks :-? anisi en FSAA beide op 4x gehad. Ik heb nu mijn max. OC gevonden met dit standaard koelertje,... na enkele benches kreeg ik bij Troll's Lair kleine tijdelijke artifactjes. Zie nieuwe link. Verder heb ik mijn Ram ook al op 2-5-3-1T staan hoger/cq lager wil die ook niet. Alles getweaked zonder de CPU of FSB te overclocken, dus met verder tweaken haal ik er niet veel meer uit. Om mijn CPU of FSB te vergroten zou ik ook een nieuwe CPU koeler moeten aanschaffen omdat deze alleen zonder OC voldoende is. 4700 3D Marks,... meer zit er niet in!
Link naar reactie
[quote:aeedccedd5]veel zal er niet aan veranderen met een Zalman ZM80A-HP. deze cooler is voor stilte gemaakt niet voor overklokken, alhoewel hij bij mij daar prima voor werkt. [/quote:aeedccedd5] Het probleem met de standaard coolers is de warmteoverdracht tussen core en koeler. Dit gebeurt met zo'n thermalpad. Je kan ook die pad eraf poetsen en Artic Silver ertussen stoppen. Scheelt iets, maar ik heb dan toch liever een groot koelblok (de Zalman dus) met een fan erop. Ik haal er 391mhz mee , voordat ik de koeling had aangepast kon ik er niet meer dan 351mhz uitpersen. Die koeler is origineel niet gemaakt om mee te overclocken, maar het is een leuk bijeffect dat het er wel mee lukt :P
Link naar reactie
Er is zeer zeker wel wat beters dan een Zalman ZM80A-HP of een standaard koeler. dat is Waterkoeling. die is er ook voor videokaarten. als je echt wilt overklokken dan is dat wel een optie. verder kan je een CPU cooler op je videokaart bouwen als je creatief bent. vraag maar aan de user: 2Fast
Link naar reactie
nee de zalman is zonder mem heatsinks. maar ja wat wil je daar mee dan. overklokken van het geheugen helpt niet veel bij de radeon 9700 pro en het geheugen word ook niet zo heet dat het heatsinks nodig heeft. Als je de koeling zo belangrijk vind waarom kocht je dan niet meteen een Hercules radeon 9700 pro. deze heeft wel mem heatsinks en een erg goeie GPU cooler.
Link naar reactie
Bij de meeste reviews maakt die 'superkoeling' van Hercules niet eens veel uit. Kijk maar op [url=http://www.guru3d.com]Guru3d[/url] De 9800pro klokt bijvoorbeeld niet verder over dan de andere 9800pro kaarten ook al heeft deze mem koeling en een grote core koeler aan de voorkant en achterkant van de kaart. Denk niet dat het veel anders is bij de 9700(pro)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...