Ga naar inhoud

-= GeForce FX topic =- Part II: The reviews


Aanbevolen berichten

  • Reacties 150
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    151

FSAA en Aniso hakt er flink in bij de 52. Niet verwonderlijk omdat Z-compression en kleur compression eruit gesloopt zijn. (bandbreedte besparende technieken) Een GeForce 4 Ti4800 is ongeveer 30% sneller en 2x zo duur. De Radeon 9200 heb ik hier ook liggen, alleen ben ik die nog aan het debuggen met Gigabyte. Ding is hartstikke beta en de BIOS moet eerst getuned worden. Heb ik ook met de Radeon 9500pro van Gigabyte gedaan. Daar hebben we ook de laatste wijzigingen er nog in gedrukt i.v.m. FSAA inititalisatie fouten. Bij de Radeon 9200 is meer aan de hand. op de een of andere manier ben ik beta tester voor die gasten geworden.. is wel leuk. Die Radeon 9200 had ik al ruim een week voordat de CeBIT begon. Wat de performance betreft is de Radeon 9200 bloedsnel. Ook met aniso is die heel erg goed. Stuk sneller dan de FX 5200.
Link naar reactie
mmm.. die radeon 9200 is toch een 9000 met AGP8x ? of hen ze er nog meer aan veranderd? De GeForce FX is met die prijs dus wel itteressant voor mensen die geeen FSAA en ANISO gebruiken en wel een directX 9 kaart voor weinig willen hebben. Wel leuk overigens dat je zo vroeg die kaarten van Gigabyte krijgt. regel ook maar zo snel mogelijk de Radeon 9800 pro 256mb van hun, ben benieuwd of dat nog wat is :)
Link naar reactie
Jep, maar dan wel met de oorzaak erbij. Bijvoorbeeld, met de Radeon 9500 ging het op deze manier. Ik had allemaal roze/witte/groen driehoeken in beeld wanneer ik FSAA gebruikte. Ik werkte met een 64MB grafische kaart. Bij 2xFSAA gebeurde het op 1600x1200 en bij 4xFSAA al op 1024x768. Alleen verschilde het per applicatie wanneer de fout optrad. Het probleem lag aan de geheugen toewijzing voor FSAA. Per applicatie is namelijk het texture geheugen niet gedefinieerd. De een gebruikt 5 MB terwijl de ander wel 40MB kan gebruiken. Hier moet je met FSAA berekeningen rekening mee houden. Met 64MB betekent dat dat je de ene keer 55MB tot je beschikking hebt en de andere keer slechts 20MB. Op aangeven van dit probleem (met omschrijving) hebben zij een nieuwe BIOS gemaakt die ervoor zorgt dat automatisch terug geschakeld wordt naar een lagere FSAA sampling wanneer het texture geheugen groter moet worden. Met de Radeon 9200 heb ik nu net een nieuwe BIOS gekregen waarmee de eerste fouten eruit zijn gehaald. (Voornamelijk synchro fouten)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...