Ga naar inhoud

Wasmachine start niet


Ga naar oplossing Opgelost door HarryO,

Aanbevolen berichten

Mijn wasmachine start niet meer. De deur sluit goed, maar als ik hem aanzet tikt hij alleen maar (normaal starten hoor je 1 tik, alsof de deur vast klikt). Na een minuut tikken stopt hij en gaat aan einde programma. Zeepbakje is schoon, watertoevoer doet het, filter schoon, kortom wat is het? De machine is 5 jaar oud in een gezin met 2 kleine kinderen. Heeft repareren nog wel zin? Graag advies.
Link naar reactie
Lijkt op de deurvergrendeling. Probeer de foutcode eens uit te lezen. Sluit de deur, kies voor het eerste programma en zet hem aan. Als hij begint druk dan de toetsen Start/Pauze en Start Uitstel samen in en houd ze ingedrukt. De lampjes Einde en Start/Pauze gaan nu knipperen. Wat is het knipper patroon?
Link naar reactie
E41 staat voor \"deur is nog open\" Ik ga er van uit dat je getest hebt met gesloten deur. Sluit de deur nogmaals en geef dan met de vlakke hand een vlinke klap op het handvat. Probeer de machine dan nogmaals. Werkt hij nu wel? Zo nee dan is de kans zeer groot dat de deurschakelaar defect is of dat de kabel hiervan naar de elektronica module defect of los is. Verwijder bovenblad, je kunt nu net met je hand tussen voorkant en kuip door om bij de schakelaar te komen.
Link naar reactie
Ik heb de bovenkant er af gehaald en in eerste instantie leek alle draden goed te zitten. Ik heb de machine aan gezet en het lampje van de deurvergrendeling (oranje in de ronde deur) knipperde onregelmatig en ik rook direct een branderige geur.Ik zag dat het vanuit binnen kwam, precies bij de vergrendeling van de deur. Het ruikt als of er iets doorbrandt en ik zag ook rookontwikkeling. Locatie van de rook is bij de deurvergrendeling. Wat nu te doen? Is reparatie van de deurvergrendeling kostbaar? Is het apparaat het nog waard (5 jaar oud, dagelijks gebruik, aankoopprijs was destijds 300 euro). Is reparatie nog wel zinvol of kan ik beter een nieuwe aanschaffen?
Link naar reactie
  • Oplossing
Dit is een veel voorkomend probleem. In de schakelaar zit een klein verwarmingselementje wat er voor moet zorgen dat de grendel om gaat. Hier willen wel eens problemen ontstaan. Het onderdeel nummer is 1249675131 en kost tussen de 30 en 35 euro en is bij de meeste witgoed onderdelen winkels op voorraad of in een paar dagen verkrijgbaar. Neem de oude voor de zekerheid even mee, er zijn ook vervangende type\'s voor.
  • Thanks 1
Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 6 maanden later...
@ Laurens: Ik ken geen wdg3143 Graag alle nummer uit de deurrand. Tevens is het signaal volgens mij net anders om. Eerst 5 piepjes, dan 1. Foutcode E51: motor problemen. Controleer de verbinding tussen motor en bekabeling en controleer de lektronica module op losse contacten/gammel relais. PS: HAAL JE TELEFOON NUMMER WEG, dit gaat niemand wat aan.
Link naar reactie
  • 8 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...