Ga naar inhoud

-= DirectX 9 Final topic =-


Aanbevolen berichten

  • Reacties 121
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    122

[quote:df2cbb6f7e="SkinnerEd"]Pas op met dx 9 het kan je EAX-geluid verkloten (SOF2 bij mij) 3DMark2001 kan je aan de praat krijgen door het register de versie in HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\DirectX Versie in 4.08.01.0810 te veranderen[/quote:df2cbb6f7e] Thnx voor de tip. want die kreeg ik dus niet aan de praat zoals je zag. EAX Advanced HD (EAX 3.0) deed het bij mij bij GTA3 al niet met DirectX 8.1 en doet het nu ook niet.. geluid kraakt. na een minuut of 5. ik speel GTA3 nu op EAX 1.0 SOF2 nog niet getest op geluid. ik heb nu SOF 2 Final. de Beta heb ik er al af gedonderd. Gebruik jij SOF2 beta of Final?
Link naar reactie
Zou Doom3 geoptimaliseerd zijn voor DX9 of kan dat niet omdat DX9 er nog niet is. Dat vraag ik me af omdat ik wel is zou willen weten wat voor een systeem je minimaal nodig hebt om doom3 en andere games die over een half jaar uitkomen te spelen. Zouden we tegen die tijd weer gedwongen worden om ons huidige PC systeem te vernieuwen omdat ze de laatste nieuwe technieken vereisen? Ja dat vraagt natuurlijk iedereen zich af, maar het is misschien leuk om over te discusieren, of zo.
Link naar reactie
Als je alles uit een spel als Doom III wil halen of UT 2003 of een ander zwaar Next-gen spel dan zal je idd een beste pc nodig hebben Ik denk dat als je Doom III met alle optie aan wilt spelen dat je moet denken aan een pc van circa 2500 Euro in 2003. uiteraard kan je het ook met minder spelen maar dan zie je niet alles. Uiteraard blijft het speculatie totdat de games daadwerkelijk uit zijn. voor een DirectX 9 game is een DirecX 9 kaart natuurlijk wel erg fijn.. maar er zijn nog niet tot nauwlijks DirectX 8 of 8.1 games
Link naar reactie
Bij OpenGL is het net andersom als bij DirectX. Bij DX heeft de kaartenbakker maar aan de standaard te voldoen, terwijl ze bij OpenGL hun eigen extenties maken. Het nadeel daarvan, is dat een game dus soecifieke extenties voor elke chipfabrikant supporten moet, terwijl bij DirectX alle instructies standaard zijn. Omdat die extenties dus verschillend zijn, krijgt elke driver een eigen OpenGL ICD meegelevert. Maar in principe doet die dus hetzelfde als DirectX.
Link naar reactie
Persoonlijk heb ik betere ervaringen met openGL, al kan ik dat technisch niet onderbouwen, maar met de games die ik gespeeld heb, was openGL altijd directer, sneller en mooier, maar nogmaals dat kan puur aan de implementatie van API liggen en niet aan de mogelijkheden. In veel d3d games,ervaar ik meer hdreads/haperingen en vind ik de belichting vaak minder intens.
Link naar reactie
Hierbij de beloofde test, beetje laat maar dat komt omdat ik er eerder no niet aan toe was gekomen. Ik heb DirecX 8.1 en DirectX 9 beta 1 vergeleken met Anisothropische filtering op level 4 (tap 32) Dit omdat dan de test zwaarder was en de verschillen eerder duidelijk zouden zijn. Om 3dmark2001se te activeren voor DirectX 9 beta 1 heb ik de Regedit toegepast die Edward (skinnered) mij gegeven heeft, hierdoor zie je echter in de 3dmark2001se linkjes dat er DirectX 8.1 word gebruikt terwijl het echter om DirectX 9 beta1 gaat. Ik neem aan dat als de echte DirectX 9 uitkomt dat Mad onnion een patch of zo uitbrengt voor dit probleem. Ik heb me systeem niet op MAX OC laten draaien omdat het om een vergelijkings test ging en niet om een mega score te halen. De test setup was als volgt (voor alle 3 de tests) AthlonXP 1800+ @1644mhz (11,5x143) 1 reep van 512 mb PC2700 Corsair cas 2 2-5-2-1T (alles Max dus) Leadtek GeForce 4 ti 4400@ 300/620 3dmark2001se default benchmark alles 3x getest. Hierbij de scores: DirectX 8.1 met 29.40 drivers: [b:0c715edc0d]7681[/b:0c715edc0d] DirectX 9 Beta 1 met 29.40 drivers: [b:0c715edc0d]7691[/b:0c715edc0d] Directx 9 Beta 1 met WHQL 29.42 drivers: [b:0c715edc0d]7824[/b:0c715edc0d] Conclusie. DirectX 9 Beta 1 heeft geen negatieve invloed op de performance (op een minder zwaar systeem kan het natuurlijk anders uitpakken en met andere benchmarks uiteraard ook) De score van DirectX 9 beta 1 is erg netjes moet ik zeggen. De score is nagenoeg gelijk aan DirectX 8.1 en zelfs iets sneller. 10 punten. die 10 punten is echter te verwaarlozen. de 29.42 drivers zijn GOED voor de GeForce 4 ti 4400. de Aniso Hit is duidelijk minder en een Score winst van 130 punten vind ik erg netjes voor een driver update. Iedereen met een GeForce 4 kan ik dan ook de 29.42 drivers aanraden Dowload ze @ www.guru3d.com DirectX 9 beta 1 heeft nu een aantal weken op mijn systeem nog steeds niet voor probelemen gezorgd. erg netjes voor een beta product
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...