Ga naar inhoud

samen sterk


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Gaarne zou ik wat advies willen hebben over mijn samengestelde PC. Ik wil mijn PC gaan gebruiken voor administratief gebruik, internetten en af en toe een game spelen. Wellicht dat ik in de toekomst iets met foto's ga doen maar dat is nu nog niet aan de orde. Misschien dat jullie zeggen dat de samenstelling tot waar ik hem voor wil gebruiken: "nou, nou dat is een best PC-tje voor een stukje administratie" maar dat is mijn keuze hierbij. Graag zou ik willen weten of de samenstelling goed is, of ik iets vergeten ben te vermelden bijv. coolers voor de Harddisk, Graka of iets anders. Kunnen de samengestelde onderdelen zowel met Intel als met AMD en waar zou dan eventueel de voorkeur naar uitgaan. Misschien dat een aantal onderdelen al wat "verouderd" zijn maar dat vind ik op zich niet zo erg het zal allemaal z'n werk wel doen. Mochten er onderdelen zijn die niet met elkaar kunnen werken dan gelieve dat aan te geven. Sta verder open voor andere suggesties. Verneem graag en reactie en alvast bedankt voor het meedenken. behuizing: Antec nsk4000 z/z voeding: Antec Earthwatts 430 w retail moederbord: INTEL / Asus P5KSE/EPU retail moederbord: AM2+ / MSI K9A2 Neo-F retal / chipset 770 moederbord: AM2+ / MSI K9A2GM-FIH retail / chipset 780 videokaart: Asus EN8500GT Silent/htp/512 mb processor: INTEL / Intel Core2Duo E5200 socket 775 boxed processor: AMD / AMD Athlon 64x2 OEM 5200+ socket AM2 cooler: ?? geheugen: Kingston KVR800D2N5k2/2Gg, 2048MB DDR2 PC6400 harddisk: WD Caviar Blue 7200 Sata 320GB geluidskaart: volgens mij is deze on board kaartlezer: Apacher APAE1011-S card reader usb2.0 dvd rom: Samsung 16x Serial ATA dvd writer: Plextor PX820A Serial ATA Een monitor heb ik al, dit is een Benq FP22W-a en als besturingssysteem zet ik er WXP-Pro op. [/list]
Link naar reactie
[quote:50c2077d57="Obi-wan-kenobi"]Op een ander forum had ik je al onderstaand advies gegeven, misschien handiger als je eens de moeite neemt om daarop te reageren? [img:50c2077d57]http://img375.imageshack.us/img375/1015/azertynllz9.jpg[/img:50c2077d57][/quote:50c2077d57] Ik heb idd mijn vraag ook op wat ander fora gezet om vergelijkingsmateriaal te hebben en dat ik niet reageer is geen onwil maar komt doordat ik in het weekend gewoonweg wat meer tijd meer tijd heb dan op de doordeweekse dagen. Nu kan ik dus reageren en heb nog een 2-tal vragen tav de configuratie. 1) ligt de door jou gekozen Graka beter in het systeem dan mijn keuze (ik vraag dit omdat ik technisch geen wonder ben en dit voor mij een toch wel lastige keus is geweest) en kan deze in combinatie met mijn monitor. 2) vanwaar je voorkeur voor het Abit MoBo; ik kreeg ook een tip voor een GigaByte bord schijnen ook goed te zijn, (GA EP43-DS3L). Configuratie ziet er overigens goed uit
Link naar reactie
[quote:e132d961a3="ema"]1) ligt de door jou gekozen Graka beter in het systeem dan mijn keuze (ik vraag dit omdat ik technisch geen wonder ben en dit voor mij een toch wel lastige keus is geweest) en kan deze in combinatie met mijn monitor.[/quote:e132d961a3]HD4670 is gewoon veel en veel sneller dan een 8500GT en verbruikt ook niet veel stroom. Aansluiten op een moderne monitor (via D-SUB/VGA of DVI) moet geen probleem opleveren, daar is ie immers voor bedoeld ... ook de 1680x1050 pixels resolutie wordt ondersteund. [quote:e132d961a3="ema"]2) vanwaar je voorkeur voor het Abit MoBo; ik kreeg ook een tip voor een GigaByte bord schijnen ook goed te zijn, (GA EP43-DS3L).[/quote:e132d961a3]Deze Abit is toevallig het goedkoopste P43 moederbord bij Azerty en Abit is gewoon een betrouwbaar merk. Meer uitgeven voor een moederbord lijkt me niet nodig, tenzij er extra features op zitten die je wel handig vindt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...