Ga naar inhoud

Verjaardags cadeau


Aanbevolen berichten

Verjaardag komt eraan,en wat is er nou mooier dan geld vragen,om je pc weer te upgraden :wink: Zit sterk te denken aan een nieuwe monitor,maar de laatste tijd draait de video-kaart niet zo lekker meer(temp boven 100 graden). Tijdens gamen,wordt het beeld ff zwart,en crasht zelfs soms naar desktop. Dan staat er dat beeldschermstuurprogramma is hersteld Draai op de laatste drivers,maar het blijft regelmatig gebeuren. Afijn,het budget zal rond de 200€ zijn,wat is jullie advies?
Link naar reactie
[quote:19c05ed8c9="Tombo"]Uit welke onderdelen bestaat de rest van je systeem?[/quote:19c05ed8c9] [url=http://specs.tweak.to/17247]Zie onder zijn bericht[/url] Maar het lijkt mij idd slim om de GPU te vervangen. 100 graden is zoiezo al erg veel. En dan verdersparen voor een Beeldscherm. Ik weet niet wat je wilt hebben? 19 inch? 22 inch? Een 22 inch heb je al vanaf een euro of 200.
Link naar reactie
Heb momenteel een 19 inch monitor, ik zat aan 22 inch te denken. Staat de 3870 overigens bekend als een heethoofd? Draaide net nog 3d mark,en hij piekte naar 119 graden volgens HWmonitor(crashde overigens ook weer) Draait nu op 69 graden,maar dan vraag ik ook eigenlijk niks van hem. Is de 9800gt een alternatief?,zag er 1 voor 100€ bij alternate. Dan heb ik namelijk eerder geld voor een nieuwe monitor. Of is de 4850 zoveel beter? Airflow lijkt me voldoende,zitten standaard genoeg fans in de CM 690
Link naar reactie
[quote:766b1e63a9="Tombo"] T220 heeft een uitmuntend mooi design [/quote:766b1e63a9] Puur een kwestie van smaak. [quote:766b1e63a9="Tombo"] en een reactiesnelheid van 2ms, lijkt mij genoeg reden. [/quote:766b1e63a9] Dit is pure marketing. tussn 5ms of 2 ms zie je het verschil haast niet tussen. Bij games in ieder geval niet. Bij films is dit weer iets anders, maar het verschil is gering.
Link naar reactie
Zit te denken aan deze: http://www.alternate.nl/html/product/Monitoren_LCD_22_inch_-/LG/Flatron_W2252TQ/-1069755/?tn=HARDWARE&l1=Monitoren&l2=LCD&l3=22+inch Of deze: http://www.alternate.nl/html/product/Monitoren_LCD_22_inch_-/AMW/X2210WAS/-1068688/?tn=HARDWARE&l1=Monitoren&l2=LCD&l3=22+inch Maar die laatste is voornamelijk,omdat ik waarschijnlijk aan een nieuwe videokaart raak. Monitor hoeft overigens ook niet de top of the bill te zijn,dat is toch te duur voor mij Zal nog een fan op de bodem erbij zetten,blaast hij lekker tegen de GPU aan. Heb alleen maar 2 fan aansluitingen op het moederbord,en er zitten bij de zalman geen aansluiten voor x-tra fans Hoe dit op te lossen. Wil nog steeds niet echt een nieuwe GPU,maar dat zwarte beeld met gamen is behoorlijk irritant. En ik weet niet of die hoge tempraturen wel zo goed voor mijn moederbord zijn
Link naar reactie
Heb twee 120 mm fans erbij gezet. 1 toevoer en 1 afvoer De hele kast met perslucht schoon geblazen(was geeneens zo stoffig) De resultaten mogen er wezen :D De GPU is maarliefst 16 graden koeler De CPU is stressed 4 graden koeler De HDD is ook 2 graden koeler zoek nu nog een programaatje die de GPU temp in een grafiek weergeeft,zodat ik kan zien wat zijn gedrag is,als ik aan het gamen ben. HW monitor geeft namelijk alleen min en max tempraturen,maar ik wil de gemiddelde temp v/d GPU tijdens gamen weten. Dus als iemand een goed programaatje weet,dan hoor ik die graag Als de GPU nu goed is,dan kan ik al mijn geld in een mooie 22 inch monitor stoppen. Want een 3870 512 mb is toch wel goed genoeg voor 22 inch gamen?
Link naar reactie
Gebruik Rivatuner eens. De HD3870 werkt namelijk standaard met een fanspeed van 25% Dit kun je het beste verhogen naar ~50% dan loopt hij gelijk een stuk koeler Met rivatuner kun je ook in een grafiek de temperaturen bekijken en hij zet ze automatisch in een grafiek waarvan je weer de MAX en MIN temperatuur kunt bekijken. Ideaal progje dus :wink:
Link naar reactie
GPU-Z had ik al,maar die heeft geen grafieken(zover ik weet) Rivatuner heb ik er nu opgezet,maar snap nog niet erg waar ik de grafieken kan zien. Als iemand me dat wil uitleggen,graag Heb wel de fan speed op 50% gezet,nog ff afwachten wat dat met de temp doet. Edit 19-10-08 Kaart loopt weer als een zonnetje Nog maar 48 graden idle om 74 graden stressed,een enorme verbetering in temp dus,en tot nu toe ook geen problemen meer :D Wordt dus een 22 inch monitor,nu nog op mijn gemak er eentje uitkiezen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...