Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik wil mijn computer nog een laatste upgrade geven. Ik zit te denken aan: Am2 X2 5600+ K9N NEO-F Corsair 2x1gb PC5300 DDR2 Dit kost zo rond de € 270. Is dit een goede upgrade of zouden er dingen anders kunnen of goedkoper. Ik doe deze upgrade met name om de nieuwste games wat beter aan te kunnen. Het oude spul zou ik graag willen verkopen hoeveel zou ik daar ongeveer voor kunnen vangen? AMD 3500+ 2x1gb PC3200 moederbord: Geforce 430/6100
Link naar reactie
Neem het mobo dat ik heb, bevalt perfect bij mij (ik game ook), is passief en klokt lekker over (2906 mhz stabiel met een 2600mhz 5200+ atm). Je kunt ook goedkoper kingston geheugen nemen als je niet gaat overklokken. Wellicht is 667mhz een betere optie voor hetzelfde geld. Wat voor videokaart heb je? Oude spul is een speciaal topic voor in V&A.
Link naar reactie
[quote:25f063ef30="FTI"]Neem het mobo dat ik heb, bevalt perfect bij mij (ik game ook), is passief en klokt lekker over (2906 mhz stabiel met een 2600mhz 5200+ atm). Je kunt ook goedkoper kingston geheugen nemen als je niet gaat overklokken. Wellicht is 667mhz een betere optie voor hetzelfde geld. Wat voor videokaart heb je? Oude spul is een speciaal topic voor in V&A.[/quote:25f063ef30] Ik heb een x1950 pro, deze heb ik pas een paar maanden dus die ga ik voorlopig niet vervangen. Ik ga waarschijnlijk niet overlcocken dus kan ik ook dat kingston geheugen erbij nemen. Ik heb een Antec 380 watt voeding, gaat deze dit trekken?
Link naar reactie
[quote:2bb5ffa259="Ronald83"][quote:2bb5ffa259="FTI"]Neem het mobo dat ik heb, bevalt perfect bij mij (ik game ook), is passief en klokt lekker over (2906 mhz stabiel met een 2600mhz 5200+ atm). Je kunt ook goedkoper kingston geheugen nemen als je niet gaat overklokken. Wellicht is 667mhz een betere optie voor hetzelfde geld. Wat voor videokaart heb je? Oude spul is een speciaal topic voor in V&A.[/quote:2bb5ffa259] Ik heb een Antec 380 watt voeding, gaat deze dit trekken?[/quote:2bb5ffa259] Ja
Link naar reactie
[quote:966f9d42a5="gerben"]Bij een nieuw moederbord is herinstallatie meestal onontkoombaar. Ik zou de oude installatie even backuppen op dvd, en dan mooi schoon beginnen.[/quote:966f9d42a5] Ik heb geen windows cd omdat dit er al op is gezet toen ik de computer kocht. Dus dan kan ik sowieso windows niet opnieuw installeren toch?
Link naar reactie
Dan wordt het inderdaad lastig. Heb je ook geen recovery cd? Je zou dit eens kunnen proberen: [quote:465d7f9d4b]Een nieuwe installatie is over het algemeen NIET nodig. Op de XP cd staat in de support\tools dir een redist.cab waarin SYSPREP.EXE en FACTORY.EXE zitten. Pak deze progjes uit op je C: schijf (VOORDAT JE HET NIEUWE MOBO INSTALLEERD), open een command prompt en geef het volgende: sysprep -reseal -quiet -nosidgen -activated -mini -pnp -reboot Het systeem 'reset' de hardware config en zal na opstarten de zgn. mini setup uitvoeren die normaal ook tijdens een installatie plaatsvindt. Nadat het systeem is afgesloten en wil 'rebooten', zet je de PC uit en bouwt het nieuwe mobo in. Starten, mini setup, evt. extra/specifieke drivers installeren, klaar. [/quote:465d7f9d4b]
Link naar reactie
Als XP op de PC van TS voorgeïnstalleerd was door de (online)winkel/fabrikant, dan gaat het waarschijnlijk om een OEM versie van Windows. Deze kan over het algemeen niet opnieuw geïnstalleerd worden, wanneer het moederbord is verwisseld. Ook kan deze dan niet meer online geactiveerd worden. Of Microsoft dat telefonisch wel doet, is afhankelijk van het verhaal van TS. Als ik heb goed begrijp heeft TS de PC componenten nog niet besteld. Wellicht voor alle zekerheid een XP SP2- of Vista Box versie meebestellen.
Link naar reactie
[quote:0fa33b3124="jolo"]Als XP op de PC van TS voorgeïnstalleerd was door de (online)winkel/fabrikant, dan gaat het waarschijnlijk om een OEM versie van Windows. Deze kan over het algemeen niet opnieuw geïnstalleerd worden, wanneer het moederbord is verwisseld. Ook kan deze dan niet meer online geactiveerd worden. Of Microsoft dat telefonisch wel doet, is afhankelijk van het verhaal van TS. Als ik heb goed begrijp heeft TS de PC componenten nog niet besteld. Wellicht voor alle zekerheid een XP SP2- of Vista Box versie meebestellen.[/quote:0fa33b3124] Ik heb idd nog niks besteld. Ik begrijp dus dat ik het beste een nieuwe windows cd kan kopen, om een hoop gedoe te vermijden.
Link naar reactie
[quote:b018e0cf9a="NoepZor"]Gewoon even de cd key van je windows achterhalen. Staat op een stickertje op je kast of je moet hem uitlezen met een programmaatje. Als je dan een cd van windows download welke dezelfde versie is, dan kun je gewoon je eigen cd key gebruiken.[/quote:b018e0cf9a] Ik heb Windows XP Home Edition gedownload, deze heb ik zelf ook. Hoe kan ik dan het beste te werk gaan. Eerst de nieuwe onderdelen erin en dan Windows opnieuw installeren?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...