Ga naar inhoud

AEG 64640


strgzr1958

Aanbevolen berichten

Machine is bijna 3 maanden oud en vertoont sinds vorige week diverse problemen. Eerst draaide ze een volledige wascyclus inclusief spoelen en centrifugeren doch de timer bleef op 1 min staan. Deze week stopt de cyclus nadat de (hoofd)was beëindigd is - geen centrifuge of spoelen, wel leegpompen. Timer staat op 0 en machine laat 3 lange pieptonen horen die herhaald worden na een tijdje. Geen foutcode op display. Machine kenmerken : AEG Electrolux Lavamat Silent System 64640 Mod : L64640 Type : HIO44441 P/N : 914524553/03 IPX4 S/N : 13200152
Link naar reactie
Snelle controle: - Druk tijdens het wassen de toesten Start/Pauze en de toets links hiervan (Extra kort?) samen in en houd deze ingedrukt. Als de machine een fout heeft geconstateerd komt deze nu op het display. Controlleer de afvoerpomp op verstopping, en voel ook of het schoepje hiervan soepel in beide richtingen kan draaien. Controlleer ook de water druk uit de kraan en het filtertje tussen kraan en slang. Verder niets aan doen: je zit nog in de garantie.
Link naar reactie
Dank voor de reactie Harry. De foutcode die ik kon uitlezen wees op een probleem met de deursluiting (E41 of E42 dacht ik). Omdat de machine nog onder garantie viel heb ik de reparatie afgewacht. De technieker heeft het deurslotje vervangen met het oudere model dat volgens hem van een betere kwaliteit is. Dit bleek echter niet voldoende te zijn en hij heeft de module zelf moeten vervangen. Voor de reparatie was er achter voorwas-leduitlezing een licht te zien, echter met mindere helderheid dan wanneer de voorwas geselecteerd was. Na de vervanging van de module is deze donker zoals het hoort. Mogelijk een herkenbaar signaal dat er iets fout zit met de module? In elk geval nogmaals gedankt voor de hulp. mvg. Luc
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...