Ga naar inhoud

Aeg lavamat 54840 foutcode


miniatuurgek

Aanbevolen berichten

E21 staat voor probleem met afpompen. Laat de machine geheel leeg lopen door de slang in een emmer te hangen. Open daarna de pomp en maak het filter schoon, voel in beide gaten van het pomphuis of hier nog iets in zit en voel of het schoepje van de pomp nog soepel kan draaien. Als er naast de pomp een slangetje zit laat hier dan het laatste water in weg lopen in bv een bord of dienblad. Pas op voor een zwembad.
Link naar reactie
Ik heb net alles nog eens gecontroleerd, er zit geen vuiligheid of zo in, ik ondekte wel dat als ik met een schroevendraaier aan het pompwieletje draaide, deze op een punt niet soepel draaide. Dus de machine op pompen gezet, het pompje ging pas draaien toen ik er met de schroevendraaier tegenaan stoote, het pompje zat dus vast. Is de pomp dan kapot, of is er wat anders aan de hand? Bedankt in elk geval. gr JO
Link naar reactie
Probeer er achter te komen of er toch iets in de pomp zit. Als de pomp voelbaar naar een andere positie springt tijdens het met de hand rond draaien kan dit kloppen, dit is dan een magneet pompje. Ook deze moet zelfstandig op gang komen. Verwijder anders het achter paneel, je kunt dan bij de pomp komen en deze met de hand draaien. PS: de topic op http://www.klusidee.nl/Forum/about71112.html werk ik niet bij.
Link naar reactie
Ik had gisteravond nog wat geprobeerd, als ik de machine op pompen zet en ik tik tegen de pomp, dan springt de pomp wel aan.... En dan pompt het ook. Er lijkt wel een rammeltje in de pomp te zitten dan. Ik ga vanmorgen de pomp eens demonteren en eens kijken of ik dan wat vind. Dat van dat magneetpompje snap ik wel, maar dat bedoelde ik niet met dat \"dode\" punt, het lijkt dat het pompje ff vast zit en met wat prutsen draait het weerd verder. Kan het een lagertje zijn van de pomp? gr JO
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...