Ga naar inhoud

Whirlpool rainbow 1400 storing


ovaa

Aanbevolen berichten

Hallo, Wij hebben een wasmachine van het merk Whirlpool rainbow 1400. Wanneer wij een was aan het laten draaien zijn blijft deze in zijn wasprogramma hangen en gaat niet over naar de volgende functies zoals spoelen, centrifugeren etc. (Dus wast wel maar gaat daarna niet automatisch door.. dit deed hij voorheen wel). Nu kunnen we het alleen handmatig op een volgende functie zetten. Hebben jullie enig idee wat voor storing dit is of wat dit kan zijn en hoe we het kunnen oplossen. We horen er graag van. Bedankt alvast. Vriendelijke groet j ovaa
Link naar reactie
In theorie had je een foutmelding moeten hebben in de vorm van knipperende lampjes. Verwijder achterkant van de machine. Volgens mij zit het element aan de achterkant (onderaan de kuip) van de machine, maar hij zou ook aan de voorkant kunnen zitten. Meet de weerstand van het element, moet minder zijn dan 80 Ohm. Indien meer dan 80 Ohm (meestal oneindig) dan is het element defect. Als dit goed is, meet dan de spanning over het element tijdens het wassen. Op een bepaald moment zou je 230V moeten meten.
Link naar reactie
Hallo, heb het temperatuur element door gemeten en de weerstand is goed 24.6 ohm, maar er komt geen spanning op tijdens het wassen. Dus zal het element niet warm worden, denk ik! Het deur lampje geeft een knipper code aan : van 2x en dan 1x knipperen. Wat zou de storing kunnen wezen?
Link naar reactie
Ik hoop voor je dat de knipper code net anders om is , fout 12 ipv 21. 12 staat voor verwarmings probleem, 21 voor elektronica module(s) defect. Controleer de relais op de elektronica modules op los zitten van de print of \"bruin\" geworden zijn. De tekst bij het verwarmings relais is vermoedelijk RE3 of K3. Meet ook of er op de uitgang naar het element wel 230V komt te staan. Je zou nog een kabel breuk kunnen hebben.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...