Ga naar inhoud

Waterafvoer/filter probleem


Norman-1

Aanbevolen berichten

Beste, Ik wilde de wasmachine reinigen door met azijn op hoge temperatuur de wasmachine ta laten draaien... daarna nog eens met bleek. Hierna bleef er echter water in de machine achter en maakt het wanneer ik het afvoer programma aanzet een tikkend geluid en slaat die uit. Ook de filter onderaan de voorzijde van de machine is met geen mogelijkheid los te krijgen... als ik hard trek komt er wel een beetje water uit... maar krijg hem niet los. Enig idee?? Alvast bedankt.
Link naar reactie
Sorry.. Ariston Hotpoint AQXL 145 Kan hem een kwartslag draaien maar niet los.. heb al met een platbektang geprobeerd maar meer schade aangericht :s De wachmachine doet het nu wel.. maar de geur is nog steeds niet echt fris... vandaar dat ik denk dat die filter ook eens goed schoon gemaakt moet worden..
Link naar reactie
Tegen de klok in en iets wringen, is bajonet achtige constructie. Anders soda beurt geven: Los een kopje soda op in een liter heet water. Laat de machine een wasbeurt draaien op 95 graden zonder zeep en wasgoed. Als hij warm word de soda oplossing via het zeepbakje aan de machine toevoegen en mee laten draaien. Zet de machine uit en laat hem zo een uurtje staan. Zet hem daarna weer aan en laat hem z\'n wasbeurt volledig afmaken. Mogelijk heb je ook zeep prut in de slang tussen zeepbak en kuip zitten. Verwijder hiervoor het bovenblad en \"kneed\" deze slang een beetje terwijl je met een gieter heet water in de zeepbak houde giet.
Link naar reactie
Beste Harry, bedankt voor de goede tips... ben er echt blij mee.. maar helaas lukt het maar niet de filter aan de voorzijde los te krijgen.. ondanks de soda wasbeurten... ik heb best wel wat kracht gebruikt, maar geen succes... ik weet zeker dat als de filter eruit is en gereinigd is de wasmachine frisser zal ruiken...
Link naar reactie
Probeer het eens na een 60 of 95 graden was. Start hem op zonder wasgoed en zeep. Als hij op temperatuur is laten afpompen en dan uitzetten. Laatste beetje water weg laten lopen door de slang in een afwasteiltje of dienblad te leggen. Dan de pomp los draaien... PAS OP: 60 of 95 graden is heet aan je handen en geeft op een houten vloer een probleem.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...