Ga naar inhoud

wasmachine gaat totaal uit bij opstart


geeke

Aanbevolen berichten

Helaas het is nog niet over. Ik het de electronica gedemonteerd en alle stekkers losgehaald en weer vastgezet. Bij het opstarten het ik het volgende gedaan. stekkertje van de hoofdinlaatklep los , geen effect stekkertje van de combiklep los , geen effect stekkertje van de flowschakelaar los , geen effect. de machine blijft aan en uit/schakelen tot hij bij het programmadeel is wassen dan gaat het weer goed. En draait de machine weer normaal. Na een of twee wassen gaat het ook weer goed tot dat ik de machine helemaal uit zet en na een paar dagen weer opstart. Wie weet wat voor onderdelen er in het begin van een wasbeurt actief zijn en later in het programma niet meer. Zou hier misschien een fout zitten en dat deze een soort kortsluiting geven zodat het centrale besturingspaneel geheel spanningsloos wordt?? Wie o Wie kan mij helpen!
Link naar reactie
he Harry, Is de deurvergrendeling aleen in het begin van het programma actief? Ik ben nu aan het wassen en de machine draait alweer 2 wassen probleemloos.........(k)ding!! Het lijkt wel of er een component warm moet worden of zo. Ik zal zo eens naar de kabel van de deurvergrendeling kijken. Nog een idee?
Link naar reactie
Ben vandaag weer met mijn favoriete hobby bezig:S we geven het gewoon niet op!! Ik heb in de gaten dat alleen in het begin van het programma de machine aan/uit gaat. Het lijkt er op dat bij het inspoelen van het wasmiddel het probleem optreed. Klopt het dat er bij deze machine er een sensor zit die meet of het wasgoed voldoende nat is? m.a.w. als er veel was in de machine zit komt er veel water in en als er weinig was in de machine zit niet zo veel water in. Bij de rest van het programma heb ik geen probleem dus ook niet bij het spoelen en zo.
Link naar reactie
ik kom nu uit bij de nivo regelaar 182233 of de druk sensor 182238 de nivo regelaar is 4 draads aangesloten en lijkt in de hoofdvoeding te zitten. Weet iemand misschien wat de sensor voor meetwaarde heeft? m.a.w. wat is de ohmse waarde van dit ding? Wie heeft er een electies schema van dit apparaat?
Link naar reactie
De redenen dat ik je ook niet goed kan helpen is omdat ik ook geen schema heb. Wel iets algemeens gevonden en het schema van de bovenlader uitvoering van de de jouwe. http://elektrotanya.com/bosch_siemens_wxls_siwamat_xls.pdf/download.html. Tevens iets van een http://elektrotanya.com/siemens_siwamat_wxls144s.doc/download.html. Site is traag, even wachten en dan rechts onderin kiezen voor \"Get Manual\" De site heeft een beperking: max 2 download\'s per dag. De volle 230V gaat inderdaad door de nivo regelaar met de dikke draden (B1). Deze meet je door als een schakelaar. De 2de sensor (B14) meet je niet simpel door, deze bestaat uit een spoel met actieve elektronica en moet op één van z\'n pootjes 5 V hebben.
Link naar reactie
He Harry, Kan jij het schema downloaden. Ik het het schema een keer in kunnen zien maar toen heb ik het weer gesloten:S Als het nu probeer op te halen lukt het niet meer. De drukschakelaar werkt wel gewoon. Ik heb een berichtje van een service monteur in witgoed dat het mogelijk is dat een van de sensors defect aan het gaan is...... Als dit zo is dan komt er soms een kortsluiting in de hoofdprint en dan schakeld deze af. Hij geeft aan dat er dan sensor voor sensor vervangen moet worden tot het probleem niet meer optreed. Lekker natuur lijk als je een bus vol reserve materiaal heb. ik ga het weer proberen!
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...