Ga naar inhoud

Pompt niet of nauwelijks


Jelle-Lollinga

Aanbevolen berichten

Lijkt op verstopte of vast zittende pomp. Laat de machine leeg lopen door de afvoerslang in een afwastijl te hangen. Bij de meeste machines zit er naast de afvoer pomp een slangetje om de rest van het water weg te laten lopen in een bord of dienblad. Als al het water weg is dan de pomp voorzichtig openen. Maak het filter en de ruimte hierachter schoon en voel ook met je vingers in de beide gaten aan de zijkant van de pomp. Controleer ook of het schoepje van de pomp soepel in beide richtingen gedraaid kan worden. Mogelijk is het dan opgelost. Voor meer hulp het type nummer vermelden zoals in de deur rand staat.
Link naar reactie
Hoi Harry , Alvast bedankt voor je moeite! Ik heb het klepje open gedaan en hier zit een soort cilinder achter. Deze was schoon en heb ik eruit gehaald. Daar achter zit een propelor en deze draait gewoon. Links zit ook een gaatje en deze is ook schoon. Ik heb hier het type nummer voor je; Whirlpool ipx4 Chicago 1000/à 230 v - 50 hz. 10 à Dvgw m 657 e 2200 w 12nc-8570 334 01560 Type d230. 53261 Service 8570 334 01560 4107 0127669 Alvast bedankt!!, Groet jelle
Link naar reactie
Test de pomp eens door de machine op afpompen te zetten. Doe de kraan dicht, en verwijder het filter (= de cilinder) Zie je het schoepje nu snel draaien? Giet ook eens wat water in de trommel, het moet dan meteen uit de pomp lopen. Pas op voor een zwembad. Als de pomp wel direct gaat lopen zit er mogelijk iets in de slang tussen kuip en pomp. Haal de slang aan pomp zijde los en ga kijk wat je er in ziet zitten. Je kunt hierbij door de achterzijde van de machine los te halen.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...