Ga naar inhoud

Tachometer 3de keer kapot (Miele W3821)


Laurens-4

Aanbevolen berichten

Onze Miele wasautomaat W3821 uit 2007 heeft in 2008 twee keer een nieuwe tachometer gekregen. Nu is hij weer stuk, althans we krijgen weer dezelfde foutmelding als destijds. Ofschoon buiten garantie biedt Miele aan \\\'m weer te komen repareren. Probleem is dat hij in een vakantiehuisje staat, en Miele komt alleen doordeweeks als je er bent, dus dat kost me voor de derde keer een vrije dag. Het apparaat is als nieuw, heeft hooguit 100 keer gedraaid, maar eigenlijk heb ik mijn vertrouwen in Miele verloren. Mijn vraag is: waardoor gaat een tachometer stuk? Drie keer kan toch geen toeval zijn? Is het te vochtig, te nat, te koud, te warm? Iets anders? Technische details: de foutmelding is F53, op het eerste rapport stond BSTV Mrt40 RK473, op het tweede rapport stond BSTV Mrt KD.
Link naar reactie
1 keer defect is al te veel. De spoel op zich heeft niets te lijden, zit vast en beweegt niet tov de motor of kabelboom. Het gedeelte op de as is wel kwetsbaarder maar is hier ook voor gemaakt. Zo te zien hebben ze beide keren de unit vervangen waar de koolborstels en tacho spoel in zit. Miele zou hiervoor zelf een oorzaak moeten weten. Je bent niet de eerste hiermee, zie de opmerking op het http://forum.electronicwerkstatt.de/phpBB/search.php?su=module%20bstv%20mrt40 Als Miele geen definitieve oplossing heeft zorg dan dat je dit op papier krijgt anders komt er vroeg of laat wel een factuur.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...