Ga naar inhoud

Wasmachine verwarmt het water niet


JanvdV-1

Aanbevolen berichten

Het betreft een AEG Lavamat W1450 electronic. Bij géén van de programma\'s verwarmt de wasmachine het water. Ik heb het verwarmingselement (met ingebouwde sensor) al vervangen, maar dat lijkt nog geen soelaas te bieden. Het programma wordt overigens wèl afgemaakt. Wat zou het nog meer kunnen zijn? Is dit een bekend probleem voor dit type machine? Misschien is het een algemeen bekend probleem voor wasmachines? Reacties worden op prijs gesteld.
Link naar reactie
Ok, dit is het patroon: Start/pauze----Einde ------X--------------X ----------------------X ----------------------X ----------------------X ----------------------X ----------------------X Waarbij de X-en staan voor het oplichten van de rode lampjes... Abracadabra... Wat betekend dit, Harry? Dank voor je moeite!
Link naar reactie
Dit staat voor foutcode E61. E61 is Insufficient heating during washing. Daar was je al achter. Verwijder de elektronica module en controleer of hier losse contacten op zitten. Er zitten een aantal relais op deze module, deze hebben als probleem dat ze los gaan zitten van de print. Zo ja, soldeer ze weer vast en grote kans dat hij weer werkt.
Link naar reactie
Ongeloofelijk! Ik heb je advies opgevolgd, de electronicamodule gedemonteerd, en inderdaad: een los contact gevonden! Jammer dat ik m\'n slodeerbout op m\'n bureau (ja, die op m\'n werk) heb laten liggen, maar ik acht de kans groot dat dit inderdaad het euvel is! Jammer van dat nieuwe, en waarschijnlijk onnodig vervangen verwarmingselement, maar ik heb weer wat geleerd vanavond. Waarvoor hartelijk dank Harry!
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...