Ga naar inhoud

Thermostaat


Jan-de-Vreede

Aanbevolen berichten

Klopt de foto wel bij jou machine? Volgens mij heeft hij rechts naast de programma selector 2 knoppen (Extra spoelen en Start/Pauze) en daarnaast 3 knoppen (Centrifugeren, Temperatuur en Start tijd). Zo ja: Van de machine WM14a270 kan ik wel een service manual vinden. Deze staat http://elektrotanya.com/siemens_wm14a270sk_01.zip/download.html en bevast ook een test procedure. Helaas is de test in het Frans, vertalen dus... je kunt kiezen voor een automatische test en handmatige test. probeer dit eens. Site is traag, even wachten en dan rechts onder kiezen voor \"Get Manual\"
Link naar reactie
De documenten gelezen. In het Engelse manual staat dat bij een defecte thermostaat (NTC voeler) de machine zonder foutmelding het programma zonder te verwarmen afmaakt. Dit klopt met mijn waarneming. Ik heb de voorkant van de machine verwijderd (manchet losmaken, twee schroefjes aan de onderzijde losschroeven, naar voren en naar onder trekken.) Een van de twee blauwe draden naar de NTC voeler was bij de bevestiging gebroken. Gerepareerd en alles weer gemonteerd. Probleem was inderdaad opgelost. Bedankt voor de hulp. De aanwijzing in het manual waar de NTC voeler te vinden is hielp mij het probleem te verhelpen.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...