Ga naar inhoud

Er zit iets vast in mijn wasmachine!


Angela-5

Aanbevolen berichten

Hallo, Er zit waarschijnlijk een sok vast in mijn wasmachine. ik heb een aantal keer geprobeerd die los te krijgen door te centrifugeren maar het zit nog steeds vast.. Heb geprobeerd met een buigzaam stukje het los te maken ook dit lukte niet. Wie oh wie kan me helpenn ??
Link naar reactie
Bij dit model moet je de volgens mij de achterkant verwijderen. Element zit onderin de kuip. Haal alle draden van het element los (en evt een stekkertje van de thermostaat) Noteer welke draad waar heeft gezeten. In het midden van het element zit een schroefje, draai deze een tot het einde los. Je kunt nu de plaat van het element heen en weer wrikken en het element verwijderen door het naar je toe te trekken. Gebruik gepast geweld en beschadig de rubber ring en metalen rand van de kuip niet anders gaat het straks lekken :( . Met een ijzerdraadje of tang kun je nu de sok er uit peuteren. Plaats het element daarna weer terug, druk hem goed aan en zet het schroefje weer vast. Draden er weer op en een test wasje draaien op bv 60 graden. Je test dan op verwarmen en lekkage. Daarna achterkant er weer op en klaar.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...