Ga naar inhoud

het grote casemodtopic, deel 6


Aanbevolen berichten

  • Reacties 317
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:aa8ca0b900="basxp"]kan ik wel, maar zegt dat dan. Je zei: ik maak er een plexi kap over :P[/quote:aa8ca0b900] en ik zei: Aan 1 kant van je voeding zit sowiso de print, kan zowel aan boven als onderkant (voeding omdraaien). Of ik echt een acryl behuizing om mn voeding doe (als ik het doe, wordt het denk ik blauw) weet ik nog niet, maar sowiso wil ik ook nog wat metaal dat hier ligt gaan gebruiken (met plexi en leds eronder ). Leek mij duidelijkl dat dat over de voeding ging en ALS ik een plexi kap koop ... :roll: maar dit neigt allemaal naar slowchat... ;) deze discussie :P kunnen we vast beter via MSN voeren...
Link naar reactie
@Kaz'Duzar: Nadeel van omdraaien is dat vanuit je sidewindow gezien het lelijk is. Waar haal je trouwens stukjes plexi (gratis), ik ga binnekort de makeover van mn HDD VU doen. Lijkt me moeilijk, want je boort al snel iets te hoog ofzo. En ik vraag me af hoe te bevestigen, mss groter gat in mn 3.5" frontje maken en hetplexi drachter? btw, iemand ervaring met EL wire, ik wil t mss op mn kast doen, dan trek ik mn front een paar mm naar voren en kan ik het inde gleuf tussen front en kast doen, dat lijktme mooi, jullie? (shit, moetnaar school, cu strx)
Link naar reactie
Kaz'Duzar: ik vind het wel origineel, maar ik weet niet of het goed gaat uitpakken. (Je kunt ook eerst op oude kast proberen en kijken of het staat. Ben benieuwd :D ) En ik heb dan zelf een vraag over LCD. [url=http://www.htvision.com/product.asp?intProdID=70&strCatalog_NAME=&strSubCatalog_NAME=LCD%20set&strSubCatalogID=2&intCatalogID=&CurCatalogID=10002]Deze wel te verstaan[/url] * Hiermee kun je ook afbeeldingen showen toch? (Geen grafisch hoogstandje, maar 'zwart-wit' afbeeldingen) * Zijn er ook al kleurendisplays? (Volgens mij wel, maar sommige sites zijn daar nogal onduidelijk over) * Hoeveel ruimte neemt zo'n ding in? (2 x 5'25 inch bay dacht ik, maar weet het niet helemaal meer zeker). ->> aangezien zo'n ding vast zonder 'omlijsting' wordt geleverd wordt dat zagen... Een hoop vragen. Komt erop neer dat ik wil weten of het wat is, of het goed werkt en of het het geld waard is. Als je een vraag niet begrijpt: vraag maar om verduidelijking, dan probeer ik het te omschrijven want ik weet van mezelf dat ik soms wat vaag kan zijn :wink:
Link naar reactie
[quote:00ca5243ea="LabRat"]Kaz'Duzar: ik vind het wel origineel, maar ik weet niet of het goed gaat uitpakken. (Je kunt ook eerst op oude kast proberen en kijken of het staat. Ben benieuwd :D ) En ik heb dan zelf een vraag over LCD. [url=http://www.htvision.com/product.asp?intProdID=70&strCatalog_NAME=&strSubCatalog_NAME=LCD%20set&strSubCatalogID=2&intCatalogID=&CurCatalogID=10002]Deze wel te verstaan[/url] * Hiermee kun je ook afbeeldingen showen toch? (Geen grafisch hoogstandje, maar 'zwart-wit' afbeeldingen) * Zijn er ook al kleurendisplays? (Volgens mij wel, maar sommige sites zijn daar nogal onduidelijk over) * Hoeveel ruimte neemt zo'n ding in? (2 x 5'25 inch bay dacht ik, maar weet het niet helemaal meer zeker). ->> aangezien zo'n ding vast zonder 'omlijsting' wordt geleverd wordt dat zagen... Een hoop vragen. Komt erop neer dat ik wil weten of het wat is, of het goed werkt en of het het geld waard is. Als je een vraag niet begrijpt: vraag maar om verduidelijking, dan probeer ik het te omschrijven want ik weet van mezelf dat ik soms wat vaag kan zijn :wink:[/quote:00ca5243ea] hey zoiets was ik nou ook al een tijdje aan het zoeken, kvind het wel grappig uit zien, maar vraag me af, wat kan zo een ding nou? wat geeft ie precies aan? alleen de temperatuur of wat?
Link naar reactie
[quote:52cc6bae06="Alexander Online"]@Kaz'Duzar: Nadeel van omdraaien is dat vanuit je sidewindow gezien het lelijk is. Waar haal je trouwens stukjes plexi (gratis), ik ga binnekort de makeover van mn HDD VU doen. Lijkt me moeilijk, want je boort al snel iets te hoog ofzo. En ik vraag me af hoe te bevestigen, mss groter gat in mn 3.5" frontje maken en hetplexi drachter? btw, iemand ervaring met EL wire, ik wil t mss op mn kast doen, dan trek ik mn front een paar mm naar voren en kan ik het inde gleuf tussen front en kast doen, dat lijktme mooi, jullie? (shit, moetnaar school, cu strx)[/quote:52cc6bae06] ALS ik een plexi kap koop en hem na hem gemod te hebben monteer op mn voeding :P , dan zie je van bovenaf alles in de voeding. ALs ik de voeding omdraai, dan zie ik van bovenaf alleen de originele achterkant (maar wel gemod :P). Aleen moet ik dan 1 of 2 gaatjes in mn kast boren voor de montage (als ik 4 schroeven wil gebruiken...). Ik heb bij de praxis eens 150x50 cm gekocht, terwijl ik 40x40 nodig had. Voor mijn nieuwe window gebruik ik dus een nieuw stuk en van het plexi van mijn oude window kan ik dan het topwindow maken en andere dingen doen. En dan heb ik nog steeds wat plexi over. Overigens kun je uit de afbalbak bij de bouwmarkt gratis stukken plexi halen. Gewoon ff vragen bij de zaagafdeling :P. Als je dan gaatjes in het plexi gaat boren, doe dat dan niet thuis met de boormachine, maar in het technieklokaal van school. Daar hebben ze vast veel beter gereedschap voor dit soort dingen en kun je wel netjes gaatjes boren. El wire is volgens mij niet dik genoeg om tussen je front te doen en daar ook niet stevig genoeg voor. Ik zou dan een stuk plexi ertussendoen. Dat kun je dan ook makkelijk met leds belichten, wat weer een invertor en wat kosten scheelt. Ga je dan ook ccfl's achter je front plaatsen, zoals je van die effecten (gloweffect om drives heen) krijgt die PO (met alian) en versteeg (met lianli) ook hadden?? Ik heb hier idd nog een oude 486 kast liggen, die helemaal verneukt is door wat spuit uitprobeerselen, alleen is dat een heel omhulsel, dus niet 3 aparte stukken (rechter en linker zijpaneel en top). Ik kan het daar natuurlijk wel op uitproberen... Ik vind dat Htvision inmiddels veel te duur is. Als je een LCD wilt, houd dan inkoopacties.net in de gaten, waar je ze vaak een stuk goedkoper kunt krijgen. Overigens is 1 meter wel erg weinig... Wat je met je lcd's kunt doen, kun je oa in [url=http://www.casejunkies.com/forum/viewtopic.php?t=1037]dit topic @CJ[/url] vinden. ALs je een kleuren LCD wilt, lees dan [url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/952297]dit topic @ GoT[/url] door waar ze uitleggen hoe je een ps one lcd in je pc kunt bouwen... MEt software kun je van alles op je LCD zetten, van temps (via motherbord monitor), tot nieuwe mail en game statistieken...
Link naar reactie
Ik zal eens wat meer info zoeken over de EL wire, maar het idee vond ik leuk. plexi lijkt me te lastig, en moet ik er een led in zien te priegelen. Het heeft allemaal geen haast, tis een idee. Binnekort komt mn led-fan-zonder-leds-met-gaatjes en dan neem ik even mijn voeding onder handen, en dan ga ik verder bekijken. Nee geen CCFLs erachter, maar ik bedoel dus niet tussen front en 5,25# bays, nee ik bedoel bij de meeste kasten heb je een ijzeren kast en de voorkant is een plastic heleel die je eraf kan trekken. Als ik die een stukje er af trek kan ik tussen kast en front dus een stukje EL wire doen, en ik denk dat dat wel moet kunnen, dan heb je 'm mooi rondom. Denk donkerblauw dan.
Link naar reactie
[quote:1fd93c3c82="Gerard Timmers"]Ben ook maar eens begonnen om mijn systeem aan te passen. Aangezien er zo'n venster in zit moet het dan toch ook maar de moeite waard worden om er doorheen te kijken. [img]*afbeelding*[/img][/quote:1fd93c3c82]Het zou wel mooi zijn als je alles in die groene look zou doen. Dus ook de ATX-stekker, en die molexen waar van dat geel omheenzit. Samen met je WC krijg je dat een groen geheel.
Link naar reactie
[quote:7d214fc5ea="basxp"]over plexiglas: maar dan zitten er misschien gaten/krassen in of is het te dun om goed te kunnen zagen... ;)[/quote:7d214fc5ea] 4mm plexi is goed te zagen en daarin boren laat geen krassen achter. Gewoon afplakband erop en boren :P Heb ik ook gedaan voor het stuk plexi voor mijn bays. Ik moet nog steeds een leuke wallpaper daarvoor opzoeken en een leuk figuurtje icm leds is natuurlijkl ook wel erg 8) ... Zeker als mijn window vergroot wordt en er dus meer te zien komt...
Link naar reactie
[quote:d0429be5d1="Kaz'Duzar"][quote:d0429be5d1="basxp"]over plexiglas: maar dan zitten er misschien gaten/krassen in of is het te dun om goed te kunnen zagen... ;)[/quote:d0429be5d1] 4mm plexi is goed te zagen en daarin boren laat geen krassen achter. Gewoon afplakband erop en boren :P Heb ik ook gedaan voor het stuk plexi voor mijn bays. Ik moet nog steeds een leuke wallpaper daarvoor opzoeken en een leuk figuurtje icm leds is natuurlijkl ook wel erg 8) ... Zeker als mijn window vergroot wordt en er dus meer te zien komt...[/quote:d0429be5d1] bouw markt wikkelen ze oude stukken plexiglas niet in een dikke doek, dan wat bubbeltjes folie erover en dan nog 1000 beschermlagen, het beschadigd meteen al in de afval bak...
Link naar reactie
oh, k had je verkeerd begrepen :roll: Maar als je daar vraagt om een stuk plexi, dan krijg je plexi + beschermfolie en met die zaagmachine die ze daar hebben, wordt er kaarsrecht gesneden en krijg je geen krassen oid op het plexi. Sowiso houdt dat plastic echt veel krassen tegen... Als ze het dan in de afbalbak gooien, beschermd het plalstic het dus nog gewoon tegen krassen... Zo gaat het tenminste bij de praxis hiero...
Link naar reactie
Heey modders, Wanneer ik mijn nieuwe kast ga kopen, zit er al standaard een side-window in, alleen 1 window vink niet zo mooi. Dus wil ik er nog een plexiglasplaat in zetten, maar boven is geen plek meer omdat daar al een fan + grill zit :'( Dus wilde ik hem onder in de kast gaan plaatsen, is dat mogelijk? En hoe is nou het verstandigst om een plaat erin te zetten? Alvast Bedankt Bas
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...