Ga naar inhoud

LG WD 14220 spoelt+centrifugeert niet me


Aanbevolen berichten

Hallo, zo vlak voor de vakantie zit ik met een probleem. Onze wasmachine spoelt en centrifugeert niet meer bij het afmaken van zn programma\'s. Ongeacht welk wasprogramma dat is. Een paar minuten voor tijd geeft tie \"opeens\"een errorcode OE af. Dan moet ik deur opentrkken om de machine af te pompen, en opnieuw de machine instellen op: spoelen en centrifugeren, dat doet tie nl nog wel. Hij is al 3x uitelkaar geweest, de slangen en alles zijn nagekeken en schoongemaakt, draaien doet tie ook, display doet het ook nog, wordt er een beetje moe van ... Wie heeft er suggesties?
Link naar reactie
Een OE melding bij LG staat voor: pompt niet (snel genoeg) af. Dit kan een verstopping van het filter van de afvoer pomp zijn maar ook het niet soepel kunnen draaien van de pomp. Haal het filter en uit en voel met je vingers of het schoepje van de pomp soepel beide kanten op kan draaien. Voel ook in het gat aan boven of zijkant van het pomphuis of hier troep zit. Het slangetje van de nivoregelaar kan ook dicht zitten met prut. Trek de slang los van de nivoregelaar en blaas het slangetje goed door. Gebruik je vloeibaar wasmiddel en was je alleen maar op lage temperatuur? Laat de machine dan ook eens een was doen op 95 graden zonder wasgoed en zeep, (eventueel met een beetje soda) de prut lost dan op.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...